الگوریتم مسیریابی چند پخشی QoS Aware برای MANET

  • سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵
  • بازدید 140 نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (23 امتیاز از 5 رای)
    Loading...

translate manet qos 17367 الگوریتم مسیریابی چند پخشی QoS Aware برای MANET

  دانلود ترجمه مقاله الگوریتم مسیریابی چند پخشی  QoS Aware برای MANET

ترجمه مقاله MOEAQ : A QoS-Aware Multicast Routing algorithm for MANET

در این پست ترجمه مقاله الگوریتم مسیریابی چند پخشی QoS‑Aware را برای شما دوستان آماده کردیم که در ادامه می توانید چکیده و مقدمه ای از این مقاله را مطالعه نمائید. مقاله اصلی نیز به صورت رایگان قابل دانلود می باشد.

 چکیده الگوریتم مسیریابی چند پخشی QoS‑Aware :

این مقاله به عنوان یک مولفه اساسی در شبکه در نظر گرفته می شود بخصوص که کاربردهای بلادرنگ  در سال های اخیر بطور فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته است. این مقاله یک الگوریتم تکاملی چند هدفه جدید و سریعی را پیشنهاد می کند که MOEAQ نامیده می شود که از این الگوریتم برای حل مساله مسیریابی چند پخشی (MRP) در MANET استفاده می شود. نقاط قوت و محدودیت های شناخته شده الگوریتم مسیریابی چند پخشی QoSAware برای اولین بار در این مقاله بررسی می شود. بطور خاص، روش گریدی و رقابت داخلی در MOEAQ ادغام شده اند تا سرعت همگرایی را بالا برده و تنوع جمعیت را حفظ نمایند.

اثبات تئوری روش پیشنهادی برای نشان دادن کارایی آن ارائه می شود. سپس،  یک پروتکل بهبود یافته مبتنی بر CBT برای ساده سازی MRP پیشنهاد شده، و در نهایت عملکرد MANET از ۲۰ تا ۲۰۰ گره با سرویس های مختلف درجه بندی  شده است با استفاده از OPNET ارزیابی می گردد.نتایج آزمایشگاهی (عملی) نشان می دهد که روش پیشنهادی قادر است تا همگرایی سریع تر و متمایز در مسیریابی چند پخشی در MANET و در مقایسه با دیگر پروتکل های مبتی بر الگوریتم ژنتیک شناخته شده در مقالات را ارائه دهد.

جهت توضیحات بیشتر و دانلود رایگان مقاله اصلی می توانید آن را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

قابل ذکر است عنوان دقیق فارسی ترجمه مقاله ” الگوریتم مسیریابی چند پخشی QoS‑Aware برای MANET ” می باشد.

 مقدمه الگوریتم مسیریابی چند پخشی QoS‑Aware :

می توان گفت که این الگوریتم توجه زیادی را در سال های اخیر به خود معطوف کرده است، چرا که یک مبدا را برای ارسال همزمان پیام ها به چندین مقصد قادر می سازد. تکنولوژی های مخابرات بی سیم و تجهیزات موبایل کاربردهای مهم و مفیدی از شبکه های MANET بسیار پیشرفته را تحقق بخشیده است. مسیریابی چندپخشی نقش حساسی را در انتقال اطلاعات همانند داده های تصویری و دیگر  داده های جریانی بازی می کند. با این وجود، مشکل اصلی طراحی یک پروتکل مسیریابی برای MANET ، شبکه های توپولوژی دینامیکی می باشد که از حرکت های تصادفی گره ها در دامنه انتقال مبدا ناشی می شود.

MANET که اساسا متفاوت از شبکه های قدیمی مبتنی بر زیر ساختار است خود‑ترکیبی بوده و مستقیما توسط یک سری از گره های موبایل شکل می گیرد. در MANET ، تفاوت ساختاری شبکه ها و مقاصد، بهبود استفاده از پهنای باند و انعطاف پذیری سرویس را دشوار می نماید. از اینرو، تحرک میزبان (گره ها) طراحی توزیع چند رسانه ای را بسیار دشوار می نماید.

چکیده :

Multicast routing is regarded as a critical component in networks especially the real-time applications become increasingly popular in recent years. This paper proposes a novel fast multi-objective evolutionary algorithm called MOEAQ for solving multicast routing problem (MRP) in MANET. The strengths and limitations of the well-known multicast model are analyzed firstly in this work. Specifically, the ‘‘Greedy” and ‘‘family competition” approach are integrated into MOEAQ to speed up the convergence and to maintain the diversity of population. The theoretical validations for the proposed method are resented to show its efficiency. After that, a CBT-based improved protocol is then proposed to simplify the MRP

and finally, the performance of MANET scaled from 20 to 200 nodes with different types of service is evaluated by OPNET, experimental results show that the proposed method is capable of achieving faster convergence and more preferable for multicast routing in MANET compared with other GA-based protocol well-known in the literature

منبع : sciencedirect.com

 


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه برای درس مهندسی اینترنت بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه خرید سورس بازی تحت شبکه دانلود بازی تحت شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس بازی با socket programing سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه به زبان سی شارپ پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه برای درس مهندسی اینترنت پروژه سیمولینک matlab پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab