پروژه انتشار پیام های ایمنی در شبکه VANET با نرم افزار NS2
پروژه انتشار پیام های ایمنی در شبکه VANET مبتنی بر خوشه بندی در نرم افزار NS2 را آماده کردیم که در ادامه به تشریح روش پیشنهادی این پروژه شبکه پرداخته و فیلم و تصاویری از خروجی آن به همراه لینک دانلود مقاله اصلی قرار داده شده است.
روش پیشنهادی در پروژه انتشار پیام های ایمنی در شبکه VANET:
در این پروژه یک شبکه بین خودرویی ونت را در نظر داریم که بر اساس معماری خودرو به خودرو (V2V) می باشد که در آن خودروها در یک سناریوی بزرگراه در حال حرکت می باشند. همه خودروها به GPS و یک فرستنده/گیرنده VANET مجهز می باشند. معماری مبتنی بر خوشه، متشکل از خوشه های مختلف است؛ خودروها در مسیر یکسان حرکت می کنند و در همسایگی یکدیگر (با فاصله حدود ۱km) عضو یک خوشه می شوند. یک خوشه در سراسر دو تا چهار خط جاده گسترش می یابد که خوشه ها نیز ظاهری مستطیلی شکل دارند.
طول خوشه در شبکه خودرویی اقتضایی:
در شبکه VANET طول خوشه اهمیت بسیاری دارد و به صورت حتمی بزرگ تر از پهنای خطوط می باشد. مزیت اصلی داشتن خوشه های متحرک مختلف می باشد که با وجود تحرک خودروها، سرخوشه و خود خوشه همراه خودرو های دیگر در خوشه می توانند حرکت کنند. این موضوع تضمین می نماید که با وجود سرعت بالای خودروها، به دلیل معماری خوشه های متحرک یک توپولوژی پایدار برقرار شود و از این رو خودروهای مجاور، در کنار یکدیگر باقی می مانند.
لینک دانلود رایگان مقاله مرجع، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه انتشار پیام های ایمنی در شبکه VANET با نرم افزار NS2 در ادامه مطلب. عنوان اصلی مقاله این پروژه “ارائه یک طرح انتشار پیام های ایمنی مبتنی بر خوشه بندی در شبکه های خودرویی اقتضایی” می باشد. همچنین در پیاده سازی، روش پیشنهادی ما با الگوریتم CBERA که در مقاله A Novel Cluster Based Efficient Routing Approach for VANET ارائه شده، مقایسه شده است.
ارتباطات درون خودروی (IVC) در شبکه شبکه خودرویی اقتضایی:
ارتباطات درون خودروی (IVC) در باند فرکانسی GHz 5.9 به منظور پشتیبانی از کاربرد های ایمنی و غیر ایمنی استفاده می شود. DSRC ، پهنای باند ۷۵ MHz را استفاده می کند که به ۷ کانال تقسیم می گردد. کانالی به عنوان کانال کنترل در نظر گرفته می شود و مابقی آنها کانال های سرویس نام گذاری می شوند.
فرض می کنیم خودروها از کانال کنترل جهت مبادله پیام های دورهی و جمع آوری اطلاعات مربوط به همسایه ها استفاده می کند و همینطور کانال سرویس را جهت تعریف شعاع خوشه و انجام وظایف ارتباطی درون خوشه، استفاده می کنند. با توجه به توصیف DSRC ، لایه لینک داده می تواند برد انتقال را تا ۱۰۰۰ متر یا یک کانال، تامین نماید.
کانال کنترل در شبکه بین خودرویی ونت:
کاربرد های VANET می توانند برد طولانی تر (R) را برای کانال کنترل به کار گیرند، به طوریکه سرخوشه قادر است با سرخوشه های همسایه برای انتشار پیام ها ارتباط برقرار کرده و برد کوتاه تر (r) را برای کانال سرویس که برای مدیریت درون خوش های استفاده می شود، استفاده نماید.
به کمک کانال کنترل، خوشه ها قادر هستن تا اطلاعات مربوط به وضعیت جاده را بوسیله خوشه های همسایه دیگر جمع آوری کنند و سپس یک تصویر کامل از جاده که حتی می تواند فراتر از مرز های خوشه خودشان باشد، ایجاد نمایند. شرط همسایگی به طور مستقیم وابسته به محدوده ارسال و دریافت گره می باشد و البته DSRC یک واسط چند کاناله با محدوده های انتقال مختلف می باشد.
توضیحات بیشتر و کامل تر در مقاله آمده است.
تصاویر از خروجی پروژه انتشار پیام های ایمنی در شبکه VANET:
تصویر خروجی ۲:
تصویر خروجی ۳:
تصویر خروجی ۴:
تصویر خروجی ۵:
تصویر خروجی ۶:
تصویر خروجی ۷:
تصویر خروجی ۸:
مشاهده ویدئو در این باره