بهبود پروتکل LEACH با الگوریتم جهش قورباغه در شبکه حسگر بیسیم با متلب

  • یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
  • بازدید ۱,۰۱۷ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (181 امتیاز از 37 رای)
    Loading...

تصویر matlab-wsn-sfla_16817_2 بهبود پروتکل LEACH با الگوريتم جهش قورباغه در شبکه حسگر بیسیم با متلب

پروژه بهبود پروتکل LEACH با الگوریتم جهش قورباغه در شبکه WSN با متلب

در این پست پروژه بهبود پروتکل LEACH با الگوریتم جهش قورباغه (SFLA) در شبکه WSN با نرم افزار متلب را آماده کردیم که در ادامه به معرفی شبکه حسگر بیسیم، الگوریتم جهش قورباغه، پروتکل LEACH و پروژه حاضر پرداخته و فیلم و تصاویری از خروجی این پروژه شبکه قرار داده شده است. همچنین فیلم اجرایی پروژه به صورت آنلاین نیز در ادامه صفحه قابل مشاهده است.

شبکه های حسگر بیسیم (WSN):

شبکه های حسگر بیسیم از تعداد زیادی گره حسگر با انرژی محدود تشکیل شده اند که در یک منطقه جغرافیایی محدود پراکنده شده اند. مهمترین مسئله در شبکه های حسگر بی سیم افزایش طول عمر شبکه می باشد. فاصله های طولانی بین گره ها و نیاز به برقراری ارتباط بین گره ها باعث کاهش طول عمر شبکه های حسگر بیسیم می شود. پژوهش های قبل نشان می دهد که مسیریابی بهینه و سازماندهی گره های شبکه در گروه هایی که اصطلاحا خوشه نامیده می شود، می تواند منجر به کاهش مصرف انرژی از سوی گره ها و در نتیجه به افزایش طول عمر شبکه منتهی می شود.

الگوریتم جهش قورباغه (SFLA):

الگوریتم جهش قورباغه (Shuffled Frog Leaping Algorithm – SFLA)، یکی از الگوریتم های بهینه سازی فرا ابتکاری می باشد که الهام گرفته از رفتار اجتماعی قورباغه ها می باشد. الگوریتم SFLA از نظر طبقه بندی، در میان الگوریتم های رفتاری یا الگوریتم های ممتیک قرار گرفته است. این الگوریتم سریع می باشد و از قابلیت جستجوی سراسری بسیار خوبی برخوردار است.

توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه بهبود پروتکل LEACH با الگوریتم جهش قورباغه (SFLA) در ادامه مطلب.

معرفی پروژه بهبود پروتکل LEACH با الگوریتم جهش قورباغه (SFLA):

در این پروژه شبکه حسگر بیسیم، با استفاده از الگوریتم جهش قورباغه (SFLA) نحوه مسیریابی گره ها، تعداد و محل سرخوشه ها را بطور بهینه تعیین می کنیم. معیار اصلی در استفاده از این الگوریتم حداقل کردن مصرف انرژی گره های شبکه در طی هر دوره عملیات ارسال داده خواهد بود که باعث تعادل در مصرف انرژی سرخوشه ها و در نتیجه طولانی تر شدن عمر شبکه می شود.

متغیر های مورد بررسی در پروژه بهبود پروتکل LEACH با الگوریتم جهش قورباغه:

متغیر های مورد بررسی از قبیل سایز شبکه، تعداد گره، انرژی اولیه، میزان انرژی گره ها در واحد زمان، تعداد گره های زنده در واحد زمان، میزان توزیع سرخوشه ها، میزان مصرف انرژی گره ها در واحد طول عمر هر گره و … می باشد.

اصلی ترین مسئله در طراحی شبکه های حسگر بی سیم:

در طراحی شبکه های حسگر بی سیم مسئله اصلی، محدود بودن منابع انرژی سنسورها می باشد. از طرفی بخاطر تعداد زیاد سنسور های موجود در شبکه و همین طور عدم دسترسی به آنها امکان تعویض باتری و یا شارژ باتری سنسورها وجود ندارد. به همین دلیل ارائه روش هایی نوین جهت مصرف بهینه انرژی باعث افزایش قابل توجه عمر شبکه می شود.

تعیین بهینه تعداد و محل سرخوشه ها:

در اینجا با استفاده از الگوریتم جهش قورباغه، تعداد و محل سرخوشه ها را بطور بهینه تعیین می کنیم. معیار آن براساس حداقل انرژی مصرف شده گره های شبکه در طی هر دوره عملیات ارسال داده خواهد بود که منجر به ایجاد تعادل در مصرف انرژِی سر خوشه ها و در نتیجه طولانی تر شدن عمر شبکه می شود.

پروتکل های سلسله مراتبی مبتنی بر خوشه بندی:

روش دیگر مورد بررسی، استفاده از پروتکل های سلسله مراتبی (مبتنی بر خوشه بندی) است که به طور قابل توجهی انرژی مصرفی شبکه را کاهش می دهد. در این پروتکل ها کل شبکه به چندین خوشه تقسیم می شود که وظیفه هر خوشه جمع آوری اطلاعات از گره های آن خوشه و محدود شدن ارتباطات میان خوشه از طریق سرخوشه ها می باشد و همین موضوع باعث کاهش ارتباطات میان تمام گره ها می باشد.

پروتکل LEACH:

پروتکل LEACH که مخفف شده از کلمه Low Energy Adaptive Clustering Hierarchy می باشد و یکی از پروتکل های مطرح خوشه بندی است، در اینجا مورد بررسی قرار گرفته است. در این پروژه قرار است روشی مورد بررسی قرار گیرد که در آن از ادغام پروتکل LEACH با الگوریتم جهش قورباغه برای خوشه بندی گره ها استفاده می شود، یعنی تعداد خوشه ها و سر خوشه ها و همچنین موقعیت آنها توسط الگوریتم جهش قورباغه مشخص خواهد شد.

تصویر خروجی پروژه بهبود پروتکل LEACH با الگوریتم جهش قورباغه:

خروجی اول در زیر آمده است و خروجی دوم که اصلی می باشد در بالای توضیحات قابل مشاهده است.

تصویر matlab-wsn-sfla_16817_1 بهبود پروتکل LEACH با الگوريتم جهش قورباغه در شبکه حسگر بیسیم با متلب


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده
انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    علی محرم نژاد سه شنبه , 11 آبان

    سلام سورس کد الگوریتم قورباغه در متلب رو دارید ؟

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    نیما نیک سرشت پنجشنبه , 11 آذر

    سلام یه سفارش پروژه داشتم با عنوان محاسبه میانگین و واریانس یک تصویر در متلب آیا از نظر شما قابل انجامه البته با سورس کدش می خوام ؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیپنجشنبه , 11 آذر

      مشکلی نیست توی ایمیل در ازتباط باشید و توضیحات پروژه رو برامون بفرستید بررسی کنیم.

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    علی صحابی پنجشنبه , 14 بهمن

    سلام توضیحات پروژتون خیلی عالی بود تو یکی دو جای خروجی دچار مشکل شده بودم که با مشاهده فیلم از خروجی مشکلم رفع شد خیلی خیلی مجکر ...

  4. تصویر آواتار کاربر 0
    نسیم خوانی جمعه , 20 مرداد

    سلام راستش من مطالبی در مورد الگوريتم ژنتيک قورباغه می خواستم که با عکس توضيح داده باشه بصورت پاورپوينت.

  5. تصویر آواتار کاربر 0
    سروش پنجشنبه , 2 شهریور

    سلام... میخواستم ببینم این پروژه ای که الان واسه خرید هست شامل چه چیزایی هست؟ کد کامل در متلب، توضیحات، روش کار، اینا را شامل میشه یا فقط خود کد؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیپنجشنبه , 2 شهریور

      کد کامل در متلب ، کامنت گذاری کدها ، فیلم نحوه اجرا در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab