نوآوران گرمی | مرجع فیلم های آموزشی و همیار دانشجو
09194751295 - 09365442247
NoavaranGermi@gmail.com
https://t.me/noavarangermi
https://t.me/noavarangermi_ir

بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم با الگوریتم مدار در متلب

  • یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
  • بازدید 506 نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (202 امتیاز از 42 رای)
    Loading...

matlab madar wsn 18789 1 بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم با الگوریتم مدار در متلب

پروژه بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم با الگوریتم مدار در MATLAB به همراه آموزش

پروژه بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم در نرم افزار MATLAB را به همراه داکیومنت کامل و فیلم آموزشی فارسی آماده کردیم که در ادامه به معرفی این الگوریتم و مقایسه با لیچ پرداخته و تصاویر خروجی به همراه قسمتی از فیلم آموزشی این پروژه شبکه قرار داده شده است.

معرفی پروژه بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم:

هدف اصلی ما در این پروژه بهینه سازی مسیریابی (کاهش مصرف انرژی و افزایش طول عمر) در شبکه های حسگر بیسیم بر پایه پروتکل های مبتنی بر خوشه (سلسله مراتبی) می باشد که به منظور ارائه روش جدید، به بهبود پروتکل LEACH پرداخته و نام روش ارائه شده جدید را مدار می نامیم.

مقایسه الگوریتم مدار با الگوریتم لیچ:

مقایسه از لحاظ کاهش مصرف انرژی:

در این تکنیک پیاده سازی، می توان سرخوشه ها را به شکل مداری بین نودها توزیع کرد، طوری که فاصله انتقال منطبق با برد انتقال و دریافت می باشد و می توان به شکل دلخواه آن را حول مدارها به گردش در آورد. لذا می توان با یک توزیع متوازن مصرف انرژی را به شدت کاهش داد.

مطابق با تکنیک پیاده سازی پروتکل لیچ هر نود می تواند هم سرخوشه باشد و هم به عنوان حسگر، اگرچه این روش می تواند مصرف انرژی را در شبکه متوازن نماید اما به دلیل تغییر سرخوشه ها در هر مرحله هزینه سربار تعویض سرخوشه رخ می دهد، که در شبیه سازی LEACH این مسئله به عنوان عامل مصرف انرژی گنجانده نمی شود.

به عبارتی در هر بار تغییر سرخوشه حداقل ۲*N بار عمل برودکستینگ صورت می گیرد که خود مصرف انرژی را در پی خواهد داشت و نیز در این حالت کار تخصصی نود های حسگر در مواقعی نادیده گرفته می شود که خود می تواند شامل پیامد هایی باشد.

توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم با الگوریتم مدار در ادامه مطلب.

با وجود اینکه در پروتکل LEACH برخی از نود های به شکل دائمی سرخوشه می باشند و هیچ گونه عمل حسگری ندارند، اما دائم به این وظیفه را به نود های عادی محول می کنند و در کل باید گفت که بخش زیادی از زمان آنها بدون هیچ گونه عمل مفیدی سپری می گردد. با این وجود انرژی این سرخوشه ها دو برابر نود های دیگر  تعیین می گردد.

الگوریتم مدار در شبکه حسگر بی سیم:

در تکنیک حاضر (الگوریتم مدار) وظیفه ارسال و جمع آوری اطلاعات به نود های خاصی با توزیع مناسب داده می شود که توزیع آنها قابل تغییر می باشد. این عمل باعث می گردد که سرخوشه ها در تمامی نواحی حضور داشته باشند ثانیا باعث می گردد که تمامی نودها بدون نیاز به تعویض زود به زود سرخوشه به شکل یک گام و در فاصله پایه اقدام به ارسال اطلاعات بکنند.

محدودیت الگوریتم مدار:

محدودیت این تکنیک نیز مثل لیچ به انرژی سرخوشه های ثابت بر می گردد، لذا می توان به مانند لیچ انرژی سرخوشه ها را بیشتر از نود های عادی و مطابق با متوسط بار هر نود به شبکه انتخاب کرد. از این رو در این پروژه انرژی مصرفی نودها با انتخاب چهار برابر انرژی نود های عادی (در لیچ انرژی سرخوشه ها دو برابر نود های عادی انتخاب می گردد) می توان شبکه را برای طولانی مدت در اختیار داشت و با انتخاب سه برابر انرژی نود عادی زمان اولین مرگ را با لیچ هم تراز کرد.

با این وجود در پروتکل لیچ میانگین مصرف انرژی بیشتر از تکنیک جاری می باشد، چرا که در حین ارسال داده نود های عادی نیز درگیر می شوند که خود باعث مصرف انرژی کل شبکه می گردد. بنابر این میانگین مصرف انرژی در تکنیک حاضر نسبت به لچ کمتر خواهد بود. در پروتکل LEACH همه نودها درگیر هستند و لذا شروع مرگ از نود های عادی خواهد بود. برخلاف LEACH در تکنیک مدار، اولین مرگ در سرخوشه ها خواهد بود و اگر انرژی انها بیشتر از نودهای عادی باشد، عمر شبکه بسیار بالا خواهد رفت.

افزایش تعداد گره ها به منطور افزایش عمر شبکه:

مسافت بین نودها و سرخوشه ها در این تکنیک از اهمیت برخوردار است و فاصله زیاد باعث مصرف انرژی زیاد می گردد لذا تلاش شده است که فاصله پایه و ارسال برای نودهای عادی و سرخوشه کمترین مقدار مکن باشد، و در کل افزایش تعداد مدار به مراتب نسبت به افزایش تعداد نواحی در مصرف انرژی تاثیر مفید دارد.

توضیحات بیشتر و کامل تر به همراه توضیح خط به خط کد نویسی ها و فیلم آموزشی به همراه پروژه ارائه می گردد.

تصاویری از خروجی پروژه بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم:

تصویر خروجی ۱:

matlab madar wsn 18789 2 بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم با الگوریتم مدار در متلب

تصویر خروجی ۲:

matlab madar wsn 18789 3 بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم با الگوریتم مدار در متلب

تصویر خروجی ۳:

matlab madar wsn 18789 4 بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم با الگوریتم مدار در متلب

تصویر خروجی ۴:

matlab madar wsn 18789 5 بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم با الگوریتم مدار در متلب

تصویر خروجی ۵:

matlab madar wsn 18789 6 بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم با الگوریتم مدار در متلب

تصویر خروجی ۶:

matlab madar wsn 18789 7 بهینه سازی مسیریابی در شبکه حسگر بیسیم با الگوریتم مدار در متلب


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده ویدئو در این باره

جزئیات محصول

قیمت


۸۸,۰۰۰ تـــــومان

کــد محصــول:18789


توضــیحات:فیلم آموزشی و داکیومنت کاملی دارد - الگوریتم و خط به خط کد نویسی ها تشریح شده است


لینک دانلود:

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    الناز محمدی یکشنبه , ۱۵ اسفند

    سلام یه برنامه در مورد متلب دارم می تونید اونو برام بنویسید برنامه هم قبول می کنید براتون ایمیل کنم مشکلی که نداره ؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیسه شنبه , ۳ مرداد

      لطفا جزئیات رو برامون ایمیل کنید تا بررسی و نتیجه رو بهتون اطلاع بدیم

×

توجه: در صورت سفارش ( انجام شبیه سازی - برنامه نویسی و ...) در موضوعات بالا می توانید به صورت آنلاین با ما در تماس باشید.

×

توجه: اگر در موضوعات بالا تخصص دارید می توانید با ما همکاری کرده و برای خود کسب درآمد کنید.

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه برای درس مهندسی اینترنت بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه خرید سورس بازی تحت شبکه دانلود بازی تحت شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس بازی با socket programing سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه به زبان سی شارپ پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه برای درس مهندسی اینترنت پروژه سیمولینک matlab پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab