بهینه سازی پروتکل AODV در برابر حمله سیاه چاله با NS2

  • دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
  • بازدید 374 نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (54 امتیاز از 11 رای)
    Loading...

بهینه سازی پروتکل AODV در برابر حمله سیاه چاله با NS2

پروژه بهینه سازی پروتکل AODV در برابر حمله سیاه چاله با نرم افزار NS2

در این پست پروژه بهینه سازی پروتکل AODV در برابر حمله سیاه چاله با نرم افزار NS2 را آماده کرده ایم که در ادامه به معرفی این پروتکل و شرح روش پیشنهادی که برای بهینه سازی داشته ایم پرداخته و فیلم و تصاویری از خروجی شبیه سازی آن قرار داده شده است.

پروتکل مسیریابی AODV :

پروتکل AODV یک پروتکل مسیریابی مبتنبی بر درخواست است که به کامپیوتر های سیار، یا گره­ها، برای انتقال پیام­ها در میان همسایه ­هایشان اجازه می­ دهد تا با هم به طور مستقیم ارتباط برقرار کنند. این پروتکل مانند، تمام پروتکل های پیش فعال، تنها وقتی که مسیری مورد نیاز ­باشد، عملیات یافتن مسیر را انجام می دهد و البته وقتی که مسیر یافته شد، تا زمانی که مورد نیاز باشد، آن مسیر در جدول مسیریابی ذخیره شده، باقی می ­ماند و پس از آن دیگر نگه داشته نشده و برای دفعه بعد باید دوباره یافته شود.

AODV تضمین من کند که مسیرها شامل حلقه نباشند، یعنی این پروتکل عاری از حلقه است و برای پیدا کردن کوتاه ­ترین مسیر ممکن سعی می ­کند. همچنین AODV قادر به تغییرات دستی در مسیرها است و اگر یک خطای وجود داشته باشد، می ­تواند مسیرهای جدید خلق کند.

توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه بهینه سازی پروتکل AODV در برابر حمله سیاه چاله با نرم افزار NS2 در ادامه مطلب.

پروتکل AODV سعی می ­کند تا به سرعت با شرایط خطوط پویا هماهنگ شود و حجم کم پردازش و حافظه مورد نیاز از خواص این الگوریتم می ­باشد. این پروتکل از شماره ترتیبی مقصد برای اطمینان از عدم ایجاد حلقه ­ها استفاده می­ کند و همچنین مشکل شمردن تا بینهایت را که در پروتکل کلاسک بردار فاصله موجود بود، حل می­کند.

در AODV هر گره دارای شماره ترتیبی مخصوص به خود است که به طور یکنواخت افزایش می ­یابد. این شماره وقتی افزایش می ­یابد که گره مربوطه متوجه تغییری در توپولوژی شبکه گردد. AODV قابلیت مهم دیگری نیز داراست و آن قابل استفاده بودن این پروتکل در هر سه نوع ارتباطات تک ­پخشی، چند ­پخشی و انتشاری می ­باشد.

روش پیشنهادی:

در روش پیشنهادی سعی بر این است تا بتوان با توجه به رفتار گره ها در شبکه در مورد خرابکار بودن یک گره تصمیم گیری کرد. اصول روش پیشنهادی به صورت زیر است:

ثبت اطلاعات مربوط به فعالیت گره ها که شامل موارد زیر می باشد:

  • تعداد داده های ارسالی به گره همسایه
  • تعداد داده های دریافتی از یک گره همسایه
  • تعداد پاسخ های (reply) دریافتی از یک گره همسایه
  • ارسال بسته درخواست نظرات همسایه ها در مورد یک گره همسایه که بسته RREP را ارسال کرده است
  • دریافت اطلاعات ثبت شده در گره های همسایه در مورد گره فرستنده بسته RREP
  • بررسی اطلاعات دریافتی و اعلام نظر در مورد خرابکار بودن گره
  • ارسال یک بسته خطر برای قرنطینه کردن گره خرابکار
  • حذف گره های داخل قرنطینه در فرآیند مسیریابی

در این روش پیشنهادی که برای بهینه سازی پروتکل AODV در برابر حمله سیاه چاله داشتیم، هر گره در شبکه دارای ساختمان داده های زیر می باشد:

توضیحات بیشتر به همراه پروژه ارائه می گردد.

نمودارهای به دست آمده از پروژه بهینه سازی پروتکل AODV در برابر حمله سیاه چاله:

تصویر خروحی ۱:

بهینه سازی پروتکل AODV در برابر حمله سیاه چاله با NS2

تصویر خروحی ۲:

بهینه سازی پروتکل AODV در برابر حمله سیاه چاله با NS2

تصویر خروحی ۳:

بهینه سازی پروتکل AODV در برابر حمله سیاه چاله با NS2


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده
فیلم آموزش تصویری نرم افزار NS2 به زبان فارسی

فیلم آموزش تصویری نرم افزار NS2 به زبان فارسی

مشاهده آموزش NS2
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    محمد رضا جوادی دوشنبه , ۲۱ تیر

    سلام خسته نباشید دوستان از سایت شما خیلی تعریف کردن می خوام پروژه سفارش بدم با NS2 وقت دارید واسه انجام لطفا اگه زحمت نیست جوابشو برام ایمیل کنید .

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه برای درس مهندسی اینترنت بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه خرید سورس بازی تحت شبکه دانلود بازی تحت شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس بازی با socket programing سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه به زبان سی شارپ پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه برای درس مهندسی اینترنت پروژه سیمولینک matlab پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab