ترجمه مقاله تشخیص احساسات با استفاده از چهره – گفتار و اطلاعات چند وجهی
ترجمه مقاله Analysis of Emotion Recognition using Facial Expressions, Speech and Multimodal Information
در این پست ترجمه مقاله تشخیص احساسات با استفاده از چهره – گفتار و اطلاعات چند وجهی را برای شما دوستان آماده کردیم که علاوه بر چکیده و مقدمه می توانید خود مقاله را نیز به صورت رایگان دانلود نمایید.
چکیده تشخیص احساسات با استفاده از چهره – گفتار و اطلاعات چند وجهی :
اگر کامپیوترها بتوانند به ارتباطات غیر کلامی انسان مثل احساسات واکنش نشان دهند و آن را درک کنند، تعامل بین انسان ها و کامپیوترها بسیار طبیعی تر خواهد بود. هر چند برای تشخیص احساسات انسان بر اساس حالات چهره یا سخن روش های مختلفی ارائه شده است، ولی کارهای نسبتا محدودی برای ترکیب این دو و همچنین شرایط بهبود دقت و استحکام سیستم تشخیص احساسات انجام شده است.
در این مقاله نقات قوت و محدودیت های سیستم ها تنها بر اساس حالات چهره یا اطلاعات صوتی تحلیل می گردد و در مورد دو روش مورد استفاده برای ترکیب این دو شرط یعنی یکپارچه سازی سطح تصمیم گیری و سطح ویژگی نیز بحث می شود.
با استفاده از پایگاه داده ای که از یک بازیگر ثبت شد، چهار احساسات به صورت زیر طبقه بندی شدند: غم، خشم، شادی، و حالت بی طرف. با استفاده از نشانگر های چهره ی او، احساسات دقیق چهره با دریافت کننده ی احساسات دریافت شدند و سخنانش هم به طور همزمان ضبط گردید.
نتایج نشان داد که برای احساسات موردنظر، سیستم مبتنی بر حالات چهره، عملکرد بهتری نسبت به سیستم صرفا مبتنی بر اطلاعات صوتی دارد. نتایج همچنین نشان داد که مکمل این دو شرط و همچنین ترکیب آن دو، عملکرد و استحکام سیستم تشخیص احساسات را به طور قابل سنجشی بهبود می بخشد.
توضیحات بیشتر در مورد ترجمه مقاله تشخیص احساسات با استفاده از چهره – گفتار و اطلاعات چند وجهی و دانلود رایگان مقاله اصلی لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
مقدمه تشخیص احساسات با استفاده از چهره – گفتار و اطلاعات چند وجهی :
ارتباطات بین فردی انسان علاوه بر زبان صحبت شامل نشانه های غیر کلامی مثل حرکات دست، حالات چهره، و تن صدا نیز می باشد که برای بیان احساسات و ارائه ی بازخورد به کار می روند. با این حال روند های جدید در تعامل های انسان – کامپیوتر (که از ماوس معمولی و کیبورد تکامل یافته و به سیستم های تشخیص گفتار خودکار و واسط های خاص افراد معلول رسیده است)، مزیت این قابلیت های ارتباطی با ارزش را تکمیل نمی کنند و اغلب به تعاملی کمتر از تعامل طبیعی منجر می شوند. اگر کامپیوترها بتوانند این ورودی های احساسی را تشخیص دهند می توانند به طور هماهنگ تر با نیازها و ترجیحات کاربر، کمک خاص و مناسبی به کاربران بکنند.
چکیده انگلیسی تشخیص احساسات با استفاده از چهره – گفتار و اطلاعات چند وجهی :
The interaction between human beings and computers will be more natural if computers are able to perceive and respond to human non-verbal communication such as emotions. Although several approaches have been proposed to recognize human emotions based on facial expressions or speech, relatively limited work has been done to fuse these two, and other, modalities to improve the accuracy and robustness of the emotion recognition system. This paper analyzes the strengths and the limitations of systems based only on facial expressions or acoustic information.
It also discusses two approaches used to fuse these two modalities: decision level and feature level integration. Using a database recorded from an actress, four emotions were classified sadness, anger, happiness, and neutral state. By the use of markers on her face, detailed facial motions were captured with motion capture, in conjunction with simultaneous speech recordings.
The results reveal that the system based on facial expression gave better performance than the system based on just acoustic information for the emotions considered. Results also show the complementarily of the two modalities and that when these two modalities are fused, the performance and the robustness of the emotion recognition system improve measurably.
منبع : dl.acm.org
مشاهده ویدئو در این باره