تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی های هوشمند با متلب

تصویر matlab-botnet_20255_1 تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی های هوشمند با متلب

پروژه تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی های هوشمند با MATLAB به همراه آموزش

پروژه شبیه سازی تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی های هوشمند را در نرم افزار MATLAB به همراه داکیومنت کامل (خط به خط کدها تشریح شده) و فیلم آموزشی آماده کردیم که یک پروژه مناسب در زمینه امنیت شبکه می باشد. در ادامه به شرح مسئله، شرح کلی پروژه و جزئیات آن پرداخته و تصاویر خروجی به همراه بخشی از فیلم آموزشی قرار داده شده است.

شرح مسئله در پروژه تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی ها:

۱۰۰ گوشی تلفن همراه هوشمند داریم که از طریق آنتن های BTS می توانند ارتباط برقرار کرده و به اینترنت نیز وصل شوند و یا در شبکه داخلی به رد و بدل پیام بپردازند. در حین ارتبط، یک مهاجم وارد شبکه این گوشی های همراه هوشمند شده و حمله بات نت (Botnet) را روی این گوشی ها با ارسال پیام های مختلف و گرفتن پهنای باند، ایجاد می کند و باعث بروز اختلال در شبکه می شود. گوشی ها نیز با ارسال پیام از طریق مهاجم، این پیام را برای دیگر گوشی ها ارسال می کنند که پیام ها نیز به صورت چند مسیره (Multipath) صورت می گیرد. مهاجم از یک محیط ابری به عنوان کانال کنترل و فرمان استفاده می کند.

توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی هادر ادامه مطلب.

شرح کلی پروژه تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی ها:

روش کار در این پروژه شبکه به این شکل است که به تعداد ۱۰۰ گوشی هوشمند در یک ناحیه ۳۰۰ در ۳۰۰ کیلومتر مربع توزیع می شوند که به تعداد ۵ عدد از آنها به عنوان گوشی های بات اولیه ایجاد می شوند که این گوشی ها به رنگ قرمز نشان داده می شوند.

این گوشی ها فاقد هر گونه فایروال مناسب می باشند و لذا در همین اولین بار آلود می شوند. اما شبکه دارای تعداد گوشی نا امن است که با اولین حمله به عنوان زامبی یا بات می باشند، لذا با توجه به این مسئله بات مستر ابتدا تعدادی پیام اجرایی به بات های آلوده ارسال می کند، این پیام ها با استفاده از یک IP کلاس A از داخل ابر (اینترنت) به هر سه روتور لایه دوم منتشر می شوند.

تصویر خروجی ۲:

تصویر matlab-botnet_20255_2 تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی های هوشمند با متلب

در شکل بالا روتور های لایه دوم در داخل دایره سبز رنگ نشان داده شده اند و روتور های لایه اول نیز در خارج از دایره به رنگ دایرهه های توپر آسمانی رنگ نشان داده شده اند.

رتورور های های لایه دوم پکت ها را دریافت کرده و در صورتی که شبکه ای به آنها متصل باشد، آی پی هر یک از شبکه ها را چک کرده و درصورتی که آی پی مقصد با آن همخوانی داشته باشد، به داخل آن ارسال می کند وگرنه   شماره شبکه پکت را با شماره شبکه آدرس های جدول روتینگ روتور لایه اول مقایسه می کند و در صورتی که به آنها متعلق نباشد از ارسال آن جلوگیری می کند.

در عین حال از ادرس مبداء و مقصد پکت نمونه برداری کرده و آن را برای ارسال به کامپیوتر آنالیزر حمله ارسال می کند. اما اگر شماره شبکه پکت حاضر با شماره پورت های روتور لایه اول  همسایه همخوانی داشته باشد، در آن صورت این پکت به  روتور لایه اول ارسال می گردد و رتور لایه اول به دلیل اینکه به گوشی های هوشمند متصل می باشد، می تواند آدرس گوشی را پیدا کرده و پکت را ارسال کند.

با دریافت پکت از طریق گوشی های آلود، دستور داخل داده توسط گوشی آلوده تحلیل شده و یکی از راه های برودکست، یونی کستو، مالتی کست برای ارسال پیام آلود به گوشی های شبکه و یا گوشی های شبکه های دیگر انجام می گیرد.

در حین ارسال پکت ها، کل ترافیک توسط روتورها جمع آوری شده و به تحلیلگرد سیستم ارسال می گردد. در بخش تحلیل، ارتباط بین شماره IP های مقصد از ابر و شمار IP های فعال در شبکه باهمدیگر مقایسه می شود و بدین ترتیب اگر تعداد پیام های گوشی های آلوده از حد معینی بیشتر باشد ارتباط حمله کننده با گوشی های آلوده  قطع می شود و از بروکست یا ارسال پیام دو طرف نیز جلوگیری می شود و همچنین ارتباط گوشی های الوده با گوشی های دیگر نیز قطع می گردد.

تعداد شبیه سازی در نرم افزار متلب ۵۰ بار می باشد که در هر بار ابتدا پیام از بات مستر به بات ها ارسال می گردد و با دریافت پیام از بات ها پیام های دیگری از طریق آنها ایجاد شده و به گوشی های نا امن ارسال می شود. این بات ها در هر دوره نسبت به دوره قبل ممکن است بیشتر یا کمتر باشد و این الگوریتم در صددد است که با ارزیابی آماری و ارتباط بین بات مستر ببن بات ها با تعداد پیام ارسال، نقاط ضعف را شناسایی کند و همچنین گوشی های آلوده را نیز شناسایی می کند و با توجه به آن پیام های ارسالی آلوده در شبکه نیز قفل می شود.

مطابق شکل زیر مسیر پیام ارسالی از طریق ابر به گوشی آلوده با رنگ قرمز نشان داده شده است. پیام های ارسالی از ابر به رتور های لایه دوم با کابل سریال بوده و پیام های ارسالی از روتور های لایه ووم به لایه اول با کابل سیاه منقطع و پیام های ارسالی از رتور لایه اول به هاب ها با کابل سیاه نازک و به همین ترتیب کابل های نازکی که هم برای مرتب کردن گوشی ها با هاب ها در نظر گرفته شده اما این کابل ها صرفا برای برقراری ارتباط در نظر گرفته شده و برای ارسال پیام نمی باشد.

تصویر خروجی ۳:

تصویر matlab-botnet_20255_4 تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی های هوشمند با متلب

خروجی ها نیز شامل تعداد حملات صورت گرفته و تعداد حملات شناسایی شده و نیز تعداد گوشی های آلوده و فاصله زمانی بین آلوده شدن گوشی های شناسایی شده می باشد.

تصویر خروجی ۴:

تصویر matlab-botnet_20255_3 تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی های هوشمند با متلب

تصویر خروجی ۵:

تصویر matlab-botnet_20255_5 تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی های هوشمند با متلب

تصویر خروجی ۶:

تصویر matlab-botnet_20255_6 تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی های هوشمند با متلب

تصویر خروجی ۷:

تصویر matlab-botnet_20255_7 تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی های هوشمند با متلب

تصویر خروجی ۸:

تصویر matlab-botnet_20255_8 تشخیص و جلوگیری از حمله بات نت در شبکه گوشی های هوشمند با متلب


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده
انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab