حذف نویز و اکو صوت با فیلتر تطبیقی در متلب

  • دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • بازدید ۱,۸۷۰ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (53 امتیاز از 11 رای)
    Loading...

تصویر matlab-noise-sada_15018_1 حذف نویز و اکو صوت با فیلتر تطبیقی در متلب

پروژه حذف نویز و اکو صوت با فیلتر تطبیقی در MATLAB

در این پست پروژه حذف نویز و اکو صوت با فیلتر تطبیقی به وسیله روش بلوک بلوک در متلب را آماده کرده ایم. در ادامه به توضیجات در رابطه با آلودگی های صوتی پرداخته و فیلم این پروژه پردازش صدا قرار داده شده است.

با توجه به اینکه حرکت پیوسه انسان به سوی مکانیزه نمودن فعالیت های مورد نیاز، زندگی را از ابعاد مختلف آسان و ساده تر ساخته اما مشکلات بسیاری را نیز به ارمغان آورده است. از نتیجه های این زندگی ماشینی، می توان به دوری از محیط های ساکت و دلنشین طبیعت و وارد شدن به محیط های با آلودگی های صوتی بسیار ناشی از وجود ماشین های پرسر و صدا در اطراف می باشد.

در اینگونه شرایط، از مسائل فرارو، از جمله برای اپراتور های دستگاه ها که بسیار با این آسیب های صوتی رو به رو هستند، کم کردن نویز صوتی محیط می باشد. روش قدیمی در کنترل صدای مزاحم، به کار گیری روش های غیر فعال مانند جاذب های صوتی و محصور کردن ناحیه مورد نظر می باشد.

توضیحات بیشتر و فیلم خروجی پروژه حذف نویز و اکو صوت با فیلتر تطبیقی در ادامه مطلب.

کارایی چنین روش ها، در محدوده گسترده از طیف فرکانسی است که به صرف انرژی و نگهداری چندانی در طول عملکرد خود نیاز ندارد و در صورتی که مشکل مکانیکی رخ ندهد، می توانند تا مدت ها کار خود را ادامه دهند، اما در فرکانس های کمتر، هزینه بر و بعضا به دلیل غیر متعارف شدن ابعاد جاذب ها، مؤثر نمی باشند.

به کار گیری روش های فعال (ANC) برای این موضوع، پیشنهاد قدیمی است و اولین بار ز سوی Lueg در سال ۱۹۳۶ ارائه شده است. هر چند که این پیشنهاد در آن زمان به منطور عدم امکان پیاده سازی با تکنولوژی های موجود به طور عملی مورد استفاده قرار نگرفته ولی امروزه مقاله های بسیاری در این حوضه ارائه شده اند.

این روش بر اساس ایجاد سیگنال هایی الکترواکوستیک با کنترل استوار می باشد که به وسیله یک مجموعه از بلندگو ها به محیط اعمال می شوند. سیگنال ایجاد شده در این سیستم، می بایست بعد از گذر از محیط در ناحیه مد نظر، تا جای ممکن سیگنالی با اندازه مساوی و با ۱۸۰ درجه اختلاف فاز تولید کند که این موضوع در بهترین حالت، به ایجاد ناحیه ساکت در ناحیه مورد نظر می انجامد.

کاربرد های بسیاری مانند کاهش صدای موتور آسانسور در کابین، کنترل صدای موتور در داخل خودرو ها، بهبود کیفیت گوشی، کاهش صدای قایق دو موتوره، کم کردن نویز صوتی پروانه قایق سرعتی و صدای داخل کابین و … از جمله موارد استفاده برای ANC است.

توضیحات ارائه شده از مقاله با عنوان “حذف نویز به صورت فعال در سیگنال های باند باریک و طیف گسترده به کمک تکنیک یادگیری کیو” می باشد که از لینک زیر می توانید آن را به صورت رایگان دانلود و مطالعه نمائید.

دانلود مقاله

تصویر خروجی ۲:

تصویر matlab-noise-sada_15018_2 حذف نویز و اکو صوت با فیلتر تطبیقی در متلب


انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    عارفه حجت الاسلامی جمعه , 1 تیر

    سلام من پروژه حذف نویز رو خریداری کردم . ولی ایمیلم رو اشتباه وارد کردم. لطف کنید فایل رو به ایمیل جدید ارسال کنید با تشکر

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیجمعه , 1 تیر

      پروژه به ایمیل جدید مشخص شده ارسال شد.

  2. تصویر آواتار کاربر 4209
    نریمانی جمعه , 28 آذر

    سلام بنده این پروژه رو خریدم لطفا فایل مقاله رو هم ایمیل کنید

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیجمعه , 28 آذر

      متاسفانه این پروژه فاقد مقاله است.

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab