دانلود نرم افزار آماری R و R Studio به همراه آموزش نصب در ویندوز

  • چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵
  • بازدید ۲۷,۶۵۹ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (638 امتیاز از 131 رای)
    Loading...

تصویر RStudi_18951 دانلود نرم افزار آماری R و R Studio به همراه آموزش نصب در ویندوز

دانلود نرم افزار آماری R و R Studio به همراه آموزش نصب

دانلود نرم افزار آماری R و R Studio به صورت رایگان را در این پست آماده کردیم که آخرین ورژن از هر دو نسخه می باشد. در همین ابتدا شاید برای برخی از کاربران سوال شود که تفاوت R با R Studio در چیست؟ به اطلاع این دسته از دوستان می رسند که نرم افزار R Studio نسخه گرافیکی و توسعه یافته R است. خوب در ادامه به معرفی زبان و نرم افزار R و قابیلت ها و کاربرد های آن پرداخته و فیلم آموزش نصب در ویندوز قرار داده شده است که فیلم به صورت آنلاین قابل مشاهده می باشد.

معرفی زبان برنامه نویسی R :

نمونه دیگری از ابزار های پر کاربرد در زمینه داده کاوی زبان برنامه نویسی R می باشد که عملا امکان محاسبات آماری و تحلیلی را بر روی داده ها برای کاربران فراهم می کند. این ابزار در عین حال که به شکل اپن سورس و غیر تجاری است، نسخه های غیر اپن سورس نیز دارد که دو نسخه مبتنی بر پردازش داده های کلان (Big data)، اینترپرایز (Enterprise) و همین طور نسخه Cloud مبتنی بر محاسبات ابری را به صورت غیر رایگان (تجاری) ارائه می دهد.

کاربرد های نرم افزار R :

نرم افزار R ابزاری است که در رشته های مختلف که به نوعی با محاسبات آماری سر و کار دارند، مورد استفاده قرار می گیرید. از رشته های علوم پایه گرفته تا رشته های مختلف پزشکی، فنی و غیره می تواند به صورت گسترده از این نرم افزار و زبان بهره مند شوند. از رشته هایی که نرم افزار R در آن کاربرد بسیاری دارد، رشته بیوانفورماتیک یا زیست‌ داده ‌ورزی است که دانش استفاده از علوم کامپیوتر و آمار و احتمالات در شاخه بیولوژی یا زیست ‌شناسی مولکولی می باشد.

توضیحات بیشتر، لینک دانلود نرم افزار آماری R و R Studio و مشاهده فیلم آموزش نصب در ادامه مطلب.

از جمله مسائل مربوط به نرم افزار R ، امکان اسفاده از تحلیل ها و تکنیک های مصور سازی داده ها می باشد. البته تکنیک های تحلیلی به شرایط و حجم داده ها جهت پردازش محدود است که نباید از مقدار ۱۶ ترابایت تجاوز کند که این امر می تواند در برخی از کاربرد ها یک محدودیت جدی تلقی گردد که در آن شرایط استفاده از این ابزار چندان مناسب نخواهد بود.

مزایایی نرم افزار R :

از مزایایی که این زبان برنامه نویسی در اختیار کاربران خود بخصوص در طی سال های اخیر قرار می دهد، تعداد زیاد مخاطبین و کاربران آن است که در نتیجه این شرایط تعداد بسیاری از جعبه ابزار های مختلف جهت کار و استفاده از این زبان در پردازش های مختلف تهیه شده و این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا بتوانند در مسائل و تکنیک های مختلف از ابزار های مبتنی بر R به شکل رایگان و گسترده استفاده نمایند.

همچنین امکان اجرای آن بر روی سیستم عامل های مختلف مثل ویندوز، مک و سیستم های مبتنی بر یونیکس و لینوکس فراهم است. از مزایای دیگر زبان R حجم بالای داکیومنت و مستندات آن می باشد که دو نمونه از سایت های مرجع آن به آدرس r-project.org و cran.r-project.org است که جزئیات کاربری و استفاده از آن در شرایط مختلف و گروه های متفاوت گفتگو ها و تالار های تبادل نظر بین مشتریان و کابران را در اختیار می گذارد.

تاریچخه زبان نرم افزار R :

زبان برنامه نویسی R نخستین بار در سال ۱۹۹۳ طراحی شده و با توجه به اپن سورس بودن آن تحت لیسانس GPL قابل استفاده و باز انتشار می باشد و در حال حاضر در بسیاری از کاربرد ها و از سوی مشتریان متفاوت مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد که دلیل این امر نیز وجود قابلیت ها و مزایای عمده ای است که در این زبان قرار داده شده است.

از جمله مزایایی نرم افزار R :

تکنیک های مصور سازی، تکنیک های کار با داده های مبتنی بر اطلاعات فضا و مکان پردازش ها و همینطور پیاده سازی تکنیک های پایه داده کاوی مثل کاوش متن ها، تکنیک های خوشه بندی، تکنیک های رده بندی و همینطور امکاناتی در خصوص تحلیل اطلاعات شبکه های اجتماعی می باشد و در عین حال تکنیک های پردازش و پیش پردازش داده ها را نیز به صورت گسترده در اختیار قرار می دهد.


مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    امین جعفری چهارشنبه , 19 مهر

    سلام آموزش برنامه نویسی R و نرم افزار R Studio رو نیاز داشتم آیا میشه از سایت شما تهیه کرد ؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیچهارشنبه , 19 مهر

      در حال برنامه ریزی هستیم تا به زودی فیلم آموزشی نرم افزار R Studio و R در سایت قرار گیرد.

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    کیوان پورقاسمی پنجشنبه , 23 آذر

    با سلام من می خواستم با نحوه ی رسم Corroplot در نرم افزار R آشنا شوم و داده ها را با این روش تجزیه و تحیل کنم.

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    naghme شنبه , 23 دی

    هم از نرم افزار R و هم از آموزش نصب آر استفاده کردم و کمکم کرد، عالی بود مرسی

  4. تصویر آواتار کاربر 0
    روزبه مرادی یکشنبه , 24 دی

    سلام یه سوالی داشتم در ارتباط با خطا هایی که در برنامه نویسی نرم افزار r به ما میده . می تونم بپرسم؟ من برنامه رگرسیون آمیخته و یا خطی رو در نرم افزار می نویسم و وقتی summary دستور رو میزنم این عبارت زیر میاد. می خواستم بدونم علتش چیه و باید چیکار کنم که نتیجه رو برام بیاره ؟ Length Class Mode 1 character character

  5. تصویر آواتار کاربر 0
    امین نیک بخت یکشنبه , 22 بهمن

    سلام خسته نباشید ببخشید من نرم افزارو نصب کردم ولی تو استفاده ازش تو بخش بسته هاش موندم میشه راهنماییم کنید مجکرم.

  6. تصویر آواتار کاربر 0
    امینی یکشنبه , 20 اسفند

    ممنون. مطالب خوب هستند

  7. تصویر آواتار کاربر 0
    عاطفه جمعه , 5 مرداد

    سلام. ممنونم بسیار مفید بود.

  8. تصویر آواتار کاربر 0
    فریبا سه شنبه , 1 آبان

    سلام اگر امکانش هست اموزش gis رو بزارین تصویری .ممنون

  9. تصویر آواتار کاربر 0
    کیان شنبه , 27 بهمن

    خیلی عالی وراحت دانلود کردم مرسی

  10. تصویر آواتار کاربر 0
    سوما پنجشنبه , 3 مرداد

    سلام وقت بخیر- امکانش هست من رو راهنمایی کنید که محسابه AIC در آر به په صورت انجام میشه.. یا فردی را بمن معرفی کنید بتونم ازش راهنمایی بگیرم. بسیار ممنون میشم

  11. تصویر آواتار کاربر 0
    مهران سه شنبه , 3 تیر

    با سلام من آخرین ورژن نرم افزار رو میخواستم چجوری دانلود کنم؟ میشه لینکشو بزارین ممنون

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab