پروژه شبیه سازی ربات جنگجوی سه بعدی با OpenGL به زبان ++C
در این پست برای شما کاربران عزیز سورس پروژه شبیه سازی ربات جنگجوی سه بعدی با OpenGL به زبان ++C را آماده کرده ایم که یک شبیه سازی مناسب در زمینه گرافیک کامپیوتری ، رباتیک ، مکانیک و مکاترونیک است و برای یادگیری گرافیک با دستورات اپن جی ال نیز مناسب می باشد.
در ادامه به شرح نحوه عملکرد، کلید ها و توابع استفاده شده در این پروژه شبیه سازی ربات جنگجوی سه بعدی با OpenGL پرداخته و فیلم و تصویری از آن قرار داده شده است. همچنین فیلم اجرایی پروژه نیز به صورت آنلاین قابل مشاهده است.
در این پروژه یک ربات جنگجوی سه بعدی طراحی شده است که قابلیت حرکت در تمام جهات را دارد. همچنین کاربر می تواند تمام قسمت های ربات را به دلخواه به حرکت در بیارد. مثلا هر دو دست ربات را می توانید کاملا حرکت بدهید. همینطور به کاربر این امکان را می دهد که دوربین و نور را در جهات مختلف تغییر دهد.
توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از عملکرد پروژه شبیه سازی ربات جنگجوی سه بعدی با OpenGL به زبان سی پلاس پلاس در ادامه مطلب.
کلید های استفاده شده در این پروژه ربات جنگجوی سه بعدی با اپن جی ال عبارتنداز:
- کلید ۱ : بازوی چپ را به به طرف چپ حرکت می دهد.
- کلید ۲ : بازوی راست را به طرف راست حرکت می دهد.
- کلید ۳ : بازوی چپ را به به طرف راست حرکت می دهد.
- کلید ۴ : بازوی راست را به طرف چپ حرکت می دهد.
- کلید q : بازوی چپ را به به طرف بالا حرکت می دهد.
- کلید w : بازوی راست را به طرف بالا حرکت می دهد.
- کلید a : بازوی چپ را به به طرف پایین حرکت می دهد.
- کلید s : بازوی راست را به طرف پایین حرکت می دهد.
- کلید r : بالا تنه ربات را به طرف بالا حرکت می دهد.
- کلید s : بالا تنه ربات را به طرف پایین حرکت می دهد.
- کلید g : بالا تنه ربات را به طرف راست حرکت می دهد.
- کلید y : پای چپ ربات را به طرف بالا حرکت می دهد.
- کلید h : پای چپ ربات را به طرف پایین حرکت می دهد.
- کلید u : پای راست ربات را به طرف بالا حرکت می دهد.
- کلید j : پای راست ربات را به طرف پایین حرکت می دهد.
- کلید i : موقعیت نورپردازی را تغییر می دهد.
در پروژه گرافیکی شبیه سازی ربات جنگجوی سه بعدی از توابع زیر استفاده شده است:
- تابع MechTorso: این تابع قسمتی که بازو ها و سر را به هم وصل می کند را رسم خواهد کرد.
- تابع Shoulder: این تابع قسمتی که بازو ها را به بدنه وصل می کند را رسم خواهد کرد.
- تابع UpperArm: این تابع جای که اسلحه را به بدن وصل می کند را رسم خواهد کرد.
- تابع SetMaterial: این تابع اجزای ربات را به صورت سه بعدی نشون می دهد.
- تابع DrawTextXY: این تابع متن های موجود در صفحه را نشان می دهد.
- تابع Box: این تابع جعبه های کناری صفحه را رسم می کنند.
- تابع Octagon: این تابع کف پای ربات را رسم می کند.
- تابع ForeArm: میله های اسلحه را رسم خواهد کرد.
- تابع VulcanGun: انتهای اسلحه را رسم می کند.
این پروژه شبیه سازی ربات جنگجوی سه بعدی با OpenGL با استفاده از Visual Studio 2010 و نسخه ++VC تست شده و در آخر تصاویری از خروجی برنامه به همراه فیلم آموزشی در ادامه مطلب گنجانده شده است.
تصاویری از عملکرد شبیه سازی ربات جنگجوی سه بعدی با OpenGL :
تصویر خروجی ۱:
تصویر خروجی ۲:
تصویر خروجی ۳:
تصویر خروجی ۴:
تصویر خروجی ۵:
مشاهده ویدئو در این باره
سلام خسته نباشید این پروژرو از سایت شما خرید کردم ولی خیلی سخت دانلود میشه چی کار می تونم بکنم .
به خاطر اینکه از پروژه خروجی گرفته شده، حجمش بیشتر شده و فکر کنم شما به خاطر حجم زیادش هست که از پیوست ایمیل نتونستید دانلودش کنید. یه لینک دانلود براتون فرستادم که با اون سریع می تونید پروژه رو دریافت کنید. موفق باشید
سلام به جز این پروژه دیگه چه پروژه هایی در مورد ربات دارید اگه تو سایت هست میشه آدرسشو بدید چک کنم ببینم به کارم میخوره یا نه .
با opengl نه نداریم ولی با ربات با متلب آماده داریم از بالا جستجو کنید میاد.
سلام ببخشید اگه بخواهیم مقاله این پروژرو برامون تهیه کنید هزینش چقدر میشه ؟
دوست عزیز این برای این مورد نمیشه مقاله ای آماده کرد!