ساختاربندی توپولوژی در شبکه P2P با اتوماتای یادگیر به کمک یک الگوریتم جدید خود تطبیق

P2P Network Learning Automata paper 22782 تصویر

ساختاربندی توپولوژی در شبکه P2P با اتوماتای یادگیر

در این بخش مقاله ساختاربندی توپولوژی در شبکه P2P با اتوماتای یادگیر به کمک یک الگوریتم جدید خود تطبیق را با شمار کاربران گرامی به اشتراک گذاشته ایم که ترجمه مقاله An Adaptive Topology Management Algorithm in P2P Networks Based on Learning Automata می باشد. در ادامه به چکیده ای از مقاله پرداخته و لینک دانلود رایگان هر دو نسخه فارسی و انگلیسی قرار داده شده است.

ساختاربندی توپولوژی در شبکه های نظیر به نظیر (P2P)

یکی از مسائل مهم و مورد توجه در شبکه های نظیر به نظیر یا همتا به همتا (Peer to Peer – P2P)، نحوه ساختاربندی توپولوژی می باشد. بکارگیری مفهوم اجتماع، به عنوان یک تکنیک به منظور کنار هم قرار دادن نظیر هایی با علایق مشابه، تا حدود زیادی به ساختاربندی توپولوژی شبکه های نظیر به نظیر (P2P) کمک کرده است. یک اجتماع، وقتی ایجاد خواهد شد که یک یا بیش از یک نظیر، یک علاقه مشابه را در رابطه با یک موضوع واحد، ادعا نمایند. کشف یک اجتماع و پیشنهاد آن به یک نظیر بدون توجه به اولویت کلمات کلیدی در بردار علایق، باعث ایجاد اتصالات زاید و ترافیک بیشتر در شبکه می شود.

استفاده از الگوریتم اتوماتای یادگیر در شبکه P2P

در مقاله پیش رو، سعی کرده ایم تا برخلاف مطالعات گذشته که نتایج آنها در مقاله های مختلف ارائه شده است، ما با استفاده از الگوریتم اتوماتای یادگیر (Learning Automata – LA)، علایق یک نظیر در بردار علایق، اولویت بندی شده و یک نظیر، اجتماعات دقیق تری را به جهت ماندگاری خود انتخاب نماید. بر اساس روش فوق، یک گره می تواند از میان اجتماعاتی که به او پیشنهاد می گردد، آنهایی را انتخاب نماید که دارای اعضایی با علایق مشابه تر با خودش می باشد. با اجرای روش جستجوی مبتنی بر علایق بر شبکه حاصل از الگوریتم ارائه شده، سربار ناشی از جستجو و همینطور نرخ موفقیت جستجو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج حاصل شده از شبیه سازی با نرم افزار OMNET تحت فریم ورک OverSim ، ادعای ما را ثابت کرد.

فهرست محتوای مقاله

  • چکیده
  • مقدمه
  • پیش نیازها
  • الگوریتم شکل گیری و کشف اجتماعات
  • مروری بر اتوماتای یادگیر (Learning Automata)
  • الگوریتم پیشنهادی
  • شبیه سازی
  • ارزیابی آزمایشات
  • نتیجه گیری
  • مراجع

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه خرید سورس بازی تحت شبکه دانلود بازی تحت شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس بازی با socket programing سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه به زبان سی شارپ پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه برای درس مهندسی اینترنت پروژه سیمولینک matlab پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab