پروژه فواره آب در حوضچه با OpenGL به زبان سی پلاس پلاس
در این پست برای شما کاربران عزیز سورس پروژه فواره آب در حوضچه با OpenGL به زبان سی پلاس پلاس را آماده کردیم که می توانید از آن برای درس گرافیک کامپیوتری استفاده کنید و یک پروژه مناسب نیز برای یادگیری دستوات سه بعدی در OpenGL می باشد.
در ادامه به شرح نحوه عملکرد، کلید ها و توابع های استفاده شده (PintarEscena, ReProyectar, Mover, Iniciar, Clickar) در این پروژه شبیه سازی فواره آب در حوضچه با OpenGL پرداخته و فیلم و تصویری از آن قرار داده شده است. فیلم اجرایی به صورت آنلاین نیز قابل مشاهده است.
در این پروژه گرافیکی که به صورت سه بعدی و با استفاده از دوربین در OpenGL تهیه شده است، فواره آب در حوضچه را شبیه سازی می کند و با ۷ افکت متفاوت می تواند فواره آب را نشان دهد که این افکت ها را با کلید های ۱ تا ۷ می توانیم فعال کنیم. در زیر کلید های که برای فعال و حرکت دوربین استفاده می شود ذکر شده است.
توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از محیط پروژه شبیه سازی فواره آب در حوضچه با OpenGL به زبان سی پلاس پلاس در ادامه مطلب.
کلید های مورد استفاده در پروژه فواره آب در حوضچه با OpenGL :
- کلید ۱ – ۷: افکت های مختلفی را نشان میدهد.
- کلید W – S: دوربین را به جلو و عقب حرکت می دهد.
- کلید A – D: دوربین را به چپ و راست حرکت می دهد.
- کلید R – F: دوربین را به بالا و پایین حرکت می دهد.
توابع استفاده شده در پروژه گرافیکی فواره آب در حوضچه :
- تابع DrawScene: این تابع در واقع انیمیشن ایجاد شده را در صفحه ترسیم می کند.
- تابع Display: این تابع اشیاء موجود در صفحه را ترسیم خواهد کرد.
- تابع KeyDown: کلید های فشار داده شده را مدیریت می کند.
- تابع RenderBowl: این تابع حوضچه را ترسیم می کند.
این پروژه فواره آب در حوضچه با OpenGL با استفاده از Visual Studio 2010 و نسخه ++VC تست شده و در آخر تصاویری از خروجی برنامه به همراه فیلم آموزشی در ادامه مطلب قرار داده شده است.
تصاویری از محیط پروژه شبیه سازی فواره آب در حوضچه با OpenGL :
تصویر خروجی ۱:
تصویر خروجی ۲:
تصویر خروجی ۳:
تصویر خروجی ۴:
مشاهده ویدئو در این باره
سلام من می خواستم این پروژرو سفارش بدم قبل از سفارش می خواستم کمی محتوای پروژرو تغییر بدید وقتشو دارین واسه هفته آینده لازمش دارم متشکر .