نوآوران گرمی | مرجع فیلم های آموزشی و همیار دانشجو
09194751295 - 09365442247 NoavaranGermi@gmail.com https://t.me/noavarangermi https://t.me/noavarangermi

پایان نامه الگوریتم پرندگان – PSO algorithm

  • یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴
  • بازدید 866 نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (135 امتیاز از 34 رای)
    Loading...

PSO پایان نامه الگوریتم پرندگان   PSO algorithm

پایان نامه الگوریتم پرندگان – PSO algorithm

الگوریتم PSO یا Particle Swarm Optimization به معنی بهینه‌ سازی ازدحام ذرات یک الگوریتم جستجوی اجتماعی می باشد که از روی رفتار اجتماعی دسته ‌های از حرکت گروهی پرندگان و دیگر حیواناتی که به شکل گروهی زندگی می کنند، الگو گرفته است. در این الگوریتم هر پاسخ مساله به صورت یک ذره که دارای مقدار و همچنین میزان تناسب است مدل می شود. این الگوریتم برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ توسط Russell Eberhart و ames Kennedy ارائه شده است. در اجرای الگوریتم PSO پارامتر های زیادی دخیل هستند که تنظیم مناسب – آن ها عملکرد الگوریتم را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهد. PSO مزایای بسیاری نسبت به دیگر روش های بهینه سازی دارد. از جمله:

  • یک روش مرتبه صفر است و نیازی به عملیات سنگین ریاضی مثل گرادیان‌ گیری احتیاج ندارد.
  • یک روش مبتنی بر جمعیت است. (استفاده از محاسبات توزیع شده)
  • بار محاسباتی قابل قبولی دارد.
  • همگرایی نسبتا سریعی دارد.

الگوریتم PSO قابلیت حل بیشتر مسائل بهینه سازی را دارا است. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش شبکه عصبی
  • بهینه‌ سازی توابع ریاضی
  • بازشناسی الگو
  • مسیریابی
  • کنترل حرکت روبات ها

این الگوریتم در ابتدا برای پیدا کردن الگو های حاکم بر پرواز همزمان پرندگان و تغییر ناگهانی مسیر آنها و تغییر شکل بهینه ‌ی دسته به کار گرفته شد. در PSO، ذرات در فضای جستجو جاری می ‌شوند. تغییر مکان ذرات در فضای جستجو تحت تأثیر تجربه و دانش خودشان و همسایگانشان می باشد.

.

با توجه به این که اکثر الگوریتم های تکاملی برگرفته از طبیعت و حرکت طبیعی ذرات می­ باشند و با در نظر گرفتن این مسئله که در دنیای واقعی محیط ، پیوسته در حال تغییر است؛ نیاز به روشی است که بتوان این الگوریتم های تکاملی را در محیط­های پویا و در حال تغییر پیاده ­سازی کرد.

ارزیابی نتایج در شرایط استاندارد نشان داده است که این تکنیک می تواند توابع چند قله ­ای را ردیابی کند و عملکرد آن با در نظر گرفتن ممانعت از تجمع ذرات، با بکارگیری انتخاب سر خوشه ها با استفاده از پارامتر τ ارتقا پیدا کرده است.


جزئیات محصول

قیمت


۲۲,۰۰۰ تـــــومان

کــد محصــول:8598


توضــیحات:صفحات : 60 صفحه | زبان : فارسی | فرمت : DOC


لینک دانلود:

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
    ×

    توجه: در صورت سفارش ( انجام شبیه سازی - برنامه نویسی و ...) در موضوعات بالا می توانید به صورت آنلاین با ما در تماس باشید.

    ×

    توجه: اگر در موضوعات بالا تخصص دارید می توانید با ما همکاری کرده و برای خود کسب درآمد کنید.

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه برای درس مهندسی اینترنت بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله شبکه خرید سورس بازی تحت شبکه دانلود بازی تحت شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس بازی با socket programing سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه به زبان سی شارپ پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه برای درس مهندسی اینترنت پروژه تحت شبکه به زبان سی شارپ پروژه رایگان matlab پروژه سیمولینک matlab پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab پروژه کارشناسی به همراه داکیومنت