ترجمه مقاله پروتکل های مبتنی بر پیش بینی برای شبکه های ادهاک خودرویی
ترجمه مقاله Prediction-based Protocols for Vehicular Ad Hoc Networks: Survey and Taxonomy
در این پست ترجمه مقاله پروتکل های مبتنی بر پیش بینی برای شبکه های ادهاک خودرویی را برای شما دوستان آماده کردیم که علاوه بر چکیده و مقدمه می توانید خود مقاله اصلی را نیز به طور کاملا رایگان دانلود بفرمایید.
چکیده مقاله
تحرک بالای وسایل نقلیه به عنوان یکی از ویژگی های مهم شبکه های تبلیغاتی مخصوص خودرو (VANETs) به وضوح پویایی ذاتی شبکه ها را تحت تاثیر قرار می دهد و در زمینه پیام های زائد و تاخیر زمانی در سربار اضافی منجر می شود. حرکات آتی خودرویی معمولا قابل پیش بینی می باشد. پیش بینی حرکات آتی خودرویی ناشی از شرایط ترافیکی، طرح شهری و الزامات رانندگی برای مشاهده محدودیت های ترافیکی است. از این رو، پیش بینی این حرکات آتی می تواند نقش مهمی در ایجاد پروتکل های ارتباطی قابل اطمینان خودرو و حل مسائل چندگانه سیستم های حمل و نقل هوشمند بازی کند. در آثار گذشته ، پروتکل های متعدد مبتنی بر پیش بینی برای VANET ها ارائه شده است. بنابراین، این مقاله به دنبال رهنمود های بررسی آثار سیستماتیک به ارائه یک نظرسنجی برتر و بی طرفانه از پروتکل های مبتنی بر پیش بینی و ایجاد طبقه بندی های جدید آن پروتکل ها بر اساس کاربرد های پیش بینی اصلی و اهداف آنها است. بحث در مورد هر دسته از هر دو طبقه بندی ارائه شده است، با توجه به نیازها، محدودیت ها، و چالش ها. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل با استفاده و مقایسه عملکرد به منظور درک مناسب بودن هر هدف پیش بینی به کاربرد های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین، چالش های مربوطه و زمینه های تحقیق باز شناسایی شده اند تا مسیر های جدید بالقوه تحقیق مبتنی بر پیش بینی در VANET را هدایت کنند. در طول این مقاله، اطلاعاتی به توسعه دهندگان و محققان برای به دست آوردن کمک و همکاری و چالش های عمده پروتکل های پیش بینی شده برای ارائه راهی جهت افزایش قابلیت اطمینان و توانمندی در VANET ها ارائه شده است.
مقدمه
شبکه های خودرویی ادهاک (VANETs) یک زیرمجموعه از شبکه های ادهاک تلفن همراه (MANETs) هستند و معمولا ویژگی های عمومی VANET ها از شبکه MANET ها به دلیل کمبود زیرساخت ها، خود مدیریتی و رسانه های انتقال مشترک به ارث برده اند با این حال، VANET ها دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی هستند و در یک محیط ارتباطی چالش برانگیز عمل می کنند که چالش های قابل توجهی را برای توسعه پروتکل های ارتباطی کارآمد خودرو ایجاد می کنند به عنوان مثال، سرعت بالای وسایل نقلیه و مقیاس وسیع شبکه به توپولوژی پویشی منجر می شود. در نتیجه، توپولوژی متغییر تسریع و پیوستکی موجب قطع مکرر ارتباطات لینک ها می شود، که نتیجه اش یک سربار افزایشی پروتکل های ارتباطی می شود.
چکیده انگلیسی
The high mobility of vehicles as a major characteristic of Vehicular Ad Hoc Networks (VANETs) affects vividly the dynamic nature of the networks and results in additional overhead in terms of extra messages and time delay. The future movements of the vehicles are usually predictable. The predictability of the vehicles future movements is a result of the traffic conditions, the urban layout, and the driving requirements to observe the traffic constrains. Hence, predicting these future movements could play a considerable role for both building reliable vehicular communication protocols and solving several issues of intelligent transportation systems. In the literature, numerous prediction-based protocols are presented for VANETs. Therefore, this paper follows the guidelines of systematic literature reviews to provide a premier and unbiased survey of the existing prediction-based protocols and develop novel taxonomies of those protocols based on their main prediction applications and objectives. A discussion on each category of both taxonomies is presented, with a focus on the requirements, constrains and challenges. Moreover, usage analysis and performance comparisons are investigated in order to derive the suitability of each prediction objective to the various applications Also, the relevant challenges and open research areas are identified to guide the potentia new directions of prediction-based research in VANETs. Throughout this paper information is provided to developers and researchers to grasp the major contributions and challenges of the predictive protocols in order to pave the way for enhancing their reliability and robustness in VANETs.
منبع : sciencedirect.com
مشاهده ویدئو در این باره