نوآوران گرمی | مرجع فیلم های آموزشی و همیار دانشجو
09194751295 - 09365442247
NoavaranGermi@gmail.com
https://t.me/noavarangermi
https://t.me/noavarangermi_ir

پروتکل MAC برای شبکه های حسگر بیسیم زیر آب (Slotted FAMA)

  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • بازدید 48 نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (24 امتیاز از 5 رای)
    Loading...

translate uwsn 20011 پروتکل MAC برای شبکه های حسگر بیسیم زیر آب (Slotted FAMA)

ترجمه مقاله پروتکل MAC برای شبکه های حسگر بیسیم زیر آب

ترجمه مقاله Slotted FAMA: a MAC protocol for underwater acoustic networks

در این پست ترجمه مقاله پروتکل MAC برای شبکه های حسگر بیسیم زیر آب (Slotted FAMA) را برای شما عزیزان آماده کردیم که علاوه بر چکیده و مقدمه می توانید خود مقاله را نیز به طور رایگان دانلود نمایید.

چکیده پروتکل MAC برای شبکه های حسگر بیسیم زیر آب (Slotted FAMA) :

شبکه های صوتی زیر آب ویژگیهای زیادی دارند که آنها را از شبکه های بسته ای رادیویی متمایز می کند. مهمترین ویژگی های یک کانال صوتی زیر آب پهنای باند بسیار کم آن و تاخیر انتشار بسیار زیاد ناشی از سرعت کم صوت است. یک پروتکل کنترل دسترسی محیط (MAC) به نودهای شبکه اجازه می دهد تا کانال انتشار مشترک شان را با هم سهم کنند. مهمترین وظیفه یک پروتکل MAC این است که از ارسال های همزمان که منجر به ایجاد تصادم در شبکه می شوند جلوگیری کند. انتخاب یک پروتکل MAC مناسب تاثیر شگرفی در کارایی سیستم دارد و به ویژه برای کانالهایی با کیفیت پایین و زمان بیکاری بالا (مانند کانال های صوتی زیرآب ) بسیار حیاتی است.

توضیحات بیشتر در مورد ترجمه مقاله پروتکل MAC برای شبکه های حسگر بیسیم زیر آب (Slotted FAMA) و دانلود رایگان مقاله اصلی لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

مقدمه پروتکل MAC برای شبکه های حسگر بیسیم زیر آب (Slotted FAMA) :

از زمان پروتکل ALOHA تا کنون پروتکل های MAC زیادی ارائه شده اند. Carrier Sensing Multiple (CSMA) Access و تغیییر یافته هایش به طور وسیع مورد استفاده قرار گرفته اند تا از تصادم بین دو یا چند نود که به طور همزمان ارسال می کنند جلوگیری کنند. پروتکل نیازمند ایستگاه هایی (نودهایی) است که بتوانند پیش از آنکه شروع به ارسال کنند به کانال گوش دهند تا از تصادم احتمالی با دیگر ارسال های درحال انجام در کانال پرهیز کنند.

مکانیزم CSMA در شبکه هایی که در آن ایستگاه ها کاملا به هم متصل اند و تاخیر انتشار در مقایسه با طول بسته ها کوچک است کارآمد است. اما به محض اینکه تاخیر افزایش یابد کارایی به سرعت کاهش می یابد. به علاوه مساله نود پنهان و مساله نود در معرض در شبکه های AD-hoc ناشی از نبود اتصال در نودهای معیین است. شرایط نود پنهان وقتی اتفاق می افتد که یک ایستگاه قادر نیست یک یا تعداد بیشتری نود را که ممکن است با ارسالش تداخل ایجاد کنند حس کند. شرایط نود در معرض وقتی رخ می دهد که یک ایستگاه ارسال خود را به تعویق بیاندازد زیرا یک ارسال را در کانال استراق سمع کرده در حالی که آن ارسال هیچ تصادمی با ارسال نود مورد نظر ایجاد نمی کرده.

چکیده انگلیسی پروتکل MAC برای شبکه های حسگر بیسیم زیر آب (Slotted FAMA) :

Long propagation delays and low bit rates of underwater acoustic networks make these systems fundamentally different from the packet radio networks. As a consequence, many of the network protocols designed for radio channels are either not applicable, or have extremely low efficiency over underwater acoustic channels These facts necessitate a dedicated design of protocols for an underwater acoustic network.

A medium access control (MAC) protocol suitable for an underwater acoustic network is proposed and analyzed. The protocol is based on a channel access discipline called floor acquisition multiple access (FAMA) which combines both carrier sensing (CS) and a dialogue between the source and receiver prior to data transmission. During the initial dialogue, control packets are exchanged between the source node and the intended destination node to avoid multiple transmissions at the same time. Special attention is paid to the networks that are not fully connected, in which nodes can be hidden from each other.

The new protocol uses time slotting and is thus called slotted FAMA. Time slotting eliminates the need for excessively long control packets, thus providing savings in energy. Protocol performance in throughput and delay is assessed through simulation of a mobile adhoc underwater network, showing the existence of optimal power level to be used for a given user density.

منبع : http://ieeexplore.ieee.org


جزئیات محصول

قیمت


۱۱,۰۰۰ تـــــومان

کــد محصــول:20011


توضــیحات:16 صفحه | زبان : فارسی | فرمت : PDF | مقاله اصلی آماده دانلود است


لینک دانلود:فایل 1

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
    ×

    توجه: در صورت سفارش ( انجام شبیه سازی - برنامه نویسی و ...) در موضوعات بالا می توانید به صورت آنلاین با ما در تماس باشید.

    ×

    توجه: اگر در موضوعات بالا تخصص دارید می توانید با ما همکاری کرده و برای خود کسب درآمد کنید.

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه برای درس مهندسی اینترنت بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله شبکه خرید سورس بازی تحت شبکه دانلود بازی تحت شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس بازی با socket programing سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه به زبان سی شارپ پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه برای درس مهندسی اینترنت پروژه تحت شبکه به زبان سی شارپ پروژه رایگان matlab پروژه سیمولینک matlab پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab پروژه کارشناسی به همراه داکیومنت