کتاب آزمایشگاه مجازی ۱ الکترونیک به صورت PDF

azmayeshgah majazi 1 virtual lab 10987 تصویر

دانلود رایگان کتاب آزمایشگاه مجازی ۱ الکترونیک به صورت PDF

کتاب آزمایشگاه مجازی ۱ الکترونیک از سری کتاب هایی است که با توجه به محتوی آموزشی کلیه ی کتاب های درسی سال دوم رشته ی الکترونیک تهیه شده است و به عنوان یک کتاب جنبی و کمک آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای کتاب آزمایشگاه مجازی ۱ الکترونیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امکان شبیه سازی مدارهای عملی پیچیده توسط نرم افزار و استفاده از نتایج به دست آمده در اثبات مباحث مرتبط با تئوری.
  2. امکان تجزیه و تحلیل تئوری مدارهای الکتریکی و الکترونکیی با استفاده از مدارهای عملی در فضای مجازی شبیه ساز.
  3. امکان ایجاد عیب در فضای نرم افزاری و مشاهده ی نتایج آن بدون آسیب رساندن به تجهیزات واقعی.
  4. اجرای آزمایش هایی که نیاز به تجهیزات خاص دارند و امکان تهیه ی آ نها وجود ندارد.
  5. امکان اجرای آزمایش هایی که برای هنرجویان خطرآفرین است.
  6. کاهش هزینه های مرتبط با مواد مصرفی، قطعات و تجهیزات.

یادآور می شود زمانی کتاب آزمایشگاه مجازی ۱ الکترونیک می تواند جنبه ی اجرایی داشته باشد و مفید واقع شود که هنرآموزان عزیز به آموزش و کاربرد نرم افزار ها تسلط کامل داشته باشند. لذا به اساتید محترم توصیه می کنیم قبل از اقدام به تدریس مباحث، با استفاده از نرم افزار، کلیه ی آزمایش ها را یک بار تجربه کنید و فایل های مربوطه را آماده نمایید تا در خلال آموزش با مشکل مواجه نشوید. (به گفته نویسنده کتاب آزمایشگاه مجازی ۱ الکترونیک)

هم چنین ضرورت دارد که هنگام تدریس دروس نظری مانند مبانی برق ، الکترونیک عمومی ۱ و اصول اندازه گیری ، آزمایش های مرتبط با موضوع را در فضای نرم افزاری آماده کنید و برای هنرجویان نمایش دهید.

بدین ترتیب هنرجویان با فضای نرم افزاری آشنا می شوند و شما می توانید آنان را به اجرای نرم افزار در ساعات خارج از ساعات درسی ترغیب نمایید.

توضیحات بیشتر و دانلود رایگان کتاب آزمایشگاه مجازی ۱ الکترونیک در ادامه مطلب.

نکات اجرایی کتاب آزمایشگاه مجازی ۱ الکترونیک:

  1. قبل از شروع کار این قسمت را به طور دقیق مطالعه نمایید:
  2. از آن جا که کتاب کاملا به صورت خودآموز، گام به گام و مصور تهیه شده است، نصب و راه اندازی و اجرای آزمایش ها توسط افرادی که آشنایی با مهارت های هفت گانه ICDL دارند، امکان پذیر است.
  3. این کتاب ۴ بخش جداگانه دارد که هر بخش به کتاب های خاصی در سال دوم رشته ی الکترونیک مرتبط می شود. اجرای فصول مختلف تابع یک زمان بندی خاص نبوده و با توجه به پیشرفت دروس مربوطه قابل اجرا خواهد بود. به عبارت دیگر هر مبحث درسی که در کلاس تدریس می شود، به طور هم زمان، پس از تدریس بخش نرم افزاری آن قابل اجرا خواهد بود.
  4. در بخش چهارم به طراحی مدار چاپی با استفاده از نرم افزار Pad2Pad پرداخته ایم که می تواند زمینه ی مقدماتی را برای احراز شغل در بازار کار فراهم کند. لذا توصیه میک​نیم این مباحث را به طور دقیق و کامل بیاموزید.
  5. هنرآموزان عزیز، اجرای بخش نرم افزاری به کامپیوتر و ویدئو پروژکتور نیاز دارد. لذا می توانید مباحث نرم افزاری را در کلاس درس (در صورتی که امکانات کامپیوتر و ویدئو پروژکتور را داشته باشد)، کلاس سمعی بصری، آزمایشگاه و کارگاه الکترونیک یا سایت کامپیوتری اجرا نمایید.
  6. در صورتی که امکانات کامپیوتر و ویدئو پروژکتور به طور مستمر در اختیار باشد، می توانید نرم افزار را به صورت منقطع و با توجه به پیشرفت دروس اجرا نمایید.
  7. در صورتی که به دلیل کمبود تجهیزات اجرای نرم افزار متناسب با پیشرفت دروس امکان پذیر نیست، هنرآموزان عزیز می توانند پس از تدریس مباحثی از هر درس، یک جلسه خود را به سایت کامپیوتر اختصاص دهند و با هماهنگی با مدیران اجرایی هنرستان، نرم افزار را به صورت فشرده برای فصول تدریس شده در سایت کامپیوتر اجرا کنند.
  8. اجرای نرم افزار برای هنرجویان معمولا در خارج از ساعات درسی و به صورت تکلیف منزل صورت می گیرد. چنان چه پیشرفت در دروس آزمایشگاهی و کارگاهی سریع باشد و زمان اضافه داشته باشند، مربیان کارگاهی و آزمایشگاه می توانند قسمتی از ساعات خود را به استفاده از نرم افزار اختصاص دهند و با توجه به امکانات، بخش نرم افزار را در سایت کامپیوتر یا کارگاه و یا آزمایشگاه اجرا نمایند.
  9. گزارش مربوط به اجرای نرم افزار باید به صورت فایل کامپیوتری به مربی کارگاه ارائه شود.
  10. در کتاب آزمایشگاه مجازی ۱ الکترونیک قسمت هایی برای پاسخ به سوالات اختصاص داده شده است که توسط هنرجو پس از اجرای نرم افزار کامل می شود.
  11. توصیه می شود هنرآموزان عزیز قبل از اجرای تدریس مباحث نظری، متناسب با موضوع، مبحث مربوطه را به صورت نرم افزاری برای هنر جویان به نمایش درآورند.
  12. در آزمون های کارگاهی و آزمایشگاهی از مباحث نرم افزاری سوال پرسیده می شود.
  13. به منظور کنترل پیشرفت در اجرای نرم افزار، در مقاطع مختلف، هنرآموزان از هنرجویان درباره ی نحوه ی نصب، راه اندازی و اجرای نرم افزار و آزمایش های آن پرسش نمایند.
  14. چون بخش نرم افزاری بسیار جذاب است، معمولا هنرجویان با اشتیاق کامل به دنبال آن می روند و لازم است هنرآموزان در این زمینه هنرجویان را تشویق نمایند.

پروژه های آماده برق قدرت با متلب

پروژه های آماده برق قدرت با متلب

مشاهده پروژه های برق قدرت با متلب

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    شهرام جمعه , 8 دی

    عالی بود داداش دستت درد نکنه کارم راه افتاد خدا خیرت بده

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab