شماره تماس:۰۹۳۶۵۴۴۲۲۴۷ – ۰۹۱۹۴۷۵۱۲۹۵

ایمیل: noavarangermi@gmail.com

خانه » رشته کامپیوتر » شبیه سازی » OpenGL » بازی آتللو با OpenGL به زبان ++Visual C

اطلاعیه سایت

اگر در مورد این موضوع سوال یا مشکلی دارید در انجمن سایت مطرح کنید تا دوستان پاسخ دهند.
انجمن تخصصی سایت نوآوران گرمی | پاسخگویی سوالات و مشکلات شما (اینجا کلیک کنید)

بازی آتللو با OpenGL به زبان ++Visual C

بازی آتللو با OpenGL به زبان ++Visual C

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (15 امتیاز از 3 رای)
در حال بارگذاری امتیازدهیLoading...

opengl othello 15486 1 بازی آتللو با OpenGL به زبان ++Visual C

سورس بازی آتللو با OpenGL به زبان سی پلاس پلاس

در این پست برای شما کاربران عزیز سورس پروژه بازی آتللو با OpenGL به زبان سی پلاس پلاس را آماده کردیم که یک بازی سرگرم کننده برای درس گرافیک کامپیوتری می باشد و برای یادگیری دستورات OpenGL نیز مناسب است.

در ادامه به شرح نحوه عملکرد و توابع استفاده شده (PintarEscena, ReProyectar, Mover, Iniciar, Clickar) در این پروژه بازی آتللو با OpenGL پرداخته و فیلم و تصویری از آن قرار داده شده است. در ادامه فیلم اجرایی پروژه را آنلاین نیز می توانید مشاهده نمایئد.

در این پروژه بازی آتللو با OpenGL یک صفحه با ۸ سطر و ۸ ستون داریم که در آن در حالت اولیه در مرکز خانه ها دو مهره سیاه و دو مهره سفید قرار دارد و در هر مرحله فقط یک بار می توانید مهره را بگذارید. روال بازی Othello هم به این شکل است که مثلا اگر مهر های سیاه را در یک راستا بچینید و در وسط این مهرهای سیاه یک مهره سفید باشد اون مهره سفید به سیاه تبدیل می شود. این روند را تا اتمام تمامی خانه های خالی ادامه می دهیم و در نهایت هر مهره که تعدادش در صفحه زیاد باشد برنده بازی خواهد شد.

توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از عمکلرد بازی آتللو با OpenGL به زبان سی پلاس پلاس در ادامه مطلب.

در پروژه گرافیکی بازی آتللو با OpenGL از توابع زیر استفاده شده است:

  • تابع Clickar: وقتی روی خانه ای کلیک می کنیم این تابع فراخوانی شده و مشخص می کند مهره کجا حرکت کند.
  • تابع ReProyectar: این تابع اندازه صفحه را تنظیم کرده و تابع مربوط به کشیدن خونه ها رو فراخوانی می کند.
  • تابع Iniciar: این تابع شروع بازی است و مهره ها را در ابتدای کار تنظیم و ظاهر خونه ها رو تنظیم می کند.
  • تابع PintarEscena: این تابع صفحه ۸ * ۸ را بر روی صفحه رسم خواهد کرد.
  • تابع Mover: این تابع حرکت مهره ها رو بر عهده دارد.

این پروژه بازی آتللو با OpenGL با استفاده از Visual Studio 2010 و نسخه ++VC تست شده و در آخر تصاویری از خروجی برنامه به همراه فیلم آموزشی در ادامه مطلب گنجانده شده است.

تصاویری از محیط بازی آتللو با OpenGL :

تصویر خروجی ۱:

opengl othello 15486 2 بازی آتللو با OpenGL به زبان ++Visual C

تصویر خروجی ۲:

opengl othello 15486 3 بازی آتللو با OpenGL به زبان ++Visual C

تصویر خروجی ۳:

opengl othello 15486 4 بازی آتللو با OpenGL به زبان ++Visual C

تصویر خروجی ۴:

opengl othello 15486 5 بازی آتللو با OpenGL به زبان ++Visual C

تصویر خروجی ۵:

opengl othello 15486 6 بازی آتللو با OpenGL به زبان ++Visual C

خرید این محصول

  • کد محصول:15486
    عنوان محصول: بازی آتللو با OpenGL به زبان ++Visual C
    قیمت: 250,000 ریال

    نام پرداخت کننده:
    ایمیل پرداخت کننده:
    شماره تماس:

  • بعد از تکمیل فرایند پرداخت، شماره رسید پرداخت به شما و بخش فروش سایت ایمیل و SMS خواهد شد.

  • توجه: کاربر محترم این سایت دارای نماد اعتماد الکترونیک میباشد و پرداخت شما از طریق درگاه امن بانک صورت خواهد گرفت.

  • شماره تماس بخش پشتیبانی: ۰۹۳۶۵۴۴۲۲۴۷ – ۰۹۱۹۴۷۵۱۲۹۵ پاسخگویی 24 ساعته

اشتراک گذاری مطلب

تاکنون ۳ نظر ثبت شده است.

  1. سلام ببخشید یه سوال داشتم این پروژتون کد نویسش توضیحات خط به خط داره ؟

  2. سلام خسته نباشید خوب توضیح داده بودید خیلی استفاده کردم .

ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمامي كالاھا و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزھاي لازم از مراجع مربوطه ميباشند و فعالیتھاي اين سايت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامي ايران است.

آدرس:استان اردبیل - شهرستان گرمی - خیابان معلم - محله عباسیه | شماره تماس: ٠٩٣۶۵۴۴٢٢۴٧


کلیه حقوق برای تیم نوآوران گرمی محفوظ می باشد . کپی برداری از مطالب فقط با ذکر نام منبع مجاز است.
طراحی شده توسط تیم نوآوران گرمی