بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با متلب

  • چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴
  • بازدید ۱,۱۸۴ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (94 امتیاز از 19 رای)
    Loading...

تصویر matlab-robot-genetic_13580_1 بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با متلب

پروژه بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با MATLAB

در این پست پروژه بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با متلب را آماده کرده ایم که در ادامه به شرح مختصری از حرکت ربات ها پرداخته و فیلم و تصاویری از این پروژه ربات را نشان داده ایم. همچنین یک مقاله فارسی مرتبط با موضوع نیز در ادامه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد که پیشنهاد می کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موضوع پروژه، آن را مطالعه نمائید.

در سال های اخیر استفاده از ربات های متحرک برای دسترسی به فضای کاری بزرگ تر و قابلیت های حرکتی بیشتر افزایش یافته است. از این رو مکانیزم های متعددی برای تولید حرکت در ربات ها طراحی و ابداع شده است. استفاده از چرخ، پا و حتی ترکیب چرخ و پا از جمله مکانیزم های محرکی است که برای تولید لوکوموشن (Locomotion) بهتر و قابلیت مانور بالاتر در مراکز تحقیقاتی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با متلب و دانلود رایگان مقاله مرتبط با موضوع، در ادامه مطلب.

مشکل اساسی در به کارگیری مکانیزم های فوق امکان ناپایداری و واژگونی در حین حرکت است. این مسئله در هنگام استفاده از ربات های متحرک در تحقیقات فضایی و فعالیت های نظامی بیشتر اهمیت می یابد. به طور مثل، ربات کروی را در نظر می گیریم، ربات کروی، ربات متحرکی است که از یک پوسته کروی و یک مکانیزم محرک داخلی تشکیل شده است.

مکانیزم محرک باعث غلتش پوسته کروی روی سطح شده و آن را حرکت می دهد. از آنجا که یک پوسته کروی غلتان هرگز واژگون نمی شود، این مشکل در ربات کروی برطرف شده است. همچنین، پوسته کروی فضای مناسبی برای قرار گرفتن اجزای داخلی فراهم کرده و می تواند به عنوان یک محافظ خوب برای محافظت از اجزای داخلی عمل کند. از این رو این ربات اغلب در تحقیقات فضایی و کاوش در مناطق نظامی و ناشناخته استفاده می شود.

مکانیزم محرک در ربات های کروی به دو دسته تقسیم می شوند:

۱ – مکانیزم هایی که بر اساس اصل پایستگی مومنتم زاویه ای باعث حرکت پوسته کروی می شوند. ۲- مکانیزم هایی که با تغییر مرکز جرم ربات حرکت را ایجاد می کنند. تحقیقات گذشته در رابطه با ربات های کروی، اغلب بر ابداع مکانیزم های محرک جدید برای تولید لوکوموشن ساده تر متمرکز بوده است.

بیکچی (Bicchi) و همکارانش از یک ارابه با دو چرخ به عنوان مکانیزم محرک برای حرکت دادن پوسته کروی استفاده کردند و مدل سینماتیکی را در حالت شبه استاتیکی و مدل دینامیکی را در حرکت روی خط راست به دست آوردند.

تصاویر خروجی پروژه بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با متلب :

تصویر خروجی ۱:

تصویر matlab-robot-genetic_13580_2 بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با متلب

تصویر خروجی ۲:

تصویر matlab-robot-genetic_13580_3 بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با متلب

تصویر خروجی ۳:

تصویر matlab-robot-genetic_13580_4 بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با متلب

تصویر خروجی ۴:

تصویر matlab-robot-genetic_13580_5 بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با متلب

تصویر خروجی ۵:

تصویر matlab-robot-genetic_13580_6 بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با متلب

تصویر خروجی ۶:

تصویر matlab-robot-genetic_13580_7 بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با متلب

تصویر خروجی ۷:

تصویر matlab-robot-genetic_13580_8 بهینه سازی برنامه ریزی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک با متلب


انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab