تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل با الگوریتم SON

  • پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • بازدید ۹۸۷ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (239 امتیاز از 49 رای)
    Loading...

تصویر matlab-femtocells_15114_1 تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل با الگوریتم SON

پروژه تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل با الگوریتم SON در متلب به همراه داکیومنت

در این پست پیاده سازی پروژه تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل را در متلب به همراه داکیومنت و فیلم آموزشی فارسی آماده کرده ایم که در آن از الگوریتم خوشه بندی به روش خود سازمانده Self Organizing Network – SON استفاده شده است. یک پروژه عالی در زمینه مخابرات سیار و فناوری ۴G می باشد. در ادامه به توضیحاتی در رابطه با شبکه های سلولی، فمتوسل ها و شرح پروژه پرداخته و قسمتی از فیلم آموزشی آن به همره تصاویری خروجی قرار داده شده است.

شبکه سلولی یک شبکه رادیویی است که از تعدادی سلول تشکیل شده است. این سلول ها وقتی به یکدیگر متصل می شوند، پوشش رادیویی گسترده ای را در مناطق جغرافیایی ایجاد می کنند. به این ترتیب دستگاه های زیادی از جمله تلفن همراه می توانند در درون سلول ها در شبکه فعالیت کنند.

شبکه سلولی به دلیل پوشش بالا، مصرف انرژی پایین و تداخل پایین از اهمیت بالایی برخوردار است و عمده مزیت آن این است که می تواند تعداد زیادی کاربر را در پهنای باند محدود سرویس دهی کند. این کار با استفاده مجدد از فرکانس و همچنین کنترل تداخل موجود در شبکه امکانپذیر است.

توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل در ادامه مطلب.

فمتوسل ها که نوع دیگری از سلول های با اندازه کوچکتر هستند به عنوان روشی ساده و کم هزینه هم برای کاربر و هم برای اپراتورها، برای حل مشکلات شبکه سلولی پیشنهاد شده اند. فمتوسل ها ایستگاه های پایه بسیار کوچک و ارزان قیمت هستند و توان ارسالی آنها بسیار کم است. تجهیزات فمتوسل ها در یک جعبه پلاستیکی کوچک تعبیه شده اند و توسط خود مشتری نصب می شوند.

در واقع فمتوسل ها که ایستگاه های پایه خانگی نیز نامیده می شوند، نقطه های دسترسی هستند که کاربر را با استفاده از خطوط پر سرعت اینترنت نظیر خط دیجیتال مشترک، کابل فیبر نوری به شبکه یک اپراتور مخابراتی وصل می کنند. شاید بتوان گفت دلیل اصلی مطرح شدن فمتوسل ها بهبود پوشش برای کاربران داخلی است.

علاوه بر این، از نقطه نظر ظرفیت فمتوسل ها در مناطقی که ماکروسل قادر به ارائه خدمات نیست ظرفیت جدیدی را به سیستم اضافه می کنند و در مناطق پر ازدحام بار ترافیکی شبکه ماکروسل را کاهش میدهند.

شرح مختصری از فرآیند پروژه تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل:

در این پروژه ابتدا یک فرکانس معینی بعنوان پیش فرض برای کانال مشترک بین سرگروه خوشه ها تعیین میکنیم و این فرکانس فقط برای تبادل اطلاعات بین سرخوشه ها می باشد قدرت سیگنال ارسالی روی این زیر حامل فرکانس دو برابر قدرت روی زیر حامل های دیگر است یعنی شعاع پوششی این سیگنال طوری قرار میگیرد که همسایه ها را هم پوشش میدهد و سیگنال به سرگروه خوشه بعدی میرسد یعنی یک آستانه SINR قابل قبولی را در گیرنده سرخوشه های همسایه ایجاد می کند تا سیگنال را دریافت کرده و تبادل اطلاعات نمایند.

مثلا بدانند ریسورس بلوک مورد استفاده در همسایه کدام ریسوس بلوک ها هستند تا در انتخاب خودشان، از آن ریسورس ها استفاده نکنند و  تداخلی پیش نیاید. برای این منظور یک ماتریس مجاورت تشکیل می شود بدین صورت که درایه های ماتریس A i ,j  موقعی که فمتوسل i  ام و j  ام همسایه هستند یک هست و بقیه زمانها صفر! یعنی وقتی این درایه یک هست فمتوسل میداند در همسایگی خودش فمتوسلی از این ریسوریس بلوک استفاده می کند.

الگوریتم بدین گونه است که کل ریسوریس بلوک موجود درشبکه ابتدا به خوشه شماره یک ارائه می شود (خوشه ها را با شماره جدا می کنیم) این ریسوریس بلوک ها در سر گروه خوشه دریافت می شود. از قبل طبق توافق اولیه اعلام می شود که مثلا هر خوشه فقط می تواند به اندازه تعداد اعضای موجود در خوشه خودش ریسوریس انتخاب کند! (البته میتوان فرض هایی دیگری نیز انجام داد مثلا دو برابر تعداد اعضای خوشه یا سناریو های دیگری . . . را داشته باشد).

خوشه شماره یک همه ریسورس های دریافتی را به فمتوسل شماره یک خودش ارائه میدهد ، فمتوسل شماره یک همه ریسورس های ارائه شده را در رابطه SINR قرار داده و مقادیر را بدست می آود این مقادیر را در یک جدولی به ترتیب از بیشترین مقدار تا کمترین مقدار بر حسب ریسورس بلوک شماره بندی و ردیف میکند و اولین ریسورس را که بالاترین مقدار SINR در آن حاصل شده است را بعنوان ریسوریس بلوک انتخابی خود تعیین کرده و به سرگروه می فرستد.

سرگروه این ریسوریس را بنام فمتوسل شماره یک ذخیره کرده و دوباره مجددا همه ریسوریس ها را به فمتوسل شماره دوم ارایه میدهد با این حالت که مشخص می کند کدام ریسورس انتخاب شده است ! تا فمتوسل بداند ولی باز مقدار SINR باید توسط فمتوسل شماره دوم روی ریسورسی که فمتوسل شماره یک انتخاب کرده محاسبه شود چونکه بعدا مورد نیاز خواهد بود جدول مقادیر SINR روی ریسوریس ها توسط فمتوسل شماره دوم نیز به سرگروه اعلام می شود و سرگروه نیز بالاترین مقداری سیگنال به نویزی که در هر ریسورس برای فمتوسل شماره دوم رخ داده را با در نظر گرفتن اینکه قبلا توسط دیگر عضوی انتخاب نشده باشد را تعیین می کند و بقیه را در اختیار فمتوسل شماره سوم قرار میدهد و همچنین پروسه ادامه می یابد تا همه فمتوسل های خوشه صاحب ریسوریس بلوک فرکانسی شوند.

توضیحات بیشتر و کامل تر، فیلم آموزشی و داکیومنت به همراه پروژه تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل با الگوریتم SON ارائه می گردد.

تصاویر خروجی پروژه تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل:

تصویر خروجی ۱:

تصویر matlab-femtocells_15114_2 تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل با الگوریتم SON

تصویر خروجی ۲:

تصویر matlab-femtocells_15114_3 تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل با الگوریتم SON

تصویر خروجی ۳:

تصویر matlab-femtocells_15114_4 تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل با الگوریتم SON

تصویر خروجی ۴:

تصویر matlab-femtocells_15114_5 تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل با الگوریتم SON

تصویر خروجی ۵:

تصویر matlab-femtocells_15114_6 تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل با الگوریتم SON

تصویر خروجی ۶:

تصویر matlab-femtocells_15114_7 تخصیص منابع توزیع شده در شبکه های فشرده فمتوسل با الگوریتم SON


انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه های آماده برق قدرت با متلب

پروژه های آماده برق قدرت با متلب

مشاهده پروژه های برق قدرت با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    آیسانا دوشنبه , 17 خرداد

    سلام من این پروژرو اجرا کردم خطا میده مشکل از کجا می تونه باشه ؟ ببخشیدا ...

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیدوشنبه , 17 خرداد

      الگوریتم son با متلب رو در متلب 2013a تست کردیم و به خوبی کار میکنه به احتمال زیاد از ورژن متلب است

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    نسیم ماندگار شنبه , 29 خرداد

    سلام من پروژه ای دارم که عنوانش مشابه پروژه ای شما ست تو قسمت پایانش دچار مشکل شدم می تونم اونو براتون ایمیل کنم مشکلشو واسم حل کنین یه دنیا ممنون میشم ...

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیشنبه , 29 خرداد

      لطفا مشکل خودتون رو در قالب یه فایل ورد بنویسید و برامون ایمیل کنید بررسی کنیم

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    الناز سه شنبه , 15 تیر

    سلام من پروژه ام تقریبا مشابه پروژه فمتوسل شماست برا پیاده سازیش مشکل دارم ممکن برام پیاده سازیش کنین ممنونم

  4. تصویر آواتار کاربر 0
    الهام ندیمی یکشنبه , 20 تیر

    سلام دستتون درد نکنه مشکل دانلودم برطرف شد با لینک مستقیم خیلی ساده دانلود شد .

  5. تصویر آواتار کاربر 0
    مژگان خرمی یکشنبه , 20 تیر

    سلام این پروژه دانلود نمیشه مشکل داره لطفا بررسی کنید

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمییکشنبه , 20 تیر

      مشکل دانلود حل شد می تونید دانلود رو انجام بدید

  6. تصویر آواتار کاربر 0
    زهرا باوگار شنبه , 2 مرداد

    سلام این پروژه خط به خط توضیح داده شده ؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیشنبه , 2 مرداد

      نه این مورد خط به خط توضیح نداره اگه پروژه ای می خواهید که توضیحات کامل داشته باشه لطفا توی ایمیل مطرح کنید تا بهتون بفرستم.

  7. تصویر آواتار کاربر 0
    حسین یکشنبه , 3 مرداد

    سلام ببخشید من برای این پروژه گزارش کار خواسته بودم آماده شده ؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمییکشنبه , 3 مرداد

      بله گزارش کار تخصیص منابع توزیع شده به ایمیلتان ارسال شد.

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab