شماره تماس:۰۹۳۶۵۴۴۲۲۴۷ – ۰۹۱۹۴۷۵۱۲۹۵

ایمیل: noavarangermi@gmail.com

خانه » رشته عمران » آموزشی رشته عمران » جزوه طراحی سازه های فولادی به روش ضرایب بار و مقاومت LRFD

اطلاعیه سایت

اگر در مورد این موضوع سوال یا مشکلی دارید در انجمن سایت مطرح کنید تا دوستان پاسخ دهند.
انجمن تخصصی سایت نوآوران گرمی | پاسخگویی سوالات و مشکلات شما (اینجا کلیک کنید)

جزوه طراحی سازه های فولادی به روش ضرایب بار و مقاومت LRFD

جزوه طراحی سازه های فولادی به روش ضرایب بار و مقاومت LRFD

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (14 امتیاز از 3 رای)
در حال بارگذاری امتیازدهیLoading...

osooltarahi LRFD 17009 جزوه طراحی سازه های فولادی به روش ضرایب بار و مقاومت LRFD

جزوه طراحی سازه های فولادی به روش ضرایب بار و مقاومت LRFD

در این پست برای کاربران عزیز جزوه طراحی سازه های فولادی به روش ضرایب بار و مقاومت LRFD را تهیه کردیم که مطالب خوبی رو ارائه میده امیدوارم مفید واقع گردد. در ادامه توضیحاتی مختصر از مطالب جزوه را بیان می کنیم.

تعریف ضریب فنریت فولاد:

ضریب فنریت همان مساحت زیر نمودار ناحیه الاستیک در نمودار تنش کرنش فولاد است. در واقع طاقت فولاد در حالت الاستیک را ضریب فنریت گویند.

تعریف طاقت فولاد:

مقدار انرژی که فولاد در واحد حجم خود و در جریان تحمل تنش تک محوری تحمل می کند تا گسیخته شود طاقت فولاد گویند.

مراحل طراحی به روش ضرایب بار و مقاومت (LRFD)، Load and Resistant Factor Design:

۱-تعیین نیروی وارد بر المان درحد بهره برداری با تحلیل دستی یا کامپیوتری

۲-نیروی بدست آمده در بالا به کمک ترکیب بارگذاری ضریبدار ترکیب می شوند

۳-ظرفیت نهایی مقطع برابر است با ظرفیت اسمی مقطع که در ضریب کاهش مقاومت (فی) ضرب می شود

۴-نیروی نهایی بدست آمده در گام ۲ با مقاومت نهایی مقطع مقایسه می شود

توضیحات بیشتر و دانلود جزوه طراحی سازه های فولادی به روش ضرایب بار و مقاومت LRFD در ادامه مطلب.

مراحل طراحی به روش تنش مجاز (ASD)، Allowable Stress Design:

۱-تعیین نیروی وارد بر المان درحد بهره برداری با تحلیل دستی یا کامپیوتری

۲-نیروی بدست آمده در بالا به کمک ترکیب بارگذاری ترکیب می شوند

۳-تنش های المان در حد سرویس محاسبه می شود

۴-تنش مجاز مقطع با اعمال ضرایب اطمینان محاسبه می شود و با تنش محاسبه شده در ردیف ۳ مقایسه می شود

مهمترین تفاوت روش تنش مجاز (ASD)  با روش ضرایب بار و مقاومت (LRFD):

۱-در روش تنش مجاز (ASD) رسیدن به دورترین تار کششی یا فشاری مقطع به حد تسلیم ملاک اصلی طراحی است ولی در حالیکه در روش ضرایب بار و مقاومت (LRFD) از تمام ظرفیت مقطع استفاده می شود.

۲-نتایج تحقیق نشان داده است که برای نسبت بار مرده به بار زنده کوچکتر از عدد ۳ استفاده از روش ضرایب بار و مقاومت باصرفه تر از روش تنش مجاز است.

این جزوه در چهار بخش به شکل زیر تنظیم شده است:

باکس دانلود
            اشتراک گذاری مطلب
            ایمیل شما آشکار نمی شود

            نوشتن دیدگاه

            تمامي كالاھا و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزھاي لازم از مراجع مربوطه ميباشند و فعالیتھاي اين سايت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامي ايران است.

            آدرس:استان اردبیل - شهرستان گرمی - خیابان معلم - محله عباسیه | شماره تماس: ٠٩٣۶۵۴۴٢٢۴٧


            کلیه حقوق برای تیم نوآوران گرمی محفوظ می باشد . کپی برداری از مطالب فقط با ذکر نام منبع مجاز است.
            طراحی شده توسط تیم نوآوران گرمی