دیاگرام ورونوی Voronoi Diagram با نرم افزار متلب

  • سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
  • بازدید ۲,۰۳۵ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (83 امتیاز از 17 رای)
    Loading...

تصویر matlab-voronoi_14511_4 دیاگرام ورونوی Voronoi Diagram با نرم افزار متلب

پروژه دیاگرام ورونوی با متلب

در این پست پروژه دیاگرام ورونوی با متلب را آماده کرده ایم که در علم ریاضیات یک روش به منظور تقسیم بندی فضا به تعدادی ناحیه است که در آن به هر مجموعه ‌ای از نقاط، یک ناحیه‌ اختصاص می بابد که به این نواحی، سلول‌ های ورونوی گفته می ‌شود.

از پایه ای ترین مسائل در کاربرد های مختلف، روش تشکیل شدن ساختمان داده بر روی مجموع های از نقاط، برای محاسبه نزدیکترین همسایگی می باشد. به منظور حل این مسئله در فضای ۲ بعدی روش های مناسبی هستیند که معروف ترین آنها، تشکیل دیاگرام ورونوی بر روی داده ها می باشد.

دیاگرام ورونوی یا Voronoi Diagram یک ابزار محاسباتی پایه در محاسبات هندسی می باشد، که در کاربرد هایی مانند برنامه ریزی حرکت، یادگیری، بازیابی سطوح و خوشه بندی به کار می رود. توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه دیاگرام ورونوی با متلب در ادامه مطلب.

در نظر بگیرید p مجموعه ای از n نقطه واقع برروی صفحه ی است. ایده کلی اینگونه می باشد که به هر یک از نقطه ها، یک ناحیه اثر به بخضی که مجموع این نواحی برابر با صفحه شود، نسبت داده می شود. اما در ابعاد بزرگتر، مثلا در مدل های استفاده شده در کاربرد های طراحی با استفاده از کامپیوتر که تمامی آنها ۳ بعدی می باشند، بدست آوردن نزدیکترین نقطه (ناحیه) اثر به سادگی میسر نخواهد بود.

با در نظر گرفتن این که عمومی کردن دیاگرام ورونوی به جهت دسته بندی مواردی غیر از نقطه هم کاربرد فراوانی دارد اما در ابعاد بزرگتر، چون محاسبات سنگین می باشد، استفاده از آن مشکل تر و دردسر ساز می شود.

در الگوریتم های تکرارپذیر به جهت اینکه محاسبات دیاگرام ورونوی، در هر یک از مرحله تکرار الگوریتم سنگین می شود، روند حل مسئله نسبت به دیگر الگوریتم های ناحیه بندی بسیار طولانی خواهد بود.

توضیحات ارائه شده از مقاله ای با عنوان “ناحیه بندی مدل هندسی با استفاده از تقریب دیاگرام ورونوی و تشکیل نواحی فازی” که با کلیک در اینجا می توانید آن را به صورت رایگان دانلود و مطالعه نمائید.

تصاویر خروجی پروژه دیاگرام ورونوی با متلب :

تصویر خروجی ۱:

تصویر matlab-voronoi_14511_3 دیاگرام ورونوی Voronoi Diagram با نرم افزار متلب

تصویر خروجی ۲:

تصویر matlab-voronoi_14511_2 دیاگرام ورونوی Voronoi Diagram با نرم افزار متلب

تصویر خروجی ۳:

تصویر matlab-voronoi_14511_1 دیاگرام ورونوی Voronoi Diagram با نرم افزار متلب


انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    ژیلا یکشنبه , 2 خرداد

    من یه پروژه دارم که باید با متلب کار بشه میشه منو در این مورد راهنمایی کنید ؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمییکشنبه , 2 خرداد

      بله مشکلی نیست اگه بلد باشیم حتما کمکتون میکنیم لطفا توضیحات رو برامون ایمیل کنید تا بررسی کنیم.

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    محمد باقر شنبه , 29 خرداد

    سلام ببخشید پروژه دیاگرام دلونی با متلب رو هم دارین می خواستم خرید کنم ؟ ممنون

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    azadeh دوشنبه , 27 آذر

    سلام و خسته نباشید در مورد ورونوی سوال دارم. اینکه چطوری میشه تو متلب دیاگرام سه بعدی ورونوی رو ایجاد کرد و نمایش داد. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  4. تصویر آواتار کاربر 0
    m چهارشنبه , 6 بهمن

    Error(s):parse error near line 176 of file 610018356/source_rextester.m nested functions not implemented in this context >>> function [Cx,Cy] = PolyCentroid(X,Y) error: source: error sourcing file '610018356/source_rextester.m'سلام وقت بخیر .برای رفع این ارور چکارباید کنم؟؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیچهارشنبه , 6 بهمن

      لطفا در انجمن مطرح کنید تا بررسی شود.

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab