ضبط و پخش صدا با متلب در محیط فارسی و GUI

  • پنجشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵
  • بازدید ۱,۰۸۰ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (55 امتیاز از 11 رای)
    Loading...

تصویر matlab-sound_14479_1 ضبط و پخش صدا با متلب در محیط فارسی و GUI

پروژه ضبط و پخش صدا با متلب

در این پست پروژه ضبط و پخش صدا با متلب را در محیط گرافیکی (GUI) و فارسی آماده کرده ایم که یک پروژه مناسب در زمینه پردازش صدا و پردازش سیگنال می باشد. پس از اجرای برنامه می توانید زمان ضبط صدا را بین ۱۰، ۲۰، ۳۰ و ۶۰ ثانیه مشخص کرده و با زدن دکمه ضبط صدا، اقدام به رکورد گیری نمائید. صدا را می توانید هم از طریق میکروفون و هم از داخل کامپیوتر، وارد برنامه کنید.

یعنی با زدن دکمه ضبط صدا، یا خودتون صحبت کنید (در صورتی که کامپیوتر شما مجهز به میکروفون باشد) و یا از داخل کامپیوتر صدایی را در زمات زمان تعیین شده، پخش کنید. برنامه به این صدا گوش داده و با کلیک دکمه بخش، آن صدا را در مدت زمانی که بین ۱۰ الی ۶۰ مشخص کرده بودید، بخش کرده و شکل موج آن را در نمایشگر پایین صفحه نیز نمایش میدهد.

توضیحات بیشتر، فیلم تست و تصاویری از خروجی پروژه ضبط و پخش صدا با متلب را در ادامه مطلب مطالعه و بررسی نمائید.

امواج فشار صدای فیزیکی در یک میکروفون، به سیگنال های الکتریکی (متناظر با خود)، توسط مبدل های آکوستیکی مانند میکروفون تبدیل می شوند. به خروجی الکتریکی مبدل، سیگنال آنالوگ گفته می شود، دلیل آن نیز این است که سیگنال الکتریکی مشابه الگوی فشار موج صوتی می باشد که آن را ایجاد کرده است.

سیگنال های صوتی به شکل الگوهای موج دو بعدی هستند که محور Y شدت یا دامنه و محور X مسیر زمان را نشان میدهد. فرکانس موج توسط زمان سپری شده بین تکرارها مشخص می شود که طول موج نام دارد. اکثر موج های صوت دقیقا تکرار نمی شوند ولی می توانیم یک الگوی مشخصی را در شکل موجی که به وسبله اغلب سازهای موسیقی تولید می شودند، مشاهده کنیم.

صدای انسان یا صدا های ایجاد شده توسط سازهای موسیقی، قادر هستند تا به یک موج پایه و دیگر موج های متعدد الحاقی تقسیم شوند. موج های الحاقی که به موج پایه، اعمال شده اند، overtone گفته می شوند.

Overtone ها، موج های فرکانس بالاتری هستند و با فرکانس هایی که ضرایبی از موج پایه می باشند که مشخصات یک صوت بشری و یا صوت سازهای موسیقی را به صدا، اضافه می کنند. زمانی که یک سیگنال صوت، تبدیل به سیگنال های دیجیتال می شود، نرخ نمونه برداری مورد نیاز، بستگی به فرکانس های Overtone های موجود در سیگنال دارد.

منبع این توضیحات ارائه شده در رابطه با صدا و سیگنال، مقاله ی با عنوان “دیجیتال کردن صوت و تبدیل نرخ نمونه برداری” می باشد که با کلیک در اینجا می تونید آن را به صورت رایگان دانلود و مطالعه نمائید.

تصاویر خروجی پروژه ضبط و پخش صدا با متلب :

تصویر خروجی ۱:

تصویر matlab-sound_14479_2 ضبط و پخش صدا با متلب در محیط فارسی و GUI

تصویر خروجی ۲:

تصویر matlab-sound_14479_3 ضبط و پخش صدا با متلب در محیط فارسی و GUI

تصویر خروجی ۳:

تصویر matlab-sound_14479_4 ضبط و پخش صدا با متلب در محیط فارسی و GUI


انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    نازیلا اصلانی یکشنبه , 30 خرداد

    سلام آیا محیط GUI پردازش صدای این پروژه قابل ویرایشه ؟ لطفا اگه وقت دارید جواب بدید .

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمییکشنبه , 30 خرداد

      بله خودتون به راحتی می تونید توی محیط متلب تغییرات رو اعمال کنید

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    اصغر کریم پور سه شنبه , 29 بهمن

    سلام ، آیا امکان ذخیره شکل موج تولید شده وجود دارد و اینکه از روی همین شکل امکان تولید همان صدا وجود داره؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیسه شنبه , 29 بهمن

      خروجی برنامه فقط همین شکل است که در سایت مشاهده می کنید. پایین تصاویر خروجی یک ویدیو اجرا هم قرار داده شده، از اونجا می تونید عملکرد برنامه رو مشاهده بفرمائید.

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab