مقاله بررسی کیفیت سرویس در شبکه های BGP-MPLS VPN مبتنی بر سرویس خدمات متمایز

  • جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴
  • بازدید ۶۶۷ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (62 امتیاز از 16 رای)
    Loading...

تصویر BGP-MPLS_VPN مقاله بررسی كیفیت سرویس در شبكه های BGP-MPLS VPN مبتنی بر سرویس خدمات متمایز

مقاله بررسی کیفیت سرویس در شبکه های BGP-MPLS VPN مبتنی بر سرویس خدمات متمایز

رشد نمایی اینترنت منجر به اهمیت گسترش روز افزون سرویس ها، کاربران و برنامه های کاربردی بیشتر شده است. در نتیجه سرعت بیشتر و کیفیت سرویس بهتر، مهمترین چالش های دنیای شبکه امروزی می باشند. با ترکیب تکنولوژی همراه با سرویس خدمات متمایز و مهندسی ترافیک میتوان به ارتقاء پارامترهای کیفیت سرویس و استفاده MPLS همراه با سرویس خدمات متمایز و مهندسی ترافیک میتوان به ارتقاء پارامترهای کیفیت سرویس و استفاده بهینه از منابع و اجتناب از ازدحام در شبکه های نسل آتی کمک نمود. MPLS میتواند در یک توپولوژی شبکه BGP-MPLS VPN که توسعه یافته سایت های مختلف از کاربران برای انتقالداده می باشد پیاده سازی گردد.

.

در این مقاله به ارائه ساختار BGP-MPLS VPN پرداخته شده و سپس با پیادهسازی شبکه MPLS مبتنیبر DiffServ بر روی VPN کیفیت سرویس در شبکه بررسی گردیده است و سپس با استفاده از نرم افزار OPNET مکانیزم های مختلف جهت ارتقاء کیفیت سرویس در شبکه، در قالب سناریوهای مختلف شبیه سازی شده است. در اکثر روش های ارائه شده قبلی، با افزایش منابع برای ترافیک های اولویت پایینتر مانند BE و AF ترافیک های اولویت بالاتر مانند EF – Video ,Voice  خدشه دار شده است. با اعمال مکانیزم های مدیریت و اجتناب از ازدحام برای ترافیک های با اولویت پایینتر و همچنین مهندسی ترافیک، نتایج بهتری برای ارائه کیفیت سرویس به ترافیک هایی که فوق العاده حساس به تاخیر می باشند نسبت به روش های قبلی ارائه شده است.

توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این مقاله در ادامه مطلب …

VPN یا Virtual Private Network یـک شـبکه اختـصاصی مجازی بوده که از یک شبکه عمومی، عموما اینترنت برای ارتباط بـا سایت های از راه دور و ارتباط کاربران با یکدیگر اسـتفاده مـی نمایـد درخواستهای تضمین سرویس در شبکه VPN مبتنی بر اینترنت با امنیت داده و مهندسـی ترافیـک بـرای سـرویسهـای چندرسـانه ای پرسرعت بلادرنگ افزایش یافته است.

VPN باید بتواند بتواند چند صد سایت و کاربر را دریک ناحیه گسترده مقیاس بندی نماید. بنابراین شبکه VPN باید نیاز های محرمانه بودن داده ها و مقایس پذیری داده ها و کیفیت سرویس را برآورد نماید.

.

بنابراین لزوم یک پروتکل برای بـرآورده شـدن ایـنگونـه نیازهـا در هــسته یــک شــبکه گــسترده افــزایش پیــدا مــی نمایــد. MPLS (Multiprotocol Label Switching) به عنوان یک تکنیک جدید برای پشتیبانی از مهندسی ترافیـک عرضـه شـده اسـت. MPLS با ایجاد مسیز سوییچ برچسبی LSP مابین مسیریاب های IP ارسال بسته را از محاسبات مسیر تفکیک می نایید و مسیریابی موثرتری را در شبکه ایجاد می نماید.

.

زیرا IP هم محاسبات مسیر و هم ارسال مبتنی بر آدرس هستند. شبکه های VPN می تواند به دو شبکه VPN مبتنی بر IP و VPN مبتنی بر MPLS تقسیم گردد. BGP-MPLS VPN یک نو از شبکه VPN مبتنی بر IP می باشد که به طور صریح و آسان سایت های کاربران را گسترش میدهد. زیرا توسط لینک های نظیر به نظیر (P2P) بین مسیریاب های لبه سرویس دهند و مسیریاب های سرویس گیرنده پیگر بندی شده است.


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab