پروژه شبیه سازی پروتکل ZRP با نرم افزار OPNET

  • پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
  • بازدید ۷۷۳ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (72 امتیاز از 15 رای)
    Loading...

تصویر opnet_zrp_9543_1 پروژه شبیه سازی پروتکل ZRP با نرم افزار OPNET

پروژه شبیه سازی پروتکل ZRP با نرم افزار OPNET

شبیه سازی مقاله ANALYSIS OF ZONE ROUTING PROTOCOL IN MANET

پروتکل ZRP یا پروتکل مسیریابی منطقه ای Zone Routing Protocol یکی از پروتکل های شبکه بیسیم هیبرید است که به طور مؤثری ویژگی های هر دو دسته پیش فعال و پس فعال را در پروتکل های مسیریابی می گنجاند. ZRP نوعی از clustering می باشد، با این تفاوت که در این پروتکل هر نود، خودش head بوده و به عنوان عضوی از بقیه ی cluster ها است. به دلیل hybrid بودن کارایی بهتری دارد.

ویژگی اصلی که در این پروتکل گنجانده شده است، استفاده از روش مبتنی بر جدول تا یک منطقه یا محدوده مشخص که در r-hop همسایگی هر نود قرار می گیرد و استفاده از روش مبتنی بر درخواست برای نودهای خارج از این منطقه می باشد. در هر منطقه ای که یک نود مشخص از روش مسیریابی مبتنی بر جدول استفاده کند یک پروتکل مسیریابی بین منطقه ای (IARP) استفاده خواهد شد. همچنین پروتکل مبتنی بر جدول استفاده شده فراتر از این حوزه را به طور مشابه پروتکل مسیریابی داخل منطقه ای (IERP) نام می نهند. توضیحات بیشتر در ادامه مطلب.

در این پست پروژه شبیه سازی پروتکل ZRP با نرم افزار OPNET را آماده کرده ایم که با مراجعه به ادامه مطلب می توانید تصاویر خروجی آن را مشاهده و مقاله اصلی را نیز دانلود بفرمائید.

محدوده یا منطقه ای مسیریابی یک نود در اینجا به زیر مجموعه ای از شبکه گویند که تمام نودها با پرش های حداکثر به طول شعاع محدوده قابل دسترس باشند. در شکل زیر، محدوده مسیریابی نود ۸ با فرض r=2 r=1 مشخص شده است.

تصویر opnet_zrp_9543_8 پروژه شبیه سازی پروتکل ZRP با نرم افزار OPNET

با شعاع حوزه برابر ۲ نودهای ۱۳,۱۲,۴,۷ نودهای داخلی محسوب می شوند و نودهای ۱۵,۲,۳,۵,۹,۱۰,۱۳ نودهای مجاور تعریف می شوند. هر نود اطلاعات درباره مسیرهای به تمام نودها در محدوده مسیریابی را با استفاده از رد و بدل بسته های به روزرسانی مسیریابی را در اختیار دارد. در نتیجه هر چه محدوده مسیریابی بزرگتر باشد ترافیک بسته های به روز رسانی و در نتیجه سربار بیشتر خواهد بود.

 تصایری از خروجی های پروژه:

تصویر opnet_zrp_9543_2 پروژه شبیه سازی پروتکل ZRP با نرم افزار OPNET تصویر opnet_zrp_9543_3 پروژه شبیه سازی پروتکل ZRP با نرم افزار OPNET تصویر opnet_zrp_9543_4 پروژه شبیه سازی پروتکل ZRP با نرم افزار OPNET تصویر opnet_zrp_9543_5 پروژه شبیه سازی پروتکل ZRP با نرم افزار OPNET تصویر opnet_zrp_9543_6 پروژه شبیه سازی پروتکل ZRP با نرم افزار OPNET تصویر opnet_zrp_9543_7 پروژه شبیه سازی پروتکل ZRP با نرم افزار OPNET


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    حسام چهارشنبه , 30 تیر

    سلام ببخشید می خواستم بدونم که اگر برای این پروژه گزارش کار هم بخواید تهیه کنید هزینش چقدر میشه ممنون جهت خرید می خواستم .

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیچهارشنبه , 30 تیر

      این پروژه آپنت گزارش کار آماده داره و مراحل شبیه سازی به صورت کلی و قابل درک در فایل ورد به صورت تصویری در 15 صفحه توضیح داده شده است.

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    هانیه فیضی دوشنبه , 4 دی

    سلام تحقيق درباره يکی از پروتکل های مسير يابی مثل HDLC و يا CDP ، MPP ، IPX لازم دارم لطفا راهنمايی بفرماييد.

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab