پیش بینی روند صعودی و نزولی بورس با الگوریتم HMM در R

  • جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵
  • بازدید ۹۷۴ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (58 امتیاز از 12 رای)
    Loading...

تصویر R-bors-hmm_15913_1 پیش بینی روند صعودی و نزولی بورس با الگوریتم HMM در R

پروژه پیش بینی روند صعودی و نزولی بورس با الگوریتم HMM (مدل مخفی مارکوف) در R

در این پست پروژه پیش بینی روند صعودی و نزولی بورس با الگوریتم HMM یا مدل مخفی مارکوف (Hidden Markov Model) را با نرم افزار آماری R آماده کرده ایم. در ادامه به توضیحاتی در رابطه با سرمایه گذاری ، سهام ، نوسانات بازار بورس و پروژه حاضر پرداخته و فیلم و تصاویر خروجی آن قرار داده شده است.

سرمایه گذاری ، سهام و نوسانات بازار بورس :

سرمایه و نیروی کار از ارکان اصلی در تولید می باشند و تامین این عوامل و تخصیص بهینه آنها، نیازمنده رشد اقتصادی می باشد. وجود بازار مناسب و همچنین عملکرد مناسب نیرو های بازار، تخصیص مستلزم در این بازار می باشد که بازار بورس در زمینه سرمایه، می تواند این وظیفه را عهده دار باشد.

وظیفه بازار بورس چیست:

مهمترین وظیفه بازار بورس ، جذب سرمایه های پراکنده شده و هدایت آنها به طرف فعالیت های سرمایه گذاری به کمک یک فرآیند تخصیص بهینه می باشد. سرمایه گذاران با توجه به گرفتن عواید از دوکانال سود حاصل از فعالیت شرکتی که سهام آن را خرید کرده اند و همینطور فروش دوباره سهام ، به حوضه ی سرمایه گذاری وارد می شوند. در تمام بازار های بورس ، نوسان قیمت سهام یک موضوع طبیعی می باشد، ولی در هر حالت می توان با یک پیش بینی از قیمت سهام ، ترکیبی مناسبی از آنها را انتخاب نموده و نوسان ها را به حداقل رساند و به کمک این کار میزان اطلاعاتی که افراد در دسترس دارند را بیشتر کرد که این موضوع می تواند عملکرد بهتر بازار را منجر شود.

پیش بینی شاخص های مهم بازار بورس یک گام به سوی افزایش و شفاف سازی اطلاعات در بازار سرمایه است.

پیش بینی ها در این حوضه همیشه مورد توجه مطالعه بسیار بوده است که در سال های اخیر حاصل این موضوع، پیشرفت الگو های به کار گرفته شده در پیش بینی شده است. توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه پیش بینی روند صعودی و نزولی بورس با الگوریتم HMM (مدل مخفی مارکوف) در ادامه مطلب.

منظور از روند، یک جریان صعودی یا نزولی می باشد که در یک روند صعودی، روز های نزولی هم هستند، اما در نهایت قیمت افزایش پیدا می کند. همینطور با حضور روز های صعودی در یک روند نزولی، نهایتا قیمت پایین می آید. حرکت های هم جهت ، روند حرکت یا Impulse و حرکت های خلاف جهت ، روند اصلاح یا Correction نامیده می شوند.

پروژه پیش بینی روند صعودی و نزولی بورس:

در پروژه پیش بینی روند صعودی و نزولی بورس ، یادگیری ماشین انجام می شود، به اینگونه که طبقه بندی داده ای داریم و سپس مدل مخفی مارکوف به پیش بینی صعودی و نزولی داده های بورس به منظور یافتن Impulse و Correction می پردازد. تصاویر خروجی را مشاهده نمائید. توضیحات ارائه شده از مقاله ای با عنوان “ارزیابی مدل های پیش بینی شاخص های بازار بورس ایران” می باشد که از لینک زیر می توانید این مقاله را دانلود و مطالعه بفرمایید.

دانلود مقاله

تصاویر خروجی پروژه پیش بینی روند صعودی و نزولی بورس :

تصویر خروجی ۲ :

تصویر R-bors-hmm_15913_2 پیش بینی روند صعودی و نزولی بورس با الگوریتم HMM در R

تصویر خروجی ۳ :

تصویر R-bors-hmm_15913_3 پیش بینی روند صعودی و نزولی بورس با الگوریتم HMM در R


پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab