کاهش تاخیر انتها به انتها در WSN با تضمین کیفیت سرویس با NS2

  • دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴
  • بازدید ۷۴۷ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (120 امتیاز از 27 رای)
    Loading...

تصویر ns2-qos-wsn_12786_1 کاهش تاخیر انتها به انتها در WSN با تضمین کیفیت سرویس با NS2

پروژه کاهش تاخیر انتها به انتها در WSN با تضمین کیفیت سرویس با NS2

در این پست پروژه کاهش تاخیر انتها به انتها در WSN با تضمین کیفیت سرویس با NS2 را آماده کرده ایم که در ادامه می توانید فیلم و تصاویری از خروجی این پروژه را مشاهده و بررسی نمائید.

شبکه های حسگر بی سیم امکان ارتباطات چند گامه را در محیط های بدون زیر ساخت تامین می نمائید. کاهش تاخیر انتها به انتها از مهم ترین چالش های تحقیقاتی این حوزه می باشد. جهت کاهش تاخیر می توانیم نقطه نظر های متفاوتی همچون، استفاده از الگوریتم مسیریابی ، تخصیص کانال ، رزرو منابع و کنترل پذیرش تماس را بررسی کنیم.

پروتکل های مسیریابی همه پخشی ، با ارسال سیل آسای بسته های درخواست مسیر ، ناخواسته نوعی همزمانی در ارسال های مجدد بسته های درخواست مسیر به وجود می آورند. به طوری که گره های همسایه با اختلاف زمانی اندکی نسبت به ارسال بسته های کنترلی درخواست مسیر عکس العمل نشان میدهند و نتیجه آن افزایش بسیار سطح رقابت بر سر تصاحب کانال در لایه پایین تر می شود.

فیلم و تصاویر از خروجی پروژه کاهش تاخیر انتها به انتها در WSN با تضمین کیفیت سرویس با NS2 در ادامه مطلب.

امروزه شبکه های کامپیوتری نقشی انکار ناشدنی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زندگی روزمره ی ما بازی می کنند، که این جایگاه را مرهون پیشرفت های چشمگیر دو دهه گذشته است. پیچیدگی حاصل از پیشرفت این فناوری منجر به ارایه دسته بندی های گوناگونی، از زوایای دید مختلف، از آن شده است، از دسته بندی بر اساس نوع مدیای مورد استفاده گرفته تا وسعت جغرافیایی همبندی مورد استفاه در آن.

شبکه های بی سیم زیر مجموعه ای از شبکه های کامپیوتری است که از امواج رادیویی به عنوان رسانه انتقال استفاده می کند. بنابر دلایلی نظیر اقتصادی و سهولت کاربری، در دهه ی گذشته، شتاب بیشتری در رشد کاربردهای مبتنی بر شبکه های بی سیم دیده شده است. امروزه نیز تحقیقات گسترده ای در رابطه با انواع این شبکه ها در مراکز مهم تحقیقاتی در حال انجام است.

اصولا شبکه های کامپیوتری بی سیم را می توان به دو دسته ی کلی تقسیم نمود:

  • شبکه های مبتنی بر زیرساخت

  • شبکه های بدون زیر ساخت

یکی از ویژگی های شبکه های مبتنی بر زیرساخت، وجود ساختاری به نام ستون فقرات شبکه در آن است که عموما از ساختاری مبتنی بر شبکه های سیمی، برای متصل کردن محدوده های مختلف بی سیم به یکدیگر استفاده می کند. برای مثال می توان از شبکه های سلولی که جهت ایجاد بستر انتقال برای مشترکین تلفن همراه استفاده می شود، نام برد.

در مقابل شبکه های سنسور بی سیم اگر نگوییم که معادل معنای شبکه های کامپیوتری بی سیم بدون زیر ساخت است. مثالی جامع از شبکه های کامپیوتری بی سیم بدون زیر ساخت هستند. در این دسته از شبکه ها هیچ ایستگاه ثابت با اتصال سیمی به کار گرفته نمی شود.

کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بی سیم – Quality of Service in WSNs :

شبکه های حسگر بیسیم یک نوع از شبکه بیسیم ادهاک می باشند که متشکل از تعداد بساری نود و سنسور می باشند. این نودها با قدرت باتری فعالیت می کنند که باعث کم مصرف بودن آنها می شود. آرایش نودها از قبل طراحی نشده به این صورت که نودها خودشان را سازمان دهی می کنند. جهت بررسی کیفیت سرویس در شبکه های سنسور بی سیم ، ابتدا لازم است تا کیفیت سرویس را تعریف کنیم.

کیفیت سرویس (QOS) عبارت است از مجموعه ای از نیازمندی های شناخته شده کیفیت سرویس که شبکه در هنگام جابه جایی بسته های یک جریان بایستی تامین نماید. در سال های اخیر، از مهم ترین حوزه های تحقیقاتی در شبکه های سنسور بی سیم تامین کیفیت سرویس مورد نیاز لایه کاربرد بوده است. در این میان، شبکه های سنسور بی سیم نیز از این قائده مستثنی نیستند و تلاش برای تامین و تضمین سطح مشخصی از کیفیت سرویس در این دسته از شبکه ها امری ضروری است.

یکی از دلایل عدم استقبال از پروتکل های حساس به کیفیت سرویس در تولیدات صنعتی ،عدم سازگاری این پروتکل ها با پروتکل های پیاده سازی شده پیشین مانند AODV و DSR است که هم اکنون نسخه هایی از آنها در صنعت به کار گرفته شده است، به گونه ای که اگر هر یک از این پروتکل های جدید به کار گرفته شود، تنها در شبکه ای متشکل از گره های همسان می تواند استفاده گردد.

از این رو در این نوشتار سعی در معرفی روشی برای مسیریابی حساس به کیفیت سرویس داریم که اولویت اول آن سازگاری با پروتکل مسیریابی AODV ، به عنوان پروتکل مسیریابی پذیرفته شده در این شبکه ها است و ثانیا کاهش تاخیر انتها به انتها به طوری که مسیر یافته شده مسیر بهتری از لحاظ کاهش تاخیر انتها به انتها باشد.

تصاویر خروجی پروژه کاهش تاخیر انتها به انتها در WSN با تضمین کیفیت سرویس با NS2 :

تصاویر خروجی ۱:

تصویر ns2-qos-wsn_12786_2 کاهش تاخیر انتها به انتها در WSN با تضمین کیفیت سرویس با NS2

تصاویر خروجی ۲:

تصویر ns2-qos-wsn_12786_3 کاهش تاخیر انتها به انتها در WSN با تضمین کیفیت سرویس با NS2

تصاویر خروجی ۳:

تصویر ns2-qos-wsn_12786_4 کاهش تاخیر انتها به انتها در WSN با تضمین کیفیت سرویس با NS2

تصاویر خروجی ۴:

تصویر ns2-qos-wsn_12786_5 کاهش تاخیر انتها به انتها در WSN با تضمین کیفیت سرویس با NS2

تصاویر خروجی ۵:

تصویر ns2-qos-wsn_12786_6 کاهش تاخیر انتها به انتها در WSN با تضمین کیفیت سرویس با NS2

تصاویر خروجی ۶:

تصویر ns2-qos-wsn_12786_7 کاهش تاخیر انتها به انتها در WSN با تضمین کیفیت سرویس با NS2


فیلم آموزش تصویری نرم افزار NS2 به زبان فارسی

فیلم آموزش تصویری نرم افزار NS2 به زبان فارسی

مشاهده آموزش NS2
شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    رویا نظری چهارشنبه , 23 تیر

    سلام قصد خرید پروژرو داشتم هزینش بالاست زیاد پول تو حساب ندارم میشه تخفیف بدید مجبورم باید خرید کنم لطفا اگه میشه .

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیچهارشنبه , 23 تیر

      هزینه درج شده برای این پروژه شبیه سازی اونم با نرم افزار NS2 واقعا مناسبه اما باز برای اعمال تخفیف می تونید با ایمیل و شماره تماس های داده شده با ما در تماس باشید.

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab