روش جدید مسیریابی در شبکه MANET جهت ارسال و دریافت بهینه داده با NS2

  • پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • بازدید ۳۷۴ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (92 امتیاز از 19 رای)
    Loading...

تصویر ns2-manet_20158_1 روش جدید مسیریابی در شبکه MANET جهت ارسال و دریافت بهینه داده با NS2

پروژه روش جدید مسیریابی در شبکه MANET برای ارسال و دریافت بهینه داده با نرم افزار NS2

پروژه ارائه یک روش جدید مسیریابی در شبکه MANET به منظور ارسال و دریافت داده از مسیر های بهینه در نرم افزار NS2 را آماده کردیم که در ادامه به معرفی شبکه های منت پرداخته و فیلم و تصاویری از خروجی این پروژه شبکه قرار داده شده است.

شبکه های سیار موردی (MANET):

شبکه های سیار موردی (MANET – ad hoc) نوعی از شبکه های بی سیم می باشند که به دلیل خصوصیات منحصر به فردی که دارند، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. متغیر بودن ساختار شبکه ها، محدودیت پهنای باند ارتباطات بیسیم، و هیمنطور محدود بون توان گره ها، مسیریابی در این شبکه ها را پیچیده تر می سازد. تا به امروز شاهد ارائه پروتکل های مسیریابی بسیاری برای شبکه های سیار موردی در مقالات مختلف بوده ایم که هر کدام از آنها با استفاده از روش خاصی، سعی در بهینه سازی این شبکه ها داشته اند و هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود بوده اند و می توانند تا برای محیطی خاص با شرایط مخصوص به آن محیط مفید و مناسب باشند.

معرفی پروژه روش جدید مسیریابی در شبکه MANET:

در این پروژه از پروتکل مناسب در شرایط شلوغی شبکه و تحرک سریع گره ها نوع مناسبی از پروتکل مسیریابی مبتنی بر تقاضا (AODV) را انتخاب کرده و آنگاه برای بهبود عملکرد AODV برای انتخاب گره میانی مناسب برای ارسال داده به سمت مقصد، پیشنهادی ارائه شده است و با استفاده از نرم افزار شبیه ساز شبکه NS2 اثر این بهبود بر عملکرد پروتکل مورد بررسی قرار گرفته است.

توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه ارائه یک روش جدید مسیریابی در شبکه MANET با نرم افزار NS2 در ادامه مطلب.

روش پیشنهادی در پروژه یک روش جدید مسیریابی در شبکه MANET:

روش پیشنهادی ما در این پروژه روش جدید مسیریابی در شبکه MANET یا شبکه ad hoc دارای سه فاز شامل فاز کشف مسیر، فاز نگهداری مسیر و فاز خرابی مسیر است که در ادامه به توضیحات مختصری از فاز کشف مسیر می پردازیم و ادامه توضیحات آن به همراه دو فاز دیگر، به همراه پروژه ارائه می گردد.

فاز کشف مسیر در پروژه روش جدید مسیریابی در شبکه MANET:

این روش همانند سایر پروتکل های مسیریابی مبتنی بر تقاضا می ­باشد و هیچ مسیر ثابتی در گره های میانی ذخیره نمی ­شود. در ابتدا گره مبدا از طریق ارسال بسته درخواست مسیر شروع به فرایند کشف مسیر می­ کند که بسته درخواست مسیر شامل نوع پیام، ادرس مبدا، ادرس مقصد، آیدی گره پخش کننده، تعداد گام و شماره توالی و درخواست زمان می ­باشد. در هر نقطه گره مبدا یک درخواست مسیر جدید بدست بیاورد آیدی پخش را با عدد یک تکمیل می کند. در امتداد این فرایند ادرس های مبدا و مقصد  متقابلا تکمیل می شوند.

گره مبدا به صورت سیل آسا بسته درخواست مسیر را به همسایه های تک گامی تحت پوشش محدوده رادیویی خود ارسال می کند و گره های دریافت کننده طبق روال بیان شده بسته درخواست مسیر را به همسایه های تک گامی خود ارسال می کنند که در اخر به دست مقصد می رسد. در این میان بعضی از گره های میانی بسته درخواست مسیر تکراری دریافت می کنند. زمانی که یک گره میانی بسته درخواست مسیر را دریافت کرد، بررسی می کند که آیا قبلا بسته درخواست مسیری با این ID پخش و آدرس مبدا دریافت کرده است یا خیر، اگر دریافت کرده باشد آن بسته را از بین می برد. توضیحات بیشتر و کامل تر به همراه پروژه ارائه می گردد.

تصاویری از خروجی پروژه ارائه یک روش جدید مسیریابی در شبکه MANET:

تصویر خروجی ۲:

تصویر ns2-manet_20158_6 روش جدید مسیریابی در شبکه MANET جهت ارسال و دریافت بهینه داده با NS2

(جدول پارمتر های شبیه سازی)

تصویر خروجی ۳:

تصویر ns2-manet_20158_2 روش جدید مسیریابی در شبکه MANET جهت ارسال و دریافت بهینه داده با NS2

(اجرای فایل nam – حالت انیمیشن)

تصویر خروجی ۴:

تصویر ns2-manet_20158_3 روش جدید مسیریابی در شبکه MANET جهت ارسال و دریافت بهینه داده با NS2

(نمودار تاخیر انتها به انتها)

تصویر خروجی ۵:

تصویر ns2-manet_20158_4 روش جدید مسیریابی در شبکه MANET جهت ارسال و دریافت بهینه داده با NS2

(نمودار نرخ تحویل بسته به نسبت زمان توقف گره ها)

تصویر خروجی ۶:

تصویر ns2-manet_20158_5 روش جدید مسیریابی در شبکه MANET جهت ارسال و دریافت بهینه داده با NS2

(نمودار توان عملیاتی به نسبت زمان توقف گره ها)


فیلم آموزش تصویری نرم افزار NS2 به زبان فارسی

فیلم آموزش تصویری نرم افزار NS2 به زبان فارسی

مشاهده آموزش NS2
شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    ابراهیم دوشنبه , 16 مرداد

    سلام من این پروژرو از سایت شما خرید کردم چون سیستمم مشکل کار می کنه نتونستم دانلودش کنم میشه برام ایمیل کنید. ممنون دوستان

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیدوشنبه , 16 مرداد

      پروژه به ایمیلتان ارسال شد

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab