A joint selfish routing and channel assignment game in wireless mesh networks With NS2
این پروژه که در آن مقاله اول با داده های مقاله دوم شبیه سازی شده، مقاله اول به تخصیص کانال و مسیریابی با استفاده از تئوری بازی ها (Game Theory) پرداخته شده است. در واقع انتقال اطلاعات در شبکه بیسیم مش و شبکه بیسیم رادیویی مش با استفاده از این تئوری خواهد بود.
لازم است که کاربر تئوری و شبکه ذکر شده را بشناسد. هدف حل مسئله بهینه بازی در تعادل نش (Nash Equilibrium) است. هزینه بی نظمی در شبکه به O(n^2) ارتقا داده شده است.
همینطور روش هیوریستیک به عنوان رویکردی در حالت تعادل در مسیریابی بهینه و تخصیص کانال جهت پاسخ به هر درخواست معرفی شده است، در حالیکه تصمیمات عملکرد دیگر عامل ها ثابت عنوان شده است. در مقاله دوم به کیفیت خدمات پرداخته شده است که از یکسری از داده های آن، در پیاده سازی مقاله اول استفاده شده است.
دقت شود استفاده از الگوریتم ژنتیک (Genetic Algorithm) و همینطور الگوریتم جستجوی ممنوعه (Tabu Search) مورد نیاز می باشد (البته از ضرایب آن ها استفاده کرده ایم نه خود الگوریتم به صورت کامل. برای بخش ژنتیک، از Crossover و Fitness استفاده کرده ایم.)
در مجموع کیفیت خدمات (QoS) در مسیریابی چندپراکنی و تخصیص کانال در شبکه بیسیم مش (QoS-MRCA) با موارد گفته شده در مقالات هدف کار خواهد بود. تعداد گره های چندپراکنی و تخصیص کانال با الگوریتم ها انجام خواهد شد.
تصاویری از خروجی پروژه:
بقیه تصاویر در ادامه مطلب …
I really like your writing style, great info, thank you for putting up cadagebdbgfgafck