تشخیص و پردازش صدا و گفتار با متلب به همراه آموزش

  • دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴
  • بازدید ۳,۶۵۲ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (291 امتیاز از 63 رای)
    Loading...

تصویر matlab-speech_12928 تشخیص و پردازش صدا و گفتار با متلب به همراه آموزش

پروژه تشخیص و پردازش صدا و گفتار با متلب به همراه آموزش

در این پست پروژه تشخیص و پردازش صدا و گفتار با متلب به همراه آموزش را آماده کرده ایم که قابلیت های فوق العاده و کارکرد عالی را در یک محیط گرافیکی (GUI) فراهم کرده است. اگر اطلاع داشته باشید، پردازش سیگنال های صوتی به جهت وابستگی به زمان، به وجود آمدن نویز، شیوه های مختلف بیان کلمات و … دشواری و پیچیدگی های فراوانی دارد. با در نظر گرفتن این سختی ها، روی این پروژه پیش رو، بسیار زحمت کشیده شده و در نهایت با بهترین کیفیت پیاده سازی شده است.

اجازه دهید ابتدا در رابط با گفتار و اندام های گفتار کمی صحبت کنیم و سپس به شرح قابلیت های این پروژه تشخیص و پردازش صدا و گفتار بپردازیم.

گفتار را اینگونه می توان تعریف کرد: گفتار عبارت است از شکل تلفظ‌ شده ارتباطات انسانی که مبتنی بر ترکیب نحوی لغات و یا نام ‌هایی می باشد که از فرهنگ لغات بزرگ بدست می ‌آیند. (ویکی پدیا)

گفتار از مهم ترین سیگنال های پردازشی و ارتباطی می باشد که در علوم مختلف، نقش بسیاری دارد که از آنها می توان به پردازش سیگنال های مخابرات ، رنمی ، شناسایی الگو ، علوم رایانه ، روان شناسی و زبان شناسی ، فزیک اکوستیک و … اشاره نمود. (کتاب پردازش سیگنال گفتار دکتر آیت)

توضیحات بیشتر، قابلیت ها و فیلم اجرایی پروژه تشخیص و پردازش صدا و گفتار با متلب در ادامه مطلب.

در بحث نحوه تولید گفتار ، آشنایی با اندام های گفتار یکی از موارد ضروری است. اندام های گفتار دو دسته اند: اندام های اولیه و اندام های ثانویه. اندام های اولیه، به ترتیب از پایین به بالا عبارتند از پرده دیافراکم (یا حجاب حاجز)، شش ها، نای، حنجره، تارآواها (یا تارهای صوتی)، گلوگاه (گلو، حلق، حلق فوقانی)، حفره بینی، دهان، کام یا سقف دهان (ملاز، سخت کام، نرم کامل، لثه)، زبان، دهان ها، و لب ها که در کنار سایر وظایف خود، تولید گفتار در انسان را برعهده دارند.

قابلیت های پروژه تشخیص و پردازش صدا و گفتار :

  • تشخیص گفتار و انواع صدا ها
  • دارای محیط گرافیکی (gui) فارسی
  • با این برنامه قادر به اجرای فرمان های صوتی در کامپیوتر از طریق میکروفن خواهید بود.
  • به کمک این برنامه می توانید رباتی طراحی کنید که فرمان های شما را اجرا نمائید (مثلا فرمان دهید که به جلو و یا عقب یا جهت های دیگر حرکت کند!)

ویژگی ها و نحوه کار با پروژه تشخیص و پردازش صدا و گفتار:

  • یک فیلم آموزشی در کنار پروژه موجود است که نحوه کارکردن با آن را به آسانی به شما آموزش میدهد.
  • محیط گرافیکی این پروژه از دو قسمت تشکیل شده که قسمت راست به منظور ایجاد پایگاه داده از صدا هایی که می خواهید تشخیص داده شوند در نظر گرفته شده. (چند نمونه از صدا را ضبط می کنید و این صدا ها به صورت خودکار د رپایگاه داده برنامه ذخیره می شومد).
  • قسمت سمت چپ نیز به منظور تشخیص صدا می باشد. (روی دکمه تشخیص صدا کلیک می کنید که از همان لحظه، برنامه شروع به ضبط صدا می کند و در نهایت با توجه به پایگاه داده صدا مورد نظر را تشخیص می دهد).
  • استفاده از الگوریتم DTW برای تشخیص دقیق صدا و گفتار

برنامه نویس پروژه: طیب حسینی


انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    عادل جهانی فر چهارشنبه , 23 تیر

    سلام می تونید محیط گرافیکی این پروژرو تغییر بدید واسه خرید می خواستم .

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیچهارشنبه , 23 تیر

      بله محیط GUI این پروژه قابل تغییره است، تغییراتی که مد نظر دارید رو اعلام بکنید تا اعمال بشه و می تونید کار با سلیقه خودتان رو خرید کنید.

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    محسن سه شنبه , 27 مهر

    پروژه آماده است برای استفاده و نیازی به برنامه نویسی نداره یا نه نیاز به نوشتن برنامه هست

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیسه شنبه , 27 مهر

      بله پروژه کد نوسی شده آماده است و فقط باید در محیط نرم افزار متلب اجراش کنید.

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    حیدر صاکی یکشنبه , 10 اردیبهشت

    سلام . در حال حاضر من دارم روی یک برنامه c# کار میکنم و میخام توی اون از تبدیل گفتار به نوشتار استفاده کنم . ایا این نرم افزار میتونه به من کمک کنه؟ راستش هیچی از متلب سر در نمیارم :D

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمییکشنبه , 10 اردیبهشت

      این برنامه در محیط متلب نوشته شده برای اینکه بتونید از این برنامه در سی شارپ استفاده کنید باید اینو به فایل dll تبدیل کنید و ببرید محیط سی شارپ استفاده کنید.

  4. تصویر آواتار کاربر 0
    رضا دوشنبه , 12 اسفند

    با سلام. سوالی داشتم در توضیحات نیومده که اون فیلم محیط گرافیکی رو آموزش داده یا نه تمام جزئیات کد نویسی و کار با دیتابیس رو هم آموزش داده؟ می خوام این محصول رو بخرم ولی نمی دونم به صورت کامل قسمت برنامه نویسی و دیتابیس آموزش داده شده یا نه؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیدوشنبه , 12 اسفند

      فیلمی که داره فقط نحوه ران کردن برنامه و مشاهده خروجی رو نشون میده.

  5. تصویر آواتار کاربر 0
    زهرا جمعه , 5 دی

    سلام وقت بخیر ما پروژه ی تشخیص صدا و گفتار رو خریداری کردیم. هنگام اجرای برنامه قسمتی که باید برچسب را تعیین کنیم،برچسب را انتخاب میکنیم و وقتی که دکمه ی enter رو میزنیم ارور میده

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیجمعه , 5 دی

      برای اجرای صحیح برنامه از MATLAB 2009b استفاده کنید.

  6. تصویر آواتار کاربر 0
    سروش اسدی یکشنبه , 18 اردیبهشت

    سلام وقت بخیر نرم افزارتون دانلود کردم میخام تو کدنویسیش یه تغییراتی بدیم میتونید واسم انجام بدین ؟ به این صورت که بتونه صدا افراد تشخیص بده حتی وقتی که تغییر تو سیگنال صوتی افراد باشه مثل سرماخوردگی؟؟؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمییکشنبه , 18 اردیبهشت

      لطفا درخواست رو توی تلگرام یا پشتیبان آنلاین بفرستید تا بررسی بشه.

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab