دانلود نرم افزار شبیه ساز آپنت OPNET با لایسنس

  • جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴
  • بازدید ۸,۹۸۵ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (618 امتیاز از 131 رای)
    Loading...

تصویر opnet_11321_1 دانلود نرم افزار شبیه ساز آپنت OPNET با لایسنس

دانلود نرم افزار شبیه ساز آپنت OPNET 14.5 با لایسنس رایگان و لینک مستقیم

دانلود نرم افزار شبیه ساز آپنت ۱۴٫۵ OPNET با لایسنس رایگان و با لینک دانلود مستقیم را در این پست برای کاربران علاقه مند به مبحث شبکه و پژوهشگران عزیز آماده کرده ایم. شبیه ساز OPNET امکان طراحی و مطالعه شبکه های مخابراتی ، ادوات شبکه و پروتکل های موجود در شبکه های مختلف را به آسانی فراهم می سازد. OPNET آپنت یک شبیه ساز تجاری می باشد که برای شبیه سازی پروتکل های مختلف در شبکه های با رنج بسیار متنوع استفاده می شود. این نرم افزار بر روی سیستم عامل های Windows و Solaris قابل نصب می باشد.

قابل ذکر است که به منظور اجرای صحیح شبیه سازی باید حتما کامپایلر ++C یا ANSI را بر روی سیستم خود نصب کرده باشید. پس از نصب کامل این نرم افزار که شامل قسمت های Model Library وModeler Documentation است، و اجرای اولیه ی آن برای وارد کردن اطلاعات مربوط به License نرم افزار ، می توان کار را به سادگی با شبیه ساز OPNET آغاز کرد.

جهت مطالعه توضیحات بیشتر و دانلود نرم افزار شبیه ساز آپنت OPNET 14.5 با لایسنس رایگان با لینک مستقیم و مشاهده آنلاین فیلم آموزش نصب آپنت به ادامه مطلب مراجعه نمایئد.

تصویر opnet_11321_2 دانلود نرم افزار شبیه ساز آپنت OPNET با لایسنس

OPNET در مقایسه با سایر شبیه سازها :

برخلاف شبیه ساز NS2 که open source می باشد، OPNET نیاز به خرید لایسنس دارد که بسیار گران است. اما ما آن را به رایگان در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم !

واسط گرافیکی شبیه ساز OPNET بسیار ساده و جذاب است و برای برنامه نویسی نیاز به آشنایی با زبان C و ++C دارد. گفته می شود که این اولین نرم افزاری است که برای شبیه سازی شبکه به بازار آمد، اما مدتی بعد نرم افزار NS2 به دلیل open source بودن طرفداران بیشتری پیدا کرد.

اما در طی سال های اخیر به دلیل رونق شبکه های بی سیم و کارایی بی نظیر OPNET در شبیه سازی شبکه های بی سیم و موبایل (متحرک) دوباره OPNET در صدر قرار گرفت. ضمن اینکه OPNET بسیاری از وظایف را به صورت اتوماتیک انجام میدهد و نیاز به برنامه نویسی هر چیز کوچکی از پایین ترین سطح نیست.

از دیگر مزایای OPNET ، سرعت اجرای بسیار بالاست. برنامه ای که در NS2 شاید نیاز به یک روز وقت برای اجرا داشته باشد در OPNET در عرض چند ثانیه شبیه سازی می شود! البته نرم افزار OPNET از لحاظ سرعت هنوز نمی تواند از نرم افزار MATLAB بهتر عمل کند. همچنین این نرم افزار قابلیت ارتباط با MATLAB و استفاده از برنامه های MATLAB جهت مدلسازی در پایینترین سطح (سطح پروسس) را دارد.

تصویر opnet_11321_3 دانلود نرم افزار شبیه ساز آپنت OPNET با لایسنس

قابلیت های این نرم افزار واقعا پایان ناپذیر است. کاربردهای مهم OPNET عبارتند از :

  1. آنالیز شبکه های فعلی از طریق شبیه سازی : این نرم افزارمستقیما می تواند فایل های تنظیمات روترهای سازندگان مختلف مانند سیسکو را به عنوان ورودی دریافت کرده و سناریوی فعلی شبکه را شبیه سازی کند.
  2. طراحی بهینه شبکه : با این نرم افزار می توان لینک ها را به صورت بهینه انتخاب کرد تا از هزینه های اضافی جلوگیری شود.
  3. شبیه سازی عملکرد پروتکل های جدید که در محیط های تحقیقاتی به وجود آمده اند. ایجاد این پروتکل ها بر اساس برنامه نویسی C++ و ماشین حالت متنهای FSM می باشد.

با توجه به کتابخانه بزرگ این نرم افزار که شامل انواع روترها، سوییچ و سایر تجهیزات سازندگان بزرگی مانند سیسکو، ۳ Com، Juniper و غیره است، جز در مواردی محدود نیازی به استفاده از ویرایشگرهای گره و پروسه نیست و تنها از طریق ویرایشگر اصلی که ویرایشگر شبکه نامیده می شود، می توان شبکه را پیاده سازی کرد و نتایج شبیه سازی عملکرد آن را به صورت نمودارهای مختلف مشاهده نمود.

تصویر opnet_11321_5 دانلود نرم افزار شبیه ساز آپنت OPNET با لایسنس

OPNET در ارائه نتایج نیز بسیار کارآمد است. این نرم افزار می تواند نتایج شبیه سازی را علاوه بر نمایش به صورت گراف های متعدد، به صورت صفحه وب نیز ارائه کند. قابلیت بسیار جالب OPNET امکان وارد کردن فایل های تنظیمات روترها و سوییچ ها شبکه فعلی در نرم افزار است. فناوری های بی سیم در دهه اخیر در دنیا گسترش فراوانی یافته اند.

این فناوری ها در شبکه های محلی بی سیم، لینک های نقطه به نقطه و لینک های نقطه به چند نقطه مورد استفاده ISP ها، شرکت های تجاری و شرکت های دولتی قرار می گیرند. نرم افزارهای مختلفی را می توان برای شبیه سازی این شبکه ها استفاده کرد. با این وجود بیشتر این نرم افزارها یا توانایی شبیه سازی و اعمال ترافیک لایه ها بالاتر (TCP/IP) را ندارند و یا از قابلیت های لازم برای شبیه سازی تأثیر مدولاسیون ها ، پرتوی آنتن ها و محیط انتقال برخوردار نیستند.

تصویر opnet_11321_4 دانلود نرم افزار شبیه ساز آپنت OPNET با لایسنس

از دیگر ویژگی های شگفت انگیز OPNET :

  1. دارای یک محیط سه بعدی با قابلیت تنظیم ارتفاع،به عنوان مثال برای قرار دادن آنتن گیرنده یا فرستنده در ارتفاع
  2. امکان طراحی سلسله مراتبی(در سه دسته) برای راحتی و سرعت طراحی
  3. امکان تنظیم شرایط محیطی مانند دما، رطوبت و … برای مطابقت هر چه بیشتر با دنیای واقعی
  4. امکان تعیین موبیلیتی، سرعت و جهت حرکت و … برای برخی گره ها
  5. گروه پشتیبانی بسیار قوی و پرسرعت در تمام ساعات شبانه روز

شبیه ساز آپنت با استفاده از مدل سلسله مراتبی خود (ویژگی شماره ۲ مذکور در بالا) ،قابلیت های زیادی در شبیه سازی فناوری های بی سیم به نمایش می گذارد.

برخی از این قابلیت ها عبارتند از :
  1. شبیه سازی مدولاسیون های مختلف از طریق نمودار انرژی – خطا
  2. شبیه سازی پرتوی آنتن
  3. شبیه سازی توان ارسالی
  4. شبیه سازی محیط های انتشار از طریق Pipe Line ها
  5. شبیه سازی فناوری های UMTS ، GPRS و Wi-Fi

کتابخانه این شبیه ساز بسیار جامع می باشد و دارای آخرین پروتکل ها و مدل های ارائه شده در زمینه شبکه است. پژوهشگران شبکه نیز می توانند به روز رسانی مدل های موجود در آن بپردازند. هم اکنون دانلود نرم افزار شبیه ساز آپنت OPNET 14.5 با لینک مستقیم در ادامه مطلب.


آموزش شبیه ساز OPNET 14.5 به زبان فارسی

آموزش شبیه ساز OPNET 14.5 به زبان فارسی

مشاهده آموزش شبیه ساز OPNET 14.5

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    MWeb سه شنبه , 6 مهر

    ممنون.

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    شهرام پنجشنبه , 16 آذر

    خیلی ممنون از شما بایت قرار دادن این نسخه از نرم افزار opnet که در ویندوز نصب میشه. از سایت های دیگه دانلود کرده بودم فقط در لینوکس قابل نصب بود.

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    zc سه شنبه , 12 دی

    سلام ایا در سیستم عامل 7 که 32 بیتی هم است اجرا میشود؟نسخه جدیدش 17.5 چطور مشکل لایسنس را چطور حل کنیم؟

  4. تصویر آواتار کاربر 0
    الهه سه شنبه , 22 اسفند

    سلام من تازه میخوم این شبیه ساز رو یاد بگیرم اما با مشکلی روبه رو شدم وقتی میخوام تجهیزات شبکه رو انتخاب کنم مثلا cisco نداره فقط سه گزینه برای اتخاب دارم اگه کمک کنین ممنون میشم.

  5. تصویر آواتار کاربر 2078
    شهرام درویشوند سه شنبه , 1 آبان

    با تشکر از سایت جالبتون.بنده یک سری از اموزش های سایت را دریافت کرده ام عالیه.

  6. تصویر آواتار کاربر 0
    MohamadReza دوشنبه , 17 شهریور

    سلام و تشکر از خدمات فایل var_opnet(vs2010).txt از کجا بگیرم مرسی

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیدوشنبه , 17 شهریور

      باید کنار فایل دانلود شده باشه

  7. تصویر آواتار کاربر 0
    saifullah یکشنبه , 4 آبان

    this software doesn't work

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab