کتاب اصول اندازه گیری الکتریکی هنرستان به صورت PDF

  • شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
  • بازدید ۷,۶۰۳ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (137 امتیاز از 32 رای)
    Loading...

تصویر osol-andazegiri-electrici_10727 کتاب اصول اندازه گیری الکتریکی هنرستان به صورت PDF

کتاب اصول اندازه گیری الکتریکی هنرستان به صورت PDF

در این پست دانلود کتاب اصول اندازه گیری الکتریکی هنرستان به صورت PDF را برای علاقه مندان آماده کرده ایم که امیدواریم مطالعه و استفاده از روش های ذکر در آن، مفید واقع گردد.

تعریف اندازه گیری :

اصولا، اندازه گیری ، نتیجه مقایسه کلی بین یک استاندارد (شاخص) تعریف شده و یک اندازه (مقدار) نامعلوم است. برای این که نتیجه عمل انداره گیری ، به طور عمومی، با معنی باشد دو شرط زیر لازم است:

  • الف: استانداردی که برای مقایسه به کار می رود به طور دقیق معلوم و مورد پذیرش باشد.
  • ب: روش اندازه گیری قابل تکرار باشد به طوری که بتوان صحت و دقت دستگاه اندازه گیری را امتحان کرد.

اولین شرط به این معنی است که جسم نمی تواند فقط سنگین باشد، بلکه سنگینی آن در مقایسه با سنگینی یک جسم دیگر (استاندارد) معنی پیدا کند. به عبارت دیگر مقایسه ای باید انجام شود و این مقایسه نسبت به یک استاندارد شناخته شده انجام گیرد. در غیر اینصورت اندازه گیری ما مفهومی نخواهد داشت.

شرط دوم نیز به این معنی است که دستگاه اندازه گیری باید بتواند، در دفعات مختلف، اندازه یک کمیت معین را یک مقدار بخواند. همچنین باید بتوانیم توانایی دستگاه را برای انجام اندازه گیری صحیح امتحان کرد.

توضیحات بیشتر و دانلود کتاب اصول اندازه گیری الکتریکی هنرستان به صورت PDF در ادامه مطلب فراهم شده است. این کتاب در قالب ۶ فصل و ۱۰۸ صفحه به صورت تصویری تهیه شده است.

اهمیت اندازه گیری الکتریکی :

با توسعه روز افزون دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی و ورود انواع سیستم ها و پیچیدگی آنها، اهمیت اندازه گیری روز به روز بیشتر می شود. برای عیب یابی و آزمایش سیستم های الکتریکی و الکترونیکی ، اندازه گیری کمیت هایی مانند ولتاژ، جریان، مقاومت اهمی،انرژی، توان و اختلاف فاز لازم است. حتی در بیشتر سیستم های اندازه گیری غیر الکتریکی برای اندازه گیری کمی فزیکی های مختلف فزیکی ماننده حرارت، فشار و سرعت، ابتدا کمیت فزیکی به یک کمیت الکتریکی که با کمیت اصلی دارای رابطه مشخص است، تبدیل می شود؛ سپس با اندازه گیری کمیت الکتریکی ، کمیت فزیکی اولیه انداره گیری می شود.

کوچکی نسبی حجم و وزن دستگاه های الکتریکی ، آسانی انتقال سیگنال های الکتریکی از یک نقطه به نقطه دیگر و سهولت نسبی تقویت سیگنال های الکتریکی ، سبب شده است که در بیشتر دستگاه های الکتریکی وجود داشته باشد. بنابراین اهمیت اندازه گیری الکتریکی محدود به رشته های فزیک یا برق نیست و شامل تمام رشته های فنی و غیر فنی نیز می شود.

توضیحات بیشتر را با دانلود کتاب اصول اندازه گیری الکتریکی هنرستان مطالعه نمایئد.

فهرست مطالب:

  • فصل ۱: اندازه گیری کمیت های غیر الکتریکی قابل تبدیل به سیگنال های الکتریکی
  • فصل ۲: اندازه گیری جریان، ولتاژ و مقاومت اهمی
  • فصل ۳: اندازه گیری توان، انرژی و اختلاف فاز
  • فصل ۴: آشنایی با اسیلوسکوپ و کاربردآن
  • فصل ۵: ساختمان دستگاه های اندازه گیری
  • فصل ۶: معرفی نر م افزار مولتی سیم

پروژه های آماده برق قدرت با متلب

پروژه های آماده برق قدرت با متلب

مشاهده پروژه های برق قدرت با متلب

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    زهرا محمدی یکشنبه , 29 شهریور

    ممنون و تشکر از سایت خوب شما من خیلی به کتاب اصول اندازه گیری نیاز داشتم و آن را از سایت شما در یافت کردم .

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    آروین حسینی دوشنبه , 4 دی

    سلام من پروژه تحقیقاتی در مورد درس اصول اندازه گيری الكتريكی می خواستم. موضوعی خاص ندارم فقط يه پروژه در خصوص اصول اندازه گيری الكتريكی در خصوص زمين كردن و ارت باشه.

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    علی ورناصری قندعلی سه شنبه , 21 بهمن

    عالی بهترین رشته برق خیلی عالیه

  4. تصویر آواتار کاربر 0
    امیری چهارشنبه , 30 تیر

    ضمن تشکر از شما .از مطالب اندازه گیری نهایت استفاده را کردم

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab