آموزش نرم افزار phase2 برای تحلیل پایداری فضا های زیرزمینی

  • شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵
  • بازدید ۳,۸۶۰ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (132 امتیاز از 27 رای)
    Loading...

تصویر phase2_14705 آموزش نرم افزار phase2 برای تحلیل پایداری فضا های زیرزمینی

دانلود آموزش نرم افزار phase2 به صورت PDF

در پست حاضر برای دوستان عزیز آموزش نرم افزار phase2 به صورت PDF فارسی قرار داده ایم که امیدواریم این مطالب کمکی برای دوستان، جهت یادگیری سریع و آسان نرم افزار phase2 گردد. در ادامه به معرفی این نرم افزار عمرانی پرداخته و آموزش آن به صورت رایگان قرار داده شده است. همچنین قبل از دانلود نیز می تونید فیلم کوتاهی از محتوی آموزش را در ادامه به صورت آنلاین مشاهده نمائید.

نرم افزار phase2 :

نرم افزار phase2 محصولی کمپانی Rocscience است که به کمک روش المان محدود دو بعدی به منطور محاسبه جابجایی ها و تنش های موجود در اطراف فضا های زیر زمینی حفاری شده، بکار گرفته می شود. برنامه phase2 با ارائه انواع گراف و نمودار های مختلف، می تواند بسیاری از مشکلات مهندسان معدن ، عمران و مکانیک سنگ را برطرف سازد. برخی از قابلیت های نرم افزار phase2 می توان به مواردی همچون بررسی تاثیر آب های زیرزمینی بر روی شرایط پایداری و مقاومت، پایداری شیب، شرایط سازه ها قبل و بعد از نگهداری، بررسی پایداری سازه های مختلف و همچنین گزارش گیری گوناگون از بررسی های انجام شده اشاره نمود.

توضیحات بیشتر و دانلود آموزش نرم افزار phase2 به صورت PDF در ادامه مطلب.

توضیح مختصر در مورد شروع کار با نرم افزار  phase2 :

ابتدا پس از اجرای نرم افزار بدلیل کار در محیط آن بایستی محدوده مورد مطالعه مشخص شود، به این منظور پس از اجرا نمودن برنامه با استفاده از منوی view گزینه limit را انتخاب می کنیم.

حال محیط برای ترسیم فضای حفاری شده آماده می باشد برای این منظور با استفاده از منوی تولبار Bouandaries گزینه Add Excavation انتخاب می شود، سپس در صفحه نمایش کلیک راست کرده و گزینه مورد نظر از قبیل تونل دایره ای مستطیلی و غیره را انتخاب می کنیم. مرحله بعدی تعیین کران خارجی یا همان مرز بندی اطراف تونل می باشد که به این منظور بایستی از منوی تولبار گزینه Bouandaries گزینه Add External را انتخاب می کنیم. در پنجره فوق می توان شکل های مختلف از قبیل مربعی، دایره ای، پوسته ای و… را با مقدار ضریب بیرون زدگی انتخاب کرد. در صورت وجود درزه و لایه بندی های مختلف و همچنین وجود آب های زیر زمینی با استفاده از نوار ابزار Bouandaries گزینه های مورد نظر را انتخاب و تاثیرات آنها را نیز به تونل اعمال می کنیم.

سپس نوبت به مش بندی (شبکه توری) که مربوط به روش المان محدود است، می رسد که این شبکه بندی در دو بخش اجرا می شود. بخش اول مربوط به تقسیم بندی محیط مربوط به فضای حفاری شده و دیگری مربوط به شبکه بندی کل محیط کران خارجی می باشد. با استفاده از نوار ابزار منوی Mesh را انتخاب کرده و از آن نیز گزینه Mesh setup را انتخاب و تنضیمات مربو طه را انجام می دهیم. گام بعدی اعمال بارگذاری به سیستم تونل مورد نظر می باشد.پس از اعمال تنش میدانی نوبت به تعریف خصوصیات مواد تشکیل دهنده منطقه می رسد با انتخاب گزینه define materials تنظیمات مورد نظر اعمال می شود.

پس از اختصاص مشخصات توده سنگ می توان شروع به حفر محل حفاری کرد که روند به صورت زیر قابل پیشروی می باشد. یعنی به این معنی که محل تونل تا این مرحله به صورت پیش فرض برنامه، مش بندی شده بود که این منطقه بایستی اصلاح گردد و به صورت یک فضای خالی تعریف شود.

تجزیه و تحلیل مدل در phase2 :

برای اینکه آنالیز مدل را شروع کنیم بایستی عملیات انجام گرفته را تا این مرحله ذخیره سازی کنیم و در نهایت گزارش گیری با کلیک کردن برروی گزینه Analysis از نوار ابزار و انتخاب گزینه info viewer تهیه می شود.

توضیحات کامل تر را با دانلود دانلود آموزش نرم افزار phase2 به صورت PDF مطالعه نمائید.


فیلم آموزش نرم افزار ABAQUS به صورت مقدماتی

فیلم آموزش نرم افزار ABAQUS به صورت مقدماتی

مشاهده آموزش نرم افزار آباکوس

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    احسان فلاحی نصب چهارشنبه , 4 مرداد

    سلام با phase2 مدل می سازم سیستم نگهداری طراحی می کنم اعمال هم میشه اما تاثیری در جابجابی نداره سیستم نگهداری در حالت compsite هست ترکیب مش و شات و لتیس. می تونید راهنمایی کنید ؟

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    نادر شهابی شنبه , 7 مرداد

    سلام با phase2 مدل می سازم سيستم نگهداری طراحی می کنم اعمال هم ميشه اما تاثيری در جابجایی نداره سيستم نگهداری در حالت compsite هست ترکيب مش و شات و لتيس. می تونيد راهنمايی کنيد ؟

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    مهدی یکشنبه , 12 آذر

    خیلی ممنون بابت نرم افزار فیس 2 عالی بود تشکر از زحمات شما.

    • تصویر آواتار کاربر 0
      اسدالله حیدرییکشنبه , 12 آذر

      سلام میشه هر آموزش (ویدیو، کتاب) در مورد فیس 2 در اختیار تون هست برای من بفرستید بی زحمت ممنون میشوم.

  4. تصویر آواتار کاربر 0
    Aminpour پنجشنبه , 21 آذر

    ممنونم از فایل خوب و مفید شما

  5. تصویر آواتار کاربر 0
    اسدالله حیدری سه شنبه , 30 فروردین

    با سلام و احترام ممنون از سایت عالی شما میشه ویدِيو آموزشی و کتاب به زبان فارسی از سافتویر phase2 برای طراحی پایداری و حفریات زیر زمینی را برای ما در اشتراک بگذارید.

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab