پردازش تصاویر پزشکی با مورفولوژی ریاضی با متلب

  • سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴
  • بازدید ۳,۳۰۱ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (304 امتیاز از 68 رای)
    Loading...

تصویر matlab-mathematical-morphology_11262_1 پردازش تصاویر پزشكی با مورفولوژی ریاضی با متلب

پردازش تصاویر پزشکی با مورفولوژی ریاضی با متلب

پیاده سازی مقاله Medical Image Processing Based on Mathematical Morphology

در این پست پروژه پردازش تصاویر پزشکی با مورفولوژی ریاضی را با عنوان مقاله Medical Image Processing Based on Mathematical Morphology آماده کرده ایم که نویسنده مقاله، رویکردی برای پردازش تصویر پیشنهاد می ‌کند که مبتنی بر ویژگی‌ های تصاویر پزشکی است. او ابتدا از دامنه ‌ی فضا برای بهبود کیفیت تصاویر و وضوح آن استفاده کرده و سپس با استفاده از مورفولوژی ریاضی ، ‌آن را پردازش می ‌نماید. مورفولوژی ریاضی، یک روش از فیلترهای غیر خطی است که برای پردازش تصویر از جمله جلوگیری از نویز ، استخراج ویژگی ، تشخیص لبه ، قطعه ‌بندی ، تشخیص شکل ، ترمیم و بازسازی تصویر ، فشرد‌ه سازی تصویر ، تحلیل بافت و غیره می ‌توان از آن استفاده کرد. از این روش به طور گسترده ‌ای استفاده می ‌شود.

مورفولوژی ریاضی چیست ؟

مورفولوژی ریاضی ،‌ یک روش از فیلترهای غیرخطی می باشد که از آن می توانیم به جهت پردازش تصویر همچون فشرده ‌سازی تصویر ، تشخیص لبه تصویر ، جلوگیری از نویز، استخراج ویژگی، قطعه‌ بندی تصویر، تشخیص شکل، تحلیل بافت، ترمیم و بازسازی تصویر و … استفاده نمود. از این روش به طور گسترده‌ در حوزه‌ ی پردازش تصویر استفاده شده است. مورفولوژی ریاضی ، از مورفولوژی سنتی به مورفولوژی ترتیبی ، مورفولوژی نرم و مورفولوژی ریاضی سخت فازی تغییر یافته است.

توضیحات بیشتر و فیلم و تصاویر خروجی پروژه پردازش تصاویر پزشکی با مورفولوژی ریاضی در ادامه مطلب.

مورفولوژی ریاضی ابتدا تصویر دودویی را پردازش کرده و سپس با تصویر دودویی به عنوان یک مجموعه رفتار می ‌نماید و این مجموعه را توسط عناصر ساختاری مورد بررسی قرار میدهد. ماهیت الگوریتم مورفولوژی ریاضی ،‌ بیانگر تعامل بین مجموعه‌ای از اشیا (یا اشکال) و عناصر ساختار است. عناصر ساختار، اطلاعات شکل سیگنال را که توسط عملیات استخراج شده است را تعیین می ‌کنند.

عنصر ساختار، که معادل “پنجره ‌ی فیلتر” در پردازش سیگنال است، مجموعه‌ای است که کوچک ‌تر از تصویر می ‌باشد و می‌ تواند روی تصویر شیفت پیدا کند. عملیات پایه‌ ی مورفولوژی ریاضی، عناصر ساختار را درون تصویر شیفت خواهد داد و در همان زمان، عملیات پایه‌ را روی مجموعه‌ های اشتراک و اجتماع انجام خواهد داد.

فرسایش و انبساط الگوی دودویی، برابر با این مجموعه از حساب و منطق می‌ باشد، که برای قطعه‌ بندی تصویر دودویی، رقیق کردن، استخراج اسکلت، استخراج لبه، و تحلیل شکل و غیره مناسب است. انتخاب مقیاس و شکل عناصر ساختاری، مستقیما بر نتایج عملیات تاثیرگذار است.

توضیحات بیشتر در ترجمه مقاله پردازش تصاویر پزشکی با مورفولوژی ریاضی با متلب آمده است.

تصویر خروجی ۱:

تصویر matlab-mathematical-morphology_11262_2 پردازش تصاویر پزشكی با مورفولوژی ریاضی با متلب

تصویر خروجی ۲:

تصویر matlab-mathematical-morphology_11262_3 پردازش تصاویر پزشكی با مورفولوژی ریاضی با متلب


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده
انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab