آموزش بخش ویرایشگرهای موجود در آپنت OPNET

تصویر opnet-editor_12718_1 آموزش بخش ویرایشگرهای موجود در آپنت OPNET

آموزش بخش ویرایشگرهای موجود در آپنت OPNET

در این بخش از آموزش شبیه ساز OPNET آموزش بخش ویرایشگرهای موجود در آپنت OPNET را برای شما کاربران عزیز آماده کردیم امیدواریم مورد پسند شما  عزیزان قرار بگیرد.

ویرایشگر پروژه در آپنت :

ویرایشگر پروژه محل اصلی شروع عملیات برای ایجاد یک شبیه سازی می باشد. در این ویرایشگر شما می توانید یک مدل شبکه با استفاده از مدل های که از کتابخانه استاندارد وجود دارد و یا مدل هایی که شما به این کتابحانه اضافه کرده اید ،‌ شبکه را ایجاد کنید ، آمارهایی درباره شبکه انتخاب کنید ، شبیه سازی را اجرا کنید و نتایج را ببینید. در شکل بالا محیط ویرایشگر پروژه به همراه یک مدل شبیه سازی شده نمایش داده شده است. از محیط ویرایشگر پروژه می توانید به ویرایشگرهای دیگر برای مدلسازی اختصاصی تر استفاده کنید. مثلا می توانید مدل های گره ها و پردازشات را ایجادکنید. قالب های بسته ها را بسازید.

توضیحات بیشتر آموزش بخش ویرایشگرهای موجود در آپنت OPNET در ادامه مطلب.

ویرایشگر گره در آپنت :

ویرایشگر گره به شما اجازه می دهد که رفتار هر شئ شبکه را تعریف کنید. رفتار ، شرح استفاده از ماژول های متفاوت است که هر کدام مقداری از رفتار وضع داخلی گره به عنوان مثال ، ایجاد داده را مدلسازی می کنند. مدل ها با جریان بسته ها یا سیم های آمار به صورت سراسری به هم متصل می باشند. یک شئ شبکه به طور معمول از چندین ماژول که رفتارهایش تعریف شده است،‌ ساخته شده است. در شکل زیر تعدادی ماژول که با هم در ارتباط می باشند را می بینید.

تصویر opnet-editor_12718_2 آموزش بخش ویرایشگرهای موجود در آپنت OPNET

(حالات و انتقالات در ویرایشگر پردازش)

تصویر opnet-editor_12718_3 آموزش بخش ویرایشگرهای موجود در آپنت OPNET

(ارتباط ماژول ها – جریان بسته ها و سیم های آماری)

ویرایشگر مدل پردازش در آپنت :

ویرایشگر پردازش به شما امکان می دهد که مدل های پردازش را ایجاد کنید. مدل های پردازش توابع زیرین مدل گره ایجاد شده در ویرایشگر گره را کنترل می کنند. مدل های پردازش بوسیله ماشین حالت متناهی (‌FSMs) نمایش داده می شوند و با آیکون هایی که حالت و خطوطی که انتقال را بین حالات ارائه می دهند ایجاد می شوند. عملگرها در هر حالت انجام شده و یا برای یک انتقال در بلاک های کد جاسازی شده در C یا C++ تعریف می شوند. در ویرایشگر پردازش آیکون نمایش حالات را با رنگ سبز و قرمز، و خطوط ارتباط بین آنها را با فلش هایی نمایش می دهد.

ویرایشگر قالب بسته در آپنت :

ویرایشگر قالب بسته امکان تعریف ساختار داخلی یک بسته را بعنوان مجموعه ای از فیلدها فراهم می کند. قالب یک بسته شامل یک یا چند فیلد می باشد که در ویرایشگر بعنوان جعبه های مستطیل شکل رنگی ارائه می شود. اندازه جعبه متناسب با تعداد بیت های مشخص شده بعنوان اندازه فیلد تعیین می شود. در شکل پایین قالب یک بسته در ویرایشگر قالب بسته نمایش داده شده است.

تصویر opnet-editor_12718_4 آموزش بخش ویرایشگرهای موجود در آپنت OPNET

(قالب یک بسته در ویرایشگر قالب بسته)

تصویر opnet-editor_12718_5 آموزش بخش ویرایشگرهای موجود در آپنت OPNET

(ویرایشگر مدل لینک)

ویرایشگر مدل لینک در آپنت :

ویرایشگر مدل لینک به شما اجازه می دهد نوع جدید ، شئ لینک را ایجاد می کند. هر نوع لینک جدید می تواند صفات واسط متفاوتی داشته باشد. توضیحات و کلمات کلیدی برای شناخت ساده تر مشخص شوند. شکل بالا نمایی از این ویرایشگر را نمایش می دهد.

از دیگر ویراشگرهای مدلساز ، ویرایشگر Path ، Demand ، Probe ، Simulation Sequence ، Filter ، ICI ، Modulation Curve و PDF می باشد که برای مطالعه آنها می توانید به راهنمای مدلساز مراجعه کنید. در این فصل با نحوه کار و نصب مدلساز آشنا شدید و دید که برای شبیه سازی شبکه انواع ابزارها فراهم شده است تا بتوانید در سطوح مختلف شبکه را مدلسازی کنید. در فصول آینده نحوه کار با این ابزارها را بررسی خواهیم کرد.


مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab