کاربرد سرویس های پیشرفته در شبیه ساز آپنت OPNET

تصویر service-pishrafteh_13014_2 کاربرد سرویس های پیشرفته در شبیه ساز آپنت OPNET

آموزش کاربرد سرویس های پیشرفته در شبیه ساز آپنت

در این بخش از آموزش شبیه ساز OPNET آموزش و کاربرد سرویس های پیشرفته در شبیه ساز آپنت را برای شما کاربران عزیز آموزش می دهیم امیدواریم آن را به خوبی یاد گرفته و مورد استفاده قرار دهید.

در این بخش آموزش و کاربرد سرویس های پیشرفته مدلساز (ESP) برای مدیریت سرویس شامل :

  • مشخص کردن سطح سرویس توافقی (SLA)
  • پیکربندی شبیه ساز در روی رشد ترافیک شبکه
  • ایجاد گزارش وب

 در آموزش و کاربرد سرویس های پیشرفته یاد خواهیم گرفت که یک سرویس SLA به طور معمول سطح سرویس را مشخص می کند، زمان پاسخ گویی سرور، تأخیر روند مسیریابی ،‌سودمندی لینک، که شبکه متعهد در فراهم ساختن آن می باشد. در مدلساز ،‌ یک SLA مجموعه آستانه هایی که مدلساز برای آمارها یی که شما تعیین می کنید را به کار می برد. مدلساز می تواند آن را در نمودار و درگزارش وب نمایش دهد.

در سناریوی موجود در این بخش ، شرکت نرم افزاری TENPO دارای شش LAN در ادارات خود می باشد ، که همه آنها به یک سوئیچ تکی متصل می باشند. گروه اطلاعات سیستمی شان (IS) در زمانی که بار شبکه بیشترین مقدار را داشته باشد. باید زمان پاسخ دهی کمتر از یازده ثانیه در بین LAN ها در سیستم پشتیبان را تضمین کرد. گروه IS ، در واقع یک مدل LAN شبکه اش را وارد کرده بعد ترافیک مبنای پس زمینه را وارد می کند. مهمترین وظیفه ما ایجاد مدل موجود و مشخص کردن SLA می باشد،‌و اجرای شبیه سازی و تعیین کردن مدت زمان آن شبکه خواهد بود.

توضیحات بیشتر آموزش و کاربرد سرویس های پیشرفته در شبیه ساز آپنت در ادامه مطلب.

امتحان کردن ترافیک :

برای بارگذاری مدل موجود که گروه IS ایجاد کرده گام های زیر را دنبال کنید. اگر مدلساز اجرا نشده آن را اجرا کنید و از منوی File گزینه Open را انتخاب کرده و از مسیر <release>\ models\std\tutorial_req\basic پروژه ESP_tutorial را باز نمایید. مدل شبکه در ویراشگر پروژه باز خواهد شد. از منوی File گزینه Save As… را انتخاب کنید و پروژه را با نام <your_initials>_ESP_tutorial در مسیر <home>\op_models ذخیره نمایید.

بعدا می توانید ترافیک پس زمینه موجود را در شبکه تان امتحان کرده از منوی Traffic گزینه Open Traffic Center را انتخاب نمایید. دقت کنید که ترافیک تخصیص داده شده برابر segment_0 باشد. برای این کار دقت کنید که Arrange by: بر روی Source>Destination > Protocol > Port تنظیم شده باشد. شاخه Flows

سپس segment_0 و segment_1 و IP و در آخر unset را افزایش داده و بر روی چک باکس segment_0 -> segment_1 کلیک کنید تا انتخاب شود. اطلاعات دو آمار و نمودار در قسمت راست Traffic Center نشان داده می شود و جریان در محیط کاری ویرایشگر پروژه انتخاب می شود. نمودارها ترافیک را برای جریان های انتخاب شده نشان می دهند. گراف مجموع بیت در ثانیه ترافیک در بیت ها در هر ثانیه در طی یک دوره سی دقیقه ای را نشان می دهد. این نمودار نشان می دهد که محدوده ترافیک حدود ۶۰۰۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰۰۰ بیت در ثانیه خواهد بود.

نمودار مجموع بسته در ثانیه ،‌ ترافیک را بر مبنای بسته در ثانیه در همان دوره نشان می دهد. در این نمودار نشان داده می شود که محدوده ترافیک بین ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ بسته در ثانیه می باشد. و همچنین شما می توانید این مراحل را برای دیگر بخش های ترافیکی تکرار نمایید. بعد از انجام دادن تمام گزارشات پنجره Traffic Center را ببندید.

تنظیمات آستانه SLA :  

حالا که با آموزش و کاربرد سرویس های پیشرفته مدل شبکه IS را فهمیدید می توانید به هدفی که تنظیم یک SLA ،که به شما بگوید IS تضمین شده برسید. برای شبکه TENPO ، IS ، زمان پاسخ FTP را یازده ثانیه تضمین می کند. برای تنظیم آستانه SLA به این صورت عمل خواهید کرد. از منوی DES گزینه Expert Service Prediction و سپس گزینه Define Service Level Agreement… را انتخاب کرده و از لیست آمارهای موجود چک باکس Global Statistics > Ftp > Download Response Time (sec) را انتخاب نمایید

تصویر service-pishrafteh_13014_1 کاربرد سرویس های پیشرفته در شبیه ساز آپنت OPNET

(تعریف زمان پاسخ دانلود SLA )

SLA را مطابق شکل زیر تعریف کنید. زمان پاسخ دهی FTP اگر بیش از پنجاه درصد زمان پاسخ در هر دوره یک دقیقه ای ،‌یازده ثانیه یا کمتر باشد. بنابراین مدلساز تجاوز SLA را اگر بیشتر از پنجاه درصد زمان پاسخ در هر یک دقیقه دوره ، بالاتر از یازده ثانیه باشد گزارش می دهد. SLA را برای زمان پاسخ دانلود با نام <initials>_11_sec_resp_time ذخیره نمایید.

قدم بعدی مشخص کردن سودمندی SLA می باشد. بر روی کلید Clear کلیک کرده. چک باکس utilization ––> را از مسیر Link Statistics > point-to-point انتخاب نمایید. مقدار SLA را بر روی ۷۵ تنظیم کنید. سودمندی برآورده می شود چنانچه سودمندی برای یک لینکی کمتر از ۷۵ درصد و برای بیش از نیم دقیقه دوره باشد. و همچنین اگر سودمندی برای لینک بالاتر از ۷۵ درصد برای بیش از نیم دقیقه از دوره باشد، مدلساز، تجاوز از SLA را گزارش می کند. بر روی کلید Save کلیک کرده و SLA را با نام <initials>_75percent_util ذخیره نمایید. جعبه گفتگوی Define Service Level Agreement را ببندید.

حالا که زمان پاسخ دهی و سودمندی SLA ها را تعیین کردید. باید آنها را برای سناریوها به کار ببرید. برای این کار دقت کنید که در قسمت Preferences گزینه Network Simulation Repositories به درستی تنظیم شده باشد. از منوی Edit گزینه Prefrences را انتخاب کنید. در قسمت Search for: عنوان network sim را نوشته و بر روی کلید Find کلیک کنید. مقدار Network Simulation Repositories را بر روی stdmod, تنظیم کنید. و در پایان بر روی کلید OK کلیک نمایید. تا پنجره آن بسته شود. حالا شما می توانید زمان پاسخ و سودمندی SLAها را برای سناریو به کار ببرید.

برای این کار از منوی DES گزینه Configure/Run Discrete Event Simulation… را انتخاب نمایید. در صورتی که در حالت نمایش ساده هستید بر روی کلید Detailed کلیک نمایید. در صورتی که در حالت نمایش ساده باشید این کلید در قسمت سمت چپ و پایین پنجره قراردارد، در غیر این صورت دیده نمی شود. شاخه درختی Outputs را گسترش داده و بر روی Outputs > Reports کلیک کرده از لیست موجود SLAها ،‌ دو گزینه های <initials>_11_sec_resp_time و <initials>_75percent_util را انتخاب نمایید. نکته ای که وجود دارد این است که شما می توانید از کلید Define SLA Report… برای تعریف گزارشات ،‌به جای روال هایی که قبلا ایجاد کردید استفاده نمایید.


مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab