شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی با ارنا Arena

  • شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
  • بازدید ۵۱۹ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (30 امتیاز از 6 رای)
    Loading...

تصویر arena-asphalt-saze_13804_1 شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی با ارنا Arena

پروژه شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی با Arena

در این پست پروژه شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی با ارنا را آماده کرده ایم که در ادامه به شرح صورت مسئله پرداخته و نتایح به دست آمده از این شبیه سازی را نشان داده ایم.

یک شرکت ساختمانی دارای ۴ گارگاه آسفالت سازی در اطراف شهر است. این شرکت مالک کارخانه های آسفالت و ماشین آلات انجام آن می باشد ولی کامیون های لازم برای کار خود را اجاره می کند.

معمولا در هر کارگاه باید مواد لازم برای انجام کار در روز بعد تامین باشد. چندان غیر معمول نیست که تخمین ها از سطح آسفالت چندان دقیق نباشد. در نتیجه ممکن است کامیون های زیادی منتظر اتصال به دستگاه آسفالت بمانند یا بدتر از آن دستگاه آسفالت بدون مواد اولیه بماند.

توضیحات بیشتر و تصاویری از نتایج به دست آمده از پروژه شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی با ارنا در ادامه مطلب.

فرضیات به کارگرفته شده در شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی :

  • به علت نداشتن آماری در خصوص زمان پر شدن هر کامیون در کارخانه (و نیز عدم امکان محاسبه این زمان از تفاضل زمان های ورود کامیون ها)، زمان فوق به صورت متغیری تصادفی برای همه کارخانه ها با توزیع نرمال فرض شده است. پارامترهای این توزیع با توجه به زمان اعزام کامیون ها، با میانگین ۵ دقیقه و انحراف معیار ۲ دقیقه فرض شده است.

.

  • در شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی فرض شده است که در لحظه شروع تعداد ثابتی دستگاه کامیون وارد شده و پس از آن تا پایان زمان شبیه سازی ، همین تعداد در سیستم گردش می کنند. بنابراین برای تعریف این موجودیت، نوع به صورت ثابت و تعداد حداکثر ورودی ۱ بار و ۱۹ موجودیت به ازای هر ورود در ثانیه اول، تعریف می شود.

.

  • در قسمت Decide termination تصمیم گرفته می شود چنانچه تقاضای دو سایت مقصد هر دو به صفر رسیده باشد، مدل خاتمه یافته و در غیر این صورت برای تصمیم گیری در خصوص مقصد، کامیون به decide بعدی فرستاده می شود. در قسمت decide for destination میزان تقاضای باقی مانده دو کارگاه مقصد، مرجع تصمیم گیری است و کامیون به کارگاهی که دارای تقاضای باقی مانده بیشتری باشد، ارسال می گردد.

.

  • در این شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی ، مدل فرض شده است که هر کارخانه به دو کارگاه مشخص سرویس می دهد. این فرض با توجه به عدم تفاوت نرخ تولید کارخانه ها با یکدیگر و در عین حال امکان تولید به هر میزان تقاضای موجود در نظر گرفته شده است.

.

  • فرض فوق با در نظر گرفتن میانگین فاصله موجود بین هر plant با هر کارگاه و به صورت کوتاه ترین فواصل موجود در نظر گرفته شده است. در مورد نقاطی که اطلاعات لازم در خصوص آنها در داده های موجود قابل استخراج نمی باشد، فواصل به صورت فرضی با توجه به محدوده فواصل موجود در نظر گرفته شده است.

.

  • برای تعریف میزان تقاضای هر کارگاه و نحوه ارضای آن توسط منابع، ‌متغیر remainder demand site‌ برای هر کارگاه تعریف شده است. مقدار این متغیر در ابتدای شبیه سازی مساوی با تقاضای اولیه سایت مورد نظر در آن روز است و در طول شبیه سازی به ازای هر بار تخصیص کامیون به آن کارگاه، به میزان تناژ بار کامیون از این متغیر کسر می گردد.

.

  • برای تعریف نقاط فیزیکی مکان کارخانجات و کارگاه های آسفالت و مسیردهی بین آنها از ماژول های station ‌و rout در طول مدل استفاده شده است. زمان ماژول rout که زمان رسیدن موجودیت از هر کارخانه به کارگاه مقصد و بالعکس می باشد، براساس فواصل زمانی سیر مستخرج از داده های موجود (travel time و round trip time‌) و با کمک Input Analyzer محاسبه شده است. مشابه همین روش برای استخراج توزیع مناسب برای زمان آسفالت ریزی (Paving time) به کارگرفته شده است.

.

  • در این شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی ، فرض گردیده است که کامیون ها پس از هر دور تخصیص به کارگاه مقصد مجدداد به همان کارخانه اعزامی مراجعه می کنند. (بدین معنا که در هر شیفت کاری به هر کارخانه تعداد مشخصی کامیون اختصاص داده می شود.)

.

  • بهینه سازی این تعداد با کمک تحلیل حساسیت تعداد کامیون های تخصیصی و تاثیر آن بر نتایج خروجی صورت پذیرفته است.

.

  • با توجه به این که تقاضای هر کارگاه بر اساس میزان اعلامی از سوی مدیر کارگاه در روز قبل صورت می ‌پذیرد، این نرخ برای هر روز کاری به میزان ثابتی تعریف می گردد. با توجه به عدم تعریف مشخص این پارامتر در داده های موجود میزان متوسط تقاضای موجود برای هر کارگاه به عنوان این میزان ثابت در نظر گرفته شده است.

تصویر خروجی ۱:

تصویر arena-asphalt-saze_13804_2 شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی با ارنا Arena

تصویر خروجی ۲:

تصویر arena-asphalt-saze_13804_3 شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی با ارنا Arena

تصویر خروجی ۳:

تصویر arena-asphalt-saze_13804_4 شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی با ارنا Arena

تصویر خروجی ۴:

تصویر arena-asphalt-saze_13804_5 شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی با ارنا Arena

تصویر خروجی ۵:

تصویر arena-asphalt-saze_13804_6 شبیه سازی کارگاه آسفالت سازی با ارنا Arena


پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    سیما ربیعی چهارشنبه , 23 تیر

    سلام ببخشید می خواستم بدونم تو این پروژه از چه نسخه ای از ارنا استفاده شده ؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیچهارشنبه , 23 تیر

      این مورد با نسخه 14 ارنا کار شده است

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    توحید رستگار دوشنبه , 18 بهمن

    سلام یه پروژه در مورد تحلیل شبکه های کامپیوتر با نرم افزار ارنا دارم مقاله انگلیسی اونو از یه سایتی دانلود کردم شما می تونید اونو به فارسی تبدیل کنید می تونم براتون ایمیل کنم . هزینشم لطفا مشخص کنید تا به حسابتون واریز کنم .

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab