تشخیص حرکت در ویدئو به روش تخمین تراکم با متلب

  • سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
  • بازدید ۸۲۵ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (58 امتیاز از 12 رای)
    Loading...

تصویر matlab-object_14831_1 تشخیص حرکت در ویدئو به روش تخمین تراکم با متلب

پروژه تشخیص حرکت در ویدئو به روش تخمین تراکم در MATLAB

در این پست پروژه تشخیص حرکت در ویدئو به روش تخمین تراکم را با متلب را آماده کرده ایم که در ادامه به توضیحاتی در این باره پرداخته و فیلم و تصاویر خروجی این پروژه پردازش ویدئو و بینایی ماشین قرار داده شده است.

امروزه آنالیز رفتار و حرکات های انسان مانند راه رفتن، توجه بسیاری از پژوهشگران و محققان را در سراسر دنیا به خود جلب کرده که به منظور دامنه ای گسترده ای از کاربرد هایی که دارد، اهمیت ویژه ای را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

تحلیل فیلم های ورزشی، شاخص گذاری ویدئو، سیستم های نظارتی، سیستم های تشخیص هویت، محیط های هوشمند و غیره از معروف ترین کاربرد های آن می باشند. روش راه رفتن هر یک از افرد در مقایسه با افراد دیگر، همانگونه می باشد. گام برداشتن انسان، فعالیت پیچیده می باشد که شامل حرکات اعضای بدن به صورت همزمان و تعامل بین آنهاست.

توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویر خروجی پروژه تشخیص حرکت در ویدئو به روش تخمین تراکم در ادامه مطلب.

با توجه به این موضوع، می توانیم ساختار اعضای بدن در افراد مختلف و همچنین تفاوت بین حرکات را به عنوان ویژگی های خاص به منظور شناسایی، مورد استفاده قرار دهیم. شناسایی فرد از فاصله دور، عدم نیاز به اطلاع یا همکاری فرد، عدم امکان پنهان کردن آن از دید ناظر و سیستم مراقبتی، برخی از از مزایای روش شناسایی از نحوه راه رفتن انسان می باشند.

روش فوق می تواند در محیط های عمومی و به کمک یک دنباله تصاویر با کیفیت پایین تر از حرکات فرد، کارایی بسیاری را در مقایسه با دیگر روش های شناسایی ارائه نماید. روش های که بر اساس شکل عمل می کنند، طبیعتا نسبت به تغییرات ظاهری همچون حمل کوله پشتی حساس می باشند.

چنین روش های نسبت به نویز، زمینه نویزی و حتی زمینه متحرک، حساسیت ناچیزی را از خود نشان میدهند ولی زمان بر بوده و هزینه محاسباتی بسیاری نیز به منظور تطبیق های پیچیده به سیستم تحمیل می نمایند. در روش های که اساس کار آنها با حرکت است، هیچگونه مدلی برای بدن انسان در نظر گرفته نمی شود و تغییرات وابسته به زمان، نظیر تغییر در سرعت راه رفتن، به عنوان اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند.

توضیحات ارائه شده در اینجا از مقاله ای با عنوان “شناسایی انسان از روی نحوه راه رفتن با کمک توصیف گر بافت پویا” می باشد که از لینک زیر می توانید این مقاله را به صورت رایگان دانلود و مطالعه نمائید.

دانلود مقاله

تصاویر نمونه از عملکرد پروژه تشخیص حرکت در ویدئو به روش تخمین تراکم:

تصویر خروجی ۱:

تصویر matlab-object_14831_2 تشخیص حرکت در ویدئو به روش تخمین تراکم با متلب

تصویر خروجی ۲:

تصویر matlab-object_14831_3 تشخیص حرکت در ویدئو به روش تخمین تراکم با متلب


انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    mina سه شنبه , 18 خرداد

    سلام هر ویدیویی که به این پروژه داده بشه حرکتشو تشخیص میده ؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیسه شنبه , 18 خرداد

      در کنار پروژه یک فایل ویدئویی برای تست وجود داره که برنامه بر اساس اون انجام شده. فایل دیگه تست نشده.

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    نازیلا رهاورد دوشنبه , 5 مهر

    سلام پروژه جالبیه دیگه چه پروژه هایی با این مختصات دارید میشه به یکی دو موردش اشاره کنید ؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیدوشنبه , 5 مهر

      از آدرس زیر می تونید لیست پروژه های پردازش ویدئو رو بررسی کنید: https://www.noavarangermi.ir/category/%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1/%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87-%d9%87%d8%a7/%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d8%b4-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88/

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab