شبیه سازی ویلچر برقی – صندلی چرخدار الکتریکی با سیمولینک متلب

  • سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
  • بازدید ۹۸۶ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (57 امتیاز از 12 رای)
    Loading...

تصویر matlab-wheelchair_14942_1 شبیه سازی ویلچر برقی - صندلی چرخدار الكتریكی با سیمولینک متلب

پروژه شبیه سازی ویلچر برقی با سیمولینک متلب

در این پست پروژه شبیه سازی ویلچر برقی یا صندلی چرخدار الکتریکی را در محیط سیمولینک متلب آماده کرده ایم. این شبیه سازی ویلچر برقی با یک موتور با گشتاور ثابت ۱٫۱ نیوتن متر و با یک باتری ۲۴ ولت با مقاومت داخلی ۰٫۲۵ اهم طراحی شده است. انرژی مورد نیاز مورد نیاز ما به منظور حرکت و ترمز در هر دو حرکت رو به جلو و عقب، از این باتری ۲۴ ولتی تامین می باشد. در ادامه به معرفی، کاربرد و مزایای ویلچر پرداخته و فیلم و تصاویری از خروجی این پروژه شبیه سازی قرار داده شده است.

صندلی چرخدار الکتریکی یا ویلچر برقی وسیله مناسبی برای کمک به افرادی می باشد که از ناتوانایی های حاد حرکتی رنج می برند و به آنها تا حد زیادی استقلال میدهد. همانطور که اطلاع دارید، با افزایش سن جانبازارن و استفاده دراز مدت از ویلچر، ضعف عضلانی و سندرم Over Use در اندام فوقانی عوارضی شایع بوده که توانایی جانبازان ویلچر سوار را در استفاده از ویلچر های مکانیکی کاهش می دهند. وسیله ذیل این توانایی را به فرد استفاده کننده می دهد که از حداقل نیروی باقیمانده خود جهت حرکت استفاده نماید و بدین ترتیب استقلال وی تامین گردد.

توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه شبیه سازی ویلچر برقی با متلب در ادامه مطلب.

ویلچر های برقی، یکپارچه، خیلی بزرگ، سنگین، حجیم، جایگر و عموما غیر قابل تاشو بوده، همچنین قابلیت حما و نقل به صورت دستی را ندارند. سییتم های کمکی این امکان را فراهم می کنند که تهسیلات مربوط به ویلچر برقی همراه با راحتی در حمل و نقل همانند ویلچر های مکانیکی ایحاد شود این عامل و ساری عوامل باعث گردید که استفاده از این وسیله، توسعه یافته و پیشرفت نماید.

تهسیل کنند، یک وسیله الکتریکی برای به حرکت درآوردن ویلچر می لباشد. این سیستم عبارت است از: موتوری که به توپی دو چرخ عقب متصل می شود. ویلچر همانند دستی بوسیله چرخاندرن هندریم ها حرکت می کند. دستگاه تسهیل کننده به حفظ قدرت ویلچر سوار در طی راندرن ویلچر با هنگام توقف کمک می کند. این دستگاه حداکثر سرعت را در سراشیبی های تند، محدود می کند.

مزایای ویلچر:

  1. تحرک باقیمانده در فردی که قدرت اندام فوقانی اش کاهش یافته، مورد استفاده قرار می گیرد و به مرور بر میزان توانایی فرد افزوده می شود و فرد علیرغم تونایی پایین قادر است تا به صورت فعال حرکت نماید.
  2. رانش دستی یک ویلچر تطبیق یافته، قدرت عضلات تنه را افزایش می دهد که در نتیجه افزایش ظرفیت عملکردی فرد را بدنبال خواهد داشت.
  3. تحرکت مستقل در داخل منزل جهت اشخاصی با کاهش قدرت عضلانی (همانند بیمارلن مبتلا به MS، آتروفیه عضلات، دیستروفی عضلات، فلج نسبی اندام فوقانی و …) توسط این وسیله جانبی امکانپذیر می شود.

توسط این وسیله می توان بر اختلاف سطح های کوچک خارج از منزل بطور مستقل چیره شد: همانند سطح شیبدار مقابل خانه (ramp)، سطح ناصاف ملایم و یا شیبدار.

تصاویر خروجی پروژه شبیه سازی ویلچر برقی:

تصویر خروجی ۱:

تصویر matlab-wheelchair_14942_2 شبیه سازی ویلچر برقی - صندلی چرخدار الكتریكی با سیمولینک متلب

تصویر خروجی ۲:

تصویر matlab-wheelchair_14942_3 شبیه سازی ویلچر برقی - صندلی چرخدار الكتریكی با سیمولینک متلب

تصویر خروجی ۳:

تصویر matlab-wheelchair_14942_4 شبیه سازی ویلچر برقی - صندلی چرخدار الكتریكی با سیمولینک متلب

تصویر خروجی ۴:

تصویر matlab-wheelchair_14942_5 شبیه سازی ویلچر برقی - صندلی چرخدار الكتریكی با سیمولینک متلب


انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه های آماده برق قدرت با متلب

پروژه های آماده برق قدرت با متلب

مشاهده پروژه های برق قدرت با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    علی سعادت جمعه , 11 تیر

    سلام ببخشید می خولستم یه سری مطالب هم به این پروژه اضافه کنید تا با پروژه ای که من می خوام مطابقت داشته باشه براتون مقدوره انجام بدید ؟ ممنون

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab