کتاب برنامه نویسی ویژوال بیسیک پیشرفته جلد اول به صورت PDF

  • شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵
  • بازدید ۲,۷۵۸ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (68 امتیاز از 14 رای)
    Loading...

تصویر vb1_15218 کتاب برنامه نویسی ویژوال بیسیک پیشرفته جلد اول به صورت PDF

دانلود کتاب برنامه نویسی ویژوال بیسیک پیشرفته جلد اول به صورت PDF همراه با نمونه سوال

در این پست دانلود کتاب برنامه نویسی ویژوال بیسیک پیشرفته جلد اول را به صورت PDF در قالب ۳۰۶ صفحه و ۵ واحد کار آماده کرده ایم که در ادامه فیلم کوتاهی از محتوای آن را نیز می تونید به صورت آنلاین قبل از دانلود کتاب مشاهده نمائید.

کتاب برنامه نویسی ویژوال بیسیک پیشرفته جلد اول، به منظور رفع نیاز های آموزشی پیمانه مهارتی برنامه نویسی پیشرفته، تهیه شده و نیاز لازم می باشد که بعد از پیمانه مهارتی برنامه نویسی مقدماتی مورد مطالعه قرار گیرد.

کتاب برنامه نویسی ویژوال بیسیک پیشرفته، متشکل از ۹ واحد کار است که واحد کار اول تا هفتم به بررسی مباحث پیشرفته زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک ۶، واحد کار هشتم به زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک Net. و در نهایت واحد کار آخر هم به زبان برنامه نویسی دلفی اختصاص شده است. به اینگونه که از واحد کار اول تا پنجم در جلد اول و از واحد کار ششم تا نهم در جلد دوم کتاب گنجانده شده است.

در ادامه موضوعات این ۵ واحد کار را بیان خواهیم کرد. در کنار تمرین های هر واحد کار، در پایان هر واحد کار هم یک آزمون نظری (نمونه سوال تست به همراه پاسختنامه) و عملی تهیه شده تا مطالب کتاب یک بار دیگر مرور شوند.

توضیحات بیشتر و دانلود کتاب برنامه نویسی ویژوال بیسیک پیشرفته جلد اول در ادامه مطلب.

یکی از مسائل مهم در برنامه نویسی، ذخیره سازی و نگهداری داده ها و اطلاعات در حافظه دائم کامپیوتر می باشد زیرا داده ها در حافظه اصلی کامپیوتر (RAM) به صورت موقت ذخیره و نگهداری می شوند و با خارج شدن از برنامه داده های آن ها نیز از حافظه خارج شده و از بین می روند.

به عنوان مثال فرض کنید می خواهید بخشی از یک متن را امروز و ادامه آن را در روز های بعد تایپ کنید، در این صورت نمی توان بخش تایپ شده در کنترل کادر متن را مدت زیادی نگهداری نمود زیرا با خارج شدن از برنامه، متن تایپ شده در کادر متن نیز از بین می رود. به علاوه گاهی اوقات لازم است در بعضی از برنامه ها عملیاتی چون نسخه برداری، ایجاد و انتقال فایل ها، پوشه ها و مدیریت درایوها را انجام داد. ویژوال بیسیک به این منظور امکانات مختلفی را ارائه می کند.

مدل شی (File System Object) FSO:

در ویژوال بیسیک ابزار جدید و قدرتمندی به نام FSO برای انجام هر گونه عملیات روی فایل ها، پوشه ها و درایوها ارائه شده است. FSO به شما اجازه می دهد تا با استفاده از خواص و متد های موجود در آن، فایل ها، پوشه ها و درایوها را مورد پردازش قرار دهید، به عبارت دیگر با استفاده از FSO شما قادر خواهید بود تا فایل ها و پوشه ها را ایجاد کرده، انتقال داده یا حذف نمایید و در صورت نیاز اطلاعات مورد نظر را درباره آنها مانند تاریخ تشکیل یا ویرایش فایل ها و پوشه ها، ظرفیت درایوها و غیره به دست آورید.

مدل شی FSO شامل اشیای زیر می باشد:

شی Drive:

این شی می تواند اطلاعات زیادی در مورد درایو های موجود در سیستم در اختیار شما قرار دهد. این اطلاعات می توانند شامل فضای قابل دسترس، فضای کل، شماره سریال، نوع درایو (درایو شبکه، CD ROM، پارتیشن های هارد دیسک، فلاپی دیسک) و نظایر آن باشند.

شی Folder:

این شئ می تواند به شما اجازه دهد که پوشه ها را ایجاد کرده، حذف کنید یا انتقال دهید. به علاوه می توانید اطلاعاتی در خصوص نام، مسیر و سایر ویژگی های پوشه ها به دست آورید.

شی File:

توسط این شی می توان فایل ها را ایجاد کنید، انتقال دهید یا حذف نمایید؛ در ضمن امکان کسب اطلاعاتی در رابطه با نام، مسیر و سایر ویژگی های فایل ها نیز به دست آورید.

شی File System Object:

شی اصلی گروه است. تمام متد هایی که به شما اجازه می دهند فایل ها و پوشه ها را ایجاد یا حذف کنید و اطلاعات مورد نیاز را در رابطه با آن ها به دست آورید در این شی قرار دارند.

شی TextStream:

این شی امکان ایجاد فایل های متنی و نوشتن و خواندن آنها را فراهم می کند.

فهرست کتاب برنامه نویسی ویژوال بیسیک پیشرفته جلد اول:

  • واحدکار اول: توانایی پردازش درایوها، پوشه ها، فایل ها و فایل های ترتیبی
  • واحدکار دوم: توانایی دسترسی به فایل ها و خواندن و نوشتن در آنها با روش تصادفی
  • واحدکار سوم: توانایی برنامه نویسی به روش شی گرا
  • واحدکار چهارم: توانایی خطایابی، خطاز دایی و رفع اشکال برنامه ها
  • واحدکار پنجم: توانایی استفاده از کنترل های پیشرفته

توضیحات بیشتر را با دانلود کتاب برنامه نویسی ویژوال بیسیک پیشرفته جلد اول مطالعه نمائید.


مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    حمید شاهی چهارشنبه , 5 خرداد

    سلام متشکر از اینکه این کتابو واسه دانلود گذاشتید من خیلی بهش نیاز داشتم .

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    سپیده پنجشنبه , 13 خرداد

    سلام دستتون درد نکنه کلی از آموزش این کتاب استفاده کردم .

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    ملینا راشدی دوشنبه , 17 خرداد

    سلام مطالب های سایتتون خیلی خیلی خوبن مخصوصا کتاب هایی رو که واسه آموزش گذاشتین .

  4. تصویر آواتار کاربر 0
    لیلا محرم نژاد یکشنبه , 19 فروردین

    سلام می خواستم توی وی بی با پيکسل ها کار کنم می تونيد بنده رو تو این کار راهنمايی کنيد؟

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab