ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ در آپنت با ترجمه مقاله

  • جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
  • بازدید ۸۵۰ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (163 امتیاز از 33 رای)
    Loading...

تصویر opnet-manet-802.11_16272_1 ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد 802.11 در آپنت با ترجمه مقاله

پروژه ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ در OPNET

شبیه سازی مقاله OPNET based Performance Evaluation of MANET using IEEE 802.11a/b

در این پست پروژه ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد IEEE 802.11a/b را با نرم افزار OPNET با عنوان مقاله OPNET based Performance Evaluation of MANET using IEEE 802.11a/b به همراه ترجمه مقاله و پاورپوینت آماده کردیم که در ادامه به توضیحات این پروژه شبیه سازی شبکه پرداخته و فیلم و تصاویری از خروجی آن قرار داده شده است. مقاله اصلی نیز به صورت رایگان قابل دانلود است.

شبکه های MANET :

شبکه‌ های متحرک موردی (MANET) ، شبکه ‌ای از گره‌ های بی سیم متحرک می باشند که گره‌ ها را بدون کنترل متمرکز و زیر ساخت به یکدیگر متصل می ‌کند. پروتکل ‌های مسیریابی به دو دسته Proactive و Reactive تقسیم می ‌شوند. پروتکل Proactive جدول محور است. پروتکل ‌های مسیریابی فعال از الگوریتم مسیریابی حالت لینک استفاده می‌ کنند که اغلب لینک اطلاعات همسایگان خود را به ‌صورت سیل‌ آسا ارسال می‌ کنند.

پروتکل ‌های مسیریابی واکنشی و یا بر اساس تقاضا زمانی مسیر ها را ایجاد می‌ کنند که توسط میزبان منبع مورد نیاز باشد و این مسیر ها در حالی‌ک ه مورد نیاز باشند، حفظ می‌ شوند. این مقاله ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد ۸۰۲٫۱۱a/b در OPNET ، یک ‌راه‌ حل برای بهبود عملکرد شبکه‌ های بی ‌سیم منطقه ‌ای محلی Ad hoc پیشنهاد می‌ کند.

توضیحات بیشتر، دانلود رایگان مقاله اصلی، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه ارزیابی عملکرد شبکه MANET در ادامه مطلب.

در این مقاله کارایی شبکه ‌های کوچک و بزرگ را با استفاده از دو استاندارد IEEE802.11A و IEEE802.11B بررسی می ‌کنیم و با استفاده از پارامتر های مختلف QoS ، یک نتیجه بر پایه کارایی شبکه را ترسیم می ‌کنیم. پارامتر های مختلف کیفیت سرویس نیز شامل Delay، Network Load، Throughput، Routing Traffic sent،Routing Traffic Received و Hello Traffic sent می ‌باشد.

زیر ساخت شبیه ‌سازی در پروژه ارزیابی عملکرد شبکه MANET :

در این مقاله ما کارایی شبکه MANET را با استفاده از پروتکل مسیریابی OLSR و همچنین استفاده از استاندارد های IEEE 802.11a/b WLAN را در دو سناریو مورد ارزیابی قرار دادیم. در سناریو اول از ۵۰ گره و در سناریو دوم از ۶۰ گره تلفن همراه که در هر دو سناریو از استانداردهای IEEE 802.11a و IEEE 802.11b برای شبیه ‌سازی محیط و ارزیابی عملکرد منت استفاده ‌شده است.

در مجموع با استفاده از دو استاندارد، تعداد سناریوها ۴ عدد می‌ شود. دو سناریو برای استاندارد IEEE 802.11a WLAN، یکی برای ۵۰ گره و دیگری برای ۶۰ گره و به همین ترتیب دو سناریو برای استاندارد IEEE 802.11a WLAN و دو سناریو هم برای IEEE 802.11b WLAN در نظر گرفته ‌شده است. هر کدام از این سناریو ها به مدت ۱۰۰۰ ثانیه اجرا می ‌شوند.

پس از اجرای موفقیت‌ آمیز شبیه ‌سازی، نتایج با توجه به راه‌ حل مشکل انتخاب می ‌شوند. نتایج در قالب نمودار ها جمع ‌آوری ‌شده و با داده‌ های بر روی ‌هم نمایش داده می ‌شوند. تصویر دوم محیط شبیه‌ سازی از یک سناریو حاوی ۵۰ گره تلفن همراه WLAN را نشان می ‌دهد. ما گره‌ های تلفن همراه در سناریوی ۱ و ۲ را برای کار با ۱۱ و ۱۸ مگابیت در ثانیه پیکربندی شده ‌اند. اندازه شبکه ۱۰۰۰ * ۱۰۰۰ متر است. پس ‌ازآن آدرس ‌دهی IPV4 به تمام گره اختصاص داده ‌شده است.

نتیجه گیری پروژه ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ در آپنت :

در این مقاله، کارایی پروتکل مسیریابی MANET با استفاده از OPNET Modeler 14.5 تجزیه ‌و تحلیل شد.

پروتکل ‌ها با استفاده از پارامتر های یکسان با تحرک تصادفی مورد آزمایش قرار گرفتند. عملکرد IEEE 802.11a/b بر اساس پروتکل MANET با توجه به مقیاس ‌پذیری، همچنین با پارامتر های مختلف QoS تحلیل شدند. نتایج بدست آمده نشان می ‌دهد که شبکه‌ ای با ۶۰ گره دارای توان عملیاتی بالاتری در مقایسه با شبکه‌ ای با ۵۰ گره است.

این به دلیل حفظ خوشه از گره در توپولوژی با تقسیم آنها به گره‌ های متفاوت بود، مجموعه عملکرد شبکه ‌هایی با اندازه کوچک و بزرگ بر روی استاندارد های IEEE 802.11a و IEEE 802.11b و تساوی نتیجه ‌گیری بر اساس عملکرد شبکه بر اساس پارامتر های متفاوت QoS است. با توجه به نتایج عملکرد خرابی کلی شبکه در مقیاس بزرگ در پارامتر های QoS مختلف (تأخیر، بار شبکه، توان، مسیریابی ترافیک ارسال و دریافت و ترافیک ارسال Hello) می ‌باشد.

تصاویری از خروجی پروژه ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد IEEE 802.11 a/b :

تصویر خروجی ۱:

تصویر opnet-manet-802.11_16272_2 ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد 802.11 در آپنت با ترجمه مقاله

تصویر خروجی ۲:

تصویر opnet-manet-802.11_16272_3 ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد 802.11 در آپنت با ترجمه مقاله

تصویر خروجی ۳:

تصویر opnet-manet-802.11_16272_4 ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد 802.11 در آپنت با ترجمه مقاله

تصویر خروجی ۴:

تصویر opnet-manet-802.11_16272_5 ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد 802.11 در آپنت با ترجمه مقاله

تصویر خروجی ۵:

تصویر opnet-manet-802.11_16272_6 ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد 802.11 در آپنت با ترجمه مقاله

تصویر خروجی ۶:

تصویر opnet-manet-802.11_16272_7 ارزیابی عملکرد شبکه MANET با استاندارد 802.11 در آپنت با ترجمه مقاله


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    رضا نعیمی یکشنبه , 28 شهریور

    سلام من می خوام این پروژرو خرید کنم میشه بهم تخفیف بدین ممنون میشم .

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمییکشنبه , 28 شهریور

      جهت اعمال تخفیف بر روی این پروژه می تونید با ایمیل و شماره تماس های داده شده در سایت در تماس باشید و هماهنگ کنید.

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    سینا فرجامی شنبه , 13 آذر

    سلام من قبلا برای خرید این پروژه مزاحم شده بودم خیلی متشکر از پروژه خوبتون تو خیلی از مراحل کاری خیلی به دردم خورده متشکر ...

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    ژیلا اصغری چهارشنبه , 22 دی

    سلام برای آپنت یه کتاب خوب با آخرین ورژن می خواستم فیلم آموزشی هم باشه مشکلی نیست می خوام برای تهیه اش از شما کمک بگیرم موفق باشید.

  4. تصویر آواتار کاربر 0
    لیدا حمیدی یکشنبه , 26 دی

    سلام پروژهای سایتتون حرف نداره من چند بار به سایت شما مراجعه کردم برای دنلود کتاب های آموزشی این بار برای خرید پروژه خدمت رسیدم قبلا این پروژتون مقاله نداشت درخواست داده بودم اضافه کردین از پاسخگویی سریعتون واقعا متشکرم .

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab