آموزش ایجاد مدل لینک موجود در آپنت OPNET

تصویر creat-link_13356_1 آموزش ایجاد مدل لینک موجود در آپنت OPNET

آموزش ایجاد مدل لینک در OPNET

در این بخش از آموزش شبیه ساز OPNET آموزش ایجاد مدل لینک موجود در آپنت را برای شما کاربران عزیز آماده کردیم امیدواریم به نحوه مطلوب یاد بگیرید و از آن استفاده کنید.

آموزش ایجاد مدل لینک :

یک مدل لینک که هاب و گره های جانبی را به یکدیگر وصل می کند ایجاد کرده به طوری که مدل لینک دو طرفه قالب بسته را پشتیبانی کند. برای انجام این کار از منوی File گزینه New… و از منوی کشویی گزینه Link Model را انتخاب نمایید. بعد در روی Ok کلیک نمایید تا ویرایشگر مدل لینک را مشاهده کنید.

تنظیم قالب بسته پشتیبانی شده :

 بعد از یادگیری آموزش ایجاد مدل لینک چند صفت است که باید تنظیم شود تا لینکی که ایجاد می شود قالب بسته به وجود آمده را پشتیبانی نمایید. برای انجام این کار در جدول Supported link types مقدار همه صفت به غیر از ptdup را به no تغییر داده در این مدل نیاز است که لینک دو طرفه نقطه به نقطه پشتیبانی شود. در جدول Attributes در روی صفت packet formats فیلد Initial Value را انتخاب نمایید. پنجره گفتگوی Select Supported Packet Formats ظاهر خواهد شد وضعیت مقدار قالب بسته <initials>_pksw_format را به supported تغییر داده کلید OK را فشار دهید و پنجره گفتگو را ببندید.

توضیحات بیشتر آموزش ایجاد مدل لینک موجود در آپنت در ادامه مطلب.

در تنظیمات بسته پشتیبانی شده می توانید تنظمیاتی را به قرار زیر آماده کنید. صفت data rate را در روی ۹۶۰۰ تنظیم نمایید. ecc model را در روی ecc_zero_err تنظیم نمایید. error model را در روی NONE تنظیم نمایید. propdel model را در روی dpt_propdel تنظیم نمایید (تاخیر انتشار نقطه به نقطه) صفت txdel model را در روی dpt_txdel تنظیم نمایید ( تاخیر مخابره نقطه به نقطه).

ممکن است شما بخواهید توضیحاتی در مورد مدل لینک حاوی فایل خارجی تاخیر لینک اضافه نمایید. برای این کار از منوی File گزینه Declare External Files… کلیک نمایید تا پنجره گفتگوی Declare External Files نمایان شود. در ستون Entries به جستجوی link_delay بگردید. موجودیت link_delay را انتخاب کرده در روی OK کلیک نمایید تا موقعی که پنجره گفتگو بسته شود. از منوی File گزینه Save را انتخاب نمایید و لینکی را که ایجاد شده با نام <initials>_pksw_link ذخیره نمایید در پایان کار ویرایشگر می توانید مدل لینک را ببندید.

ایجاد گره هاب :

حالا که قالب بسته را تعریف کردید و می توانید مدل لینک را در مدل استفاده کنید. بعد از انجام این سری کارها شما می توانید هاب و نودهای جانبی را ایجاد نمایید. این فرایند به دو چیز نیاز دارد یکی تعریف مدل گره و دیگری تعریف مدل فرآیند، می باشد. در تعریف مدل گره برای هاب می توان گفت که هاب به ۴ مجموعه فرستنده و گیرنده برای ورود و خروج بسته ها و همچنین یک پردازشگر مرکزی برای توزیع دقیق و درست بسته ها نیاز خواهد بود.

ایجاد مدل گره :

از منوی File گزینه New… را انتخاب کرده و Node Model را از منوی کشویی انتخاب نمایید. و سپس کلید OK را کلیک نمایید. یک پردازشگر و چهار نوع فرستنده و گیرنده نقطه به نقطه در پنجره ویرایشگر ایجاد کنید. صفت name را مانند آنچه در شکل زیر نمایش می دهد تغییر داده و جریان بسته را برای اتصال ماژول ها مانند شکل زیر ایجاد نمایید. ابتدا دریافت کننده ها را به هاب و هاب را به فرستنده ها وصل نمایید.

تصویر creat-link_13356_1 آموزش ایجاد مدل لینک موجود در آپنت OPNET

(مدل گره هاب)

برای تحلیل جریان بسته تخصیص داده شده بر روی hub کلیک راست نمایید و گزینه Show Connectivity را انتخاب کرده و در حین انجام این کار دقت کنید که لیست جریان اتصالات به ماژول hub مطابق با شکل زیر باشد. بعد می توانید پنجره گفتگو راببندید.

تصویر creat-link_13356_2 آموزش ایجاد مدل لینک موجود در آپنت OPNET

(جریان بسته های متصل به ماژول hub )

حالا که مدل گره هاب ایجاد شده نیاز است که کانال نرخ داده هم تنظیم شود و هر دریافت کننده و فرستنده از قالب بسته پشتیبانی نماید. کلید Shift را فشار داده و در روی آیکون ماژول های فرستنده کلیک نمایید. کاملا باید مطمئن شوید که جریان بسته ها انتخاب نشدند. وقتی که تمام ماژول های فرستنده را انتخاب کردید در روی یکی از آنها راست کلیک کرده و Edit Attributes را انتخاب نمایید تا پنجره گفتگوی Attributes باز شود. در روی مقدار صفت channel کلیک نمایید. در جعبه گفتگوی (channel) Table مقدار data rate را به ۹۶۰۰ تغییر داده و برای ایجاد پشتیبان از قالب بسته <initials>_pksw_format در روی مقدار صفت packet formats کلیک نمایید.

هر دو چک باکس Support all packet formats و Support unformatted packets را از حالت انتخاب خارج کرده و بر روی وضعیت فیلد <initials>_pksw_format کلیک نمایید و وضعیت آن را به supported تغییر داده و بر روی OK کلیک نمایید تا پنجره گفتگوی Select Supported Packet Formats بسته شود. دقت کنید که نرخ داده صحیح بوده باشد و قالب بسته در جعبه گفتگوی (channel) Table نشان داده شود. سپس در روی OK کلیک نمایید. برای تایید کردن تغییرات در همه اشیاء چک باکس Apply changes to selected objects را انتخاب کرده و بر روی OK کلیک نمایید اگر پیغام اخطار با اطلاعاتی در مورد انجام تغییرات در روی صفحه نمایان شد کلید Yes را کلیک نمایید تا تغییرات در مورد هر چهار شئ انتخاب شده صورت بگیرد.

در قسمت پیغام در پایین ویرایشگر گره پیغامی مبنی بر انجام تغییرات در ۴ شئ نمایان می شود. در محیط کاری در یک قسمت خالی کلیک نمایید تا اشیایی که ‌انتخاب شده از حالت انتخاب خارج شود این کار را برای ماژول های دریافت کننده نیز انجام دهید یعنی ابتدا باید آنها را انتخاب کرده سپس تغییرات را بر روی آنها اعمال نمایید. چون فرستندها و گیرندها دارای خصوصیات متفاوتی هستند باید به طور جداگانه آنها را سفارشی کرد.

تنظیمات واسط :

در قسمت قبل به ماژول گره هاب اشاره کردیم که آن را برای نوع گره ثابت مشخص خواهیم کرد. برای این کار از منوی Interface گزینه Node Interfaces را انتخاب نمایید. در جدول Node types مقدار Supported را برای دو نوع mobile و satellite به مقدار no تغییردهید. ممکن است شما بخواهید توضیحی را در مورد گره بنویسید. پس از پایان تنظیمات در روی OK کلیک نمایید تا پنجره گفتگو بسته شود. حالا مدل گره هاب به غیر از مشخص کردن مدل فرآیند، برای ماژول پردازشگر hub کامل می باشد. حالا مدل را با نام <initials>_pksw_hub ذخیره نمایید ولی پنجره آن را نبندید.


مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab