مقاله رایگان ارتقای امنیتی پروتکل ARAN برای مسیریابی شبکه های بیسیم اقتضایی

  • سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
  • بازدید ۴۷۰ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (95 امتیاز از 23 رای)
    Loading...

تصویر routing_network مقاله رایگان ارتقای امنیتی پروتکل ARAN برای مسیریابی شبکه های بیسیم اقتضایی

دانلود مقاله رایگان ارتقای امنیتی پروتکل ARAN برای مسیریابی شبکه های بیسیم اقتضایی

چکیده:

پروتکل های پایه شبکه های بیسیم اقتضایی مانند DSR یا Dynamic Source Routing و AODV یا Ad hoc On-Demand Distance Vector Routing در مقابل تعدادی از حملات آسیب پذیر هستند. جهت مقابله با این حملات پروتکل هایی همچون SAR و ARAN و Ariadne طراحی شده اند. پروتکل ARAN با استفاده از مرکز تائید گواهی قابل اعتماد و رمزنگاری نامتقارن سعی دارد تا به اهداف امنیتی احراز هویت و عدم انکار دست بیابد و در نهایتا در مقابل بسیاری از حملات ایمن می باشد. این پروتکل در مقابل حملات خود خواهانه از سوی گره های مشروع آسیب پذیر هستند. بنا به گفته نویسنده مقاله: در مقاله حاضر با اضافه کردن مکانیزمی جهت پایش گره های همسایه به پروتکل ARAN سعی شده تا این حملات را تشخیص داده و با آ نها مقابله شود. برای نیل به این هدف تغییراتی را در این پروتکل به وجود آورده شده و پروتکل ARAN2 بر مبنای این تغییرات طراحی گردیده است. نتایج شبیه سازی نشان داده است که ARAN2 بیشتر از ۹۰% گره های متخاصم را تشخیص داده و نرخ تحویل بسته بالاتری نسبت به ARAN دارد.

توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این مقاله در ادامه مطلب …

تامین امنیت در شبکه های بیسیم اقتضایی به دلایلی مانند آسیب پذیری اتصالات بیسیم، تغییرات پویای همبندی، فقدان مدیریت یا پایش مرکزی و محدودیت منابع مانند انرژی، حافظه و توان محاسباتی مشکل است و طراحی یک پروتکل امن برای این شبکه ها یکی از چالش های پیش روی محققان می باشد. پروتکل های پایه شبکه های بیسیم اقتضایی مانند AODV و DSR در مقابل شماره زیادی از حملات آسیب پذیر هستند.

.

برای مقابله با این حملات و امن کردن پروتکل های پایه، پروتکل هایی مانند SAR2 , ARAN2 و Ariadne طراحی شده اند که هر کدام با مکانیزم های امنیتی متفاوت اهداف امنیتی خاصی را دنبال می کنند. ARAN با استفاده از مرکز تائید گواهی قابل اعتماد (CA) و رمزنگاری نامتقارن سعی می کند به اهداف امنیتی احراز هویت و عدم انکار دست یابد و در نتیجه در مقابل شمار زیادی از حملات ماننده حملاتی که از جعل هویت یا تغییر بسته ها نتیجه می شوند ایمن می باشد.

.

اما علیرغم صرف هزینه زیاد و استفاده از رمزنگاری نامتقارن ARAN قادر نیست تا حملاتی که از جانب گرههای مشروع متوجه شبکه می شود را تشخیص دهد و با آنها مقابله نماید. حملاتی که از خودخواهی گره های دارای گواهی CA با اهداف مختلف مانند صرفه جویی در انرژی انجام می شود و می تواند به طور گسترد های عمیات شبکه را مختل نماید.

.

برای تشخیص و مقابله با این حملات نیاز داریم تا هر گره رفتار همسایگان خود را زیر نظر بگیرد و در صورت مشاهده رفتار غیرعادی از جانب یکی از همسایگان این موضوع را به CA گزارش دهد تا CA بتواند در مورد متخاصم بودن یک گره تصمیم گیری کند و در گواهی گره متخاصم تجدید نظر نماید. در این مقاله با ایجاد تغییراتی در پروتکل ARAN به گره ها اجازه می دهیم که رفتار همسایگان خود را زیر نظر بگیرند.

.

در ادامه ی مقاله ابتدا پروتکل AODV را به طور اجمالی بررسی می کنیم و آسیب پذیری های آن را به اختصار بیان می کنیم و سپس فرآیند اجرایی پروتکل ARAN را توضیح می دهیم و آن را از دید امنیت مورد بررسی قرار می دهیم، و سپس راهکاری را بیان می کنیم تا بتوانیم نواقص امنیتی پروتکل ARAN را بپوشانیم.

.

بدین منظور تغییراتی در پروتکل ARAN به وجود می آوریم و با استفاده از شبیه سازی، کارآیی پروتکل طراحی شده را با پروتکل ARAN مقایسه می کنیم و در بخش آخر به نتیجه گیری می پردازیم.


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab