انتخاب ناحیه پایدار در شبکه حسگر بیسیم با پروتکل مسیریابی ترکیبی در متلب

  • پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵
  • بازدید ۶۷۰ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (119 امتیاز از 24 رای)
    Loading...

تصویر matlab-zsep_17229_1 انتخاب ناحیه پایدار در شبکه حسگر بیسیم با پروتکل مسیریابی ترکیبی در متلب

پروژه انتخاب ناحیه پایدار در شبکه حسگر بیسیم با نرم افزار MATLAB

شبیه سازی مقاله Z-SEP: Zonal-Stable Election Protocol for Wireless Sensor Networks

پروژه انتخاب ناحیه پایدار در شبکه حسگر بیسیم با پروتکل مسیریابی ترکیبی با نرم افزار متلب را با عنوان مقاله Z-SEP: Zonal-Stable Election Protocol for Wireless Sensor Networks به همراه ترجمه و کامنت گذاری کدها آماده کردیم که در ادامه به معرفی این پروژه شبکه با نرم افزار MATLAB پرداخته و فیلم و تصاویری از خروجی آن قرار داده شده است. همچنین فیلم اجرایی پروژه به صورت آنلاین قابل مشاهده بوده و مقاله مرجع نیز به صورت رایگان قابل دانلود می باشد.

شبکه های حسگر بیسیم (WSN):

شبکه های حسگر بیسیم (WSN) متشکل از هزاران نود های سنسوری یا حسگر هستن که انرژی محدودی دارند و تمامی این نودها با همکاری یکدیگر عملیات حسگر را انجام می دهند.

انتقال داده ها در شبکه های حسگر بیسیم:

به منظور انتقال اطلاعات در شبکه های حسگر بیسیم پروتکل های مسیریابی مختلفی ارائه شده اند. در مقاله حاضر، ما یک پروتکل مسیریابی ترکیبی یا انتخاب ناحیه پایدار (Zonal-Stable Election Protocol – Z-SEP) را برای شبکه های ناهمگون حسگر بی سیم ارائه کرده ایم. توضیحات بیشتر، دانلود رایگان مقاله مرجع، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه انتخاب ناحیه پایدار در شبکه حسگر بیسیم در ادامه مطلب.

پروتکل Z-SEP:

پروتکل ما گسترش یافته پروتکل SEP است. پروتکل Z-SEP دو نوع مختلف از دسترسی به ایستگاه پایه را دنبال می کند که رویکرد انتقال مستقیم و انتقال از طریق سرخوشه می باشد. در پروتکل Z-SEP برخی از گره ها اطلاعات را به صورت مستقیم به ایستگاه پایه (sink) ارسال می کنند در حالی که برخی از آنها بوسیله تکنیک خوشه بندی به sink مرکزی داده ها را می فرستند. در جزئیات عملکرد پروتکل پیشنهادی را بیشتر تشریح خواهیم کرد.

در پروتکل SEP می خواهیم پروتکل Z-SEP را پیاده سازی و با پروتکل LEACH مقایسه نماییم. نتایج شبیه سازی با نرم افزار MATLAB نشان می دهد که دوره پایداری و توان عملیاتی در پروتکل Z-SEP نسبت به پروتکل هایی LEACH و SEP افزایش یافته است.

شبیه سازی پروژه انتخاب ناحیه پایدار در شبکه حسگر بیسیم:

ما پروتکل پیشنهادی را در یک میدان با ابعاد ۱۰۰m*100m و ۱۰۰ گره مستقر در مناطق خاص با توجه به انرژی خودشان، شبیه سازی می کنیم. ایستگاه پایه در مرکز میدان شبکه قرار گرفته است. ما به ترتیب اولین radio model که تحت عنوان SEP می باشد را بکار می بریم. برای اجرا نیز از نرم افزار شبیه سازی MATLAB استفاده می کنیم. توضیحات بیشتر و کامل تر در ترجمه مقاله انتخاب ناحیه پایدار در شبکه حسگر بیسیم با پروتکل مسیریابی ترکیبی آمده است که به همراه پروژه ارائه می گردد.

تصاویری از خروجی پروژه انتخاب ناحیه پایدار در شبکه WSN:

تصویر خروجی ۲:تصویر matlab-zsep_17229_2 انتخاب ناحیه پایدار در شبکه حسگر بیسیم با پروتکل مسیریابی ترکیبی در متلب

در شکل ۲ می ببینیم که توان عملیاتی (منظور توان در ارسال پکت به ایستگاه) در پروتکل Z-SEP به مراتب بهتر از پروتکل های LEACH و SEP است چرا که در پروتکل ما هر نود نرمال به طور مستقیم اطلاعات را به ایستگاه پایه ارسال می کند. توان عملیاتی پروتکل های SEP و LEACH کم تر از پروتکل Z-SEP می باشد زیرا در دو پروتکل مذکور فقط سرخوشه وظیفه ارسال داده به ایستگاه پایه را دارد.

ما در مجموع ۱۰ تا نود پیشرفته در میدان شبکه ای خود داریم ، که ۵ تا از نودها در سرناحیه ۱ و ۵ تای دیگر از نودها در سرناحیه ۲ قرار دارند. با این حال انرژی که وجود دارد افزایش یافته است به عنوان مثال α=۲٫

تصویر خروجی ۳:تصویر matlab-zsep_17229_3 انتخاب ناحیه پایدار در شبکه حسگر بیسیم با پروتکل مسیریابی ترکیبی در متلب

در شکل ۳ می ببینیم که در پروتکل Z-SEP دوره ثبات تقریبا با هردومورد یکسان است، به عنوان مثال (m=0.2 , α=۱ و m=0.1 , α=۲ ). دلیل این است که گره های نرمال دارای همان مقدار از انرژی است. آنها همان مقدار از انرژی را مصرف می کنند و در نهایت تقریبا در یک زمان می میرند. اما طول عمر شبکه بدلیل انرژی مازاد از  ناحیه نودهای پیشرفته افزایش می یابد.

دوره ثبات پروتکل LEACH کاهش می یابد زیرا پروتکل LEACH در برابر شرایط ناهمگن بسیار حساس است. پروتکل LEACH احتمال بر مبنای وزن (گره ها) ندارد، درحالیکه در پروتکل SEP انرژی مازاد را توزیع می کند. در پروتکل LEACH هر نود شانس یکسانی برای سرخوشه شدن دارد بنابراین نودهای نرمال زودتر از نودهای پیشرفته می میرند.

تصویر خروجی ۴:

تصویر matlab-zsep_17229_4 انتخاب ناحیه پایدار در شبکه حسگر بیسیم با پروتکل مسیریابی ترکیبی در متلب

شکل ۴ توان عملیاتی را در پروتکل های LEACH , SEP , Z-SEP را نشان می دهد. توان عملیاتی پروتکل Z-SEP بیشتر از پروتکل LEACH است و پروتکل SEP  باوجود اینکه نود پیشرفته انرژی اش نسبت به LEACH افزایش پیدا کرده است.

توضیح تصویر ۱:

در شکل ۱ نیز که در بالای این صفحه قرار دارد، می توانیم ببینیم که دوران حیات شبکه بدلیل نود های پیشرفته افزایش پیدا کرده است. نود های پیشرفته α مرتبه انرژی بیشتری نسبت به نود های نرمال دارند بنابراین نود های پیشرفته بعد از نود های نرمال می میرند. بنابراین دوره ثبات افزایش پیدا می کند.


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده
انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    سجاد مطلوبی چهارشنبه , 15 دی

    سلام اگه بخوایم همین پروژرو با پروتکل دیگه انجام بدین چقدر زمان می بره ؟

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    مسعود علیزاده یکشنبه , 10 بهمن

    سلام جهت سفارش خدمت رسیدم همه چیز پروژتون کامله جز داکیومنتش اون هم آماده بشه عالی میشه .

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    لیدا موحدی یکشنبه , 1 اسفند

    سلام پردازش سیگنال و ارتباطات تو زمینه متلب کاربرد داره یا نه آیا مقاله ای هم تو این زمینه تو سایت هست ؟

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab