تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب به همراه داکیومت

  • پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
  • بازدید ۱,۹۴۷ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (448 امتیاز از 92 رای)
    Loading...

تصویر matlab-age-face_19608_1 تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب به همراه داکیومت

پروژه تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در MATLAB

پیاده سازی مقاله Age Group Estimation Using Face Angle

پروژه تشخیص سن از تصاویر چهره از طریق زاویه صورت در نرم افزار MATLAB به همراه داکیومنت کامل ۵۷ صفحه ای را با عنوان مقاله Age Group Estimation Using Face Angle آماده کردیم که یک پروژه مناسب در زمینه پردازش تصویر، بینایی ماشین و هوش مصنوعی است. در ادامه به معرفی این پروژه و روند کار آن پرداخته و فیلم و تصاویری از خروجی آن به همراه لینک دانلود رایگان مقاله مراجعه قرار داده که فیلم خروجی به صورت آنلاین نیز قابل مشاهده می باشد.

تشخیص سن از تصاویر چهره:

شناخت بسیاری از تغییرات صورت مانند هویت، بیان و جنس، به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته اما تشخیص سن به صورت خودکار به ندرت بررسی شده است. با افزایش سن یک انسان، زاویه چهره نیز تغییر می کنید. در این مقاله با ارائه یک روش مناسب، به تخمین گروه های سنی از روی تصاویر چهره افراد با استفاده از زاویه چهره و استخراج ویژگی های صورت می پردازیم.

مثلث صورت و زاویه چهره:

روش ارائه شده در بخش مثلث صورت است که از سه مختصات، شامل نوک بین تخم چشم چپ، چشم راست و نوک دهان می باشد. زاویه چهره بین کره چشم چپ، نوک دهان و کره چشم راست، تخمین سن یک انسان است. این مقاله نشان می دهد که زاویه چهره می تواند برآورد و با توجه به ویژگی های صورت از تصاویر صورت انسان استخراج شده و طبقه بندی سن انجام می شود.

محدوده سنی در این پروژه تشخیص سن از تصاویر چهره به پنج دسته طبقه بندی می شود:

کودکان (تا ۱۷ سال)، جوانان (۱۸ تا ۲۵ سال)، بزرگسالان (۲۶ تا ۳۵ سال)، میان سال (۳۶ تا ۴۵ سال) و مسن (بیش از ۴۵ سال) می باشد که نتایج به دست آمده از پیاده سازی نیز بر همین اساس قابل توجه بود است.

توضیحات بیشتر، دانلود رایگان مقاله مرجع، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه تشخیص سن از تصاویر چهره در ادامه مطلب.

روش و فرایند کار در پروژه تشخیص سن از تصاویر چهره:

این تحقیق شامل دو مرحله تحقیق و مطالعه و شبیه ‌سازی می‌ باشد، مرحله اول شامل بحث علمی و ویژگی شناسی چهره، مطالعه حالات مختلف بسته به شرایط و پارامترهای تاثیرگذار در آن است که در این مرحله مبنای علمی رشد جمجمه و چهره، افزایش چین و چروک، نواحی مناسب برای چین و چروک و تغییرات ابعادی چهره با افزایش سن و تاثیرات حالات مختلف چهره، روی ویژگی ‌های ابعادی و ضراب چین و چروک و سنارویو های مختلف، مورد بررسی قرار گرفت که از جمله، می‌ توان به زاویه چرخش چهره و میزان چین و چروک استخراج شده و… اشاره کرد.

مرحله شبیه سازی در پروژه تشخیص سن از تصاویر چهره:

مرحله شبیه سازی بر پایه تحقیقات علمی صورت گرفته و نیز فرض های مطرح شده در تحقیق حاضر طرح ریزی و اجرایی شد اند که این مرحله شامل شناسایی چهره و اجزای آن با استفاده از توابع پیش ساخته متلب، و بهبود مکانی آن با استفاده از کتابخانه DRMF می باشد. روش کار در این مرحله به این شکل است که ابتدا، مدلی از بخش های مختلف چهره ساخته می شود و سپس با استفاده از موقعیت تقریبی هر بخش، این مدل به آن موقعیت انتقال داده می شود، سپس با استفاده از قیودی که برای هر مدل نظر گرفته می شود، این مدل به خطوط لبه اطراف اجزای چهره نزدیک می گردد و به شکل عددی هر بار همبستگی مدل با لبه های اجزای صورت مطابقت پیدا می کند.

استفاده از تابع رگرسیون غیر خطی:

تابع اصلی در این الگوریم تابع رگرسیون غیر خطی می‌ باشد. در این مرحله دقت اجزای صورت افزایش پیدا می کند و نقاطی روی اجزای صورت ایجاد می گردد که دارای تعداد ۶۵ نقطه می باشد که اندیس هر یک از نقاط و مجموعه اندیس های روی هر بخش چهره معین می باشد، لذا براحتی می توان نقاط مرکزی و یا نقاط خاصی از هر جزء صورت مثل مرکز چشم ها ، نوک بینی و … را از طریق محاسبات عادی پیدا کرد.

محاسبه طول و یا فواصل در چهره:

در مرحله بعد با استفاده از نقاط مبداء و مقصد طول و یا فواصل بین هر دو بخش قابل محاسبه می گردد، با توجه به اینکه با افزایش سن ابعاد و نسبت فاصل چهره تغییر می کند، لذا نسبت های چهره در افراد با سنین مختلفف تا حد قابل قبولی عامل تمییز سن می شود. بعد از ابعاد چهره زاویه دو چشم با بینی به عنوان ضریب اصلی تعیین شده و در نهایت برای افزایش دقت تخمین ضرایب چین و چروک در بخش پیشانی و اطراف دو چشم تعیین می گردد.

تعیین ضرایب با استفاده از تابع edge:

برای تعیین این ضرایب از تابع edge استفاده شده است که وجود چین و چروک زیاد باعث افزایش تعداد نقاط آشکار شده از طریق تابع edge می شود. لذا براحتی می توان در نواحی تعیین شده تعداد چینو چروک را محاسبه کرد، اما بخاطر اینکه حالات مختلف چینو چروک می تواند تا حدودی چین و چروک و تعداد ان را در چهره تغییر دهد، لذا چین و چروک در نقاط سخت صورت استخراج می گردد که انعطاف کمی دارند.

با بدست آمدن ضرایب ابعادی، چین و چروک و ضریب زاویه چهره و قرار دادن آین ضرایب در یک بردار و تعیین گروه سنی مربوط به هر یک از چهرها و قرار دادن این بردارها پشت سر هم می توان یک ماتریس ایجاد کرد که برای هر گوه سنی یک بردار ویژگی را همراه دارد.

حال با داشتن این ماتریس می توان مدلی را ایجاد کرد، در تحقیق حاضر از کلاسبند درخت برای دسته بندی و ایجاد مدل استفاده شده است، مدل درختی به عنوان وردی تابع predict داده می شود، همچنین برنامه برای هر تصویر ورودی یک بردار ورودی بدون گروه سنی استخراج می کند که با استفاده از مدل آموزش داده شده، گروه سنی تخمین زده می شود. همچنین مدل مفهومی کل تحقیق و مراحل شبیه سازی به همراه تشرح خط به خط کدها در ادامه داکیومنت اورده شده است.

تصاویری از خروجی پروژه تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت:

تصویر خروحی ۲:

تصویر matlab-age-face_19608_2 تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب به همراه داکیومت

تصویر خروحی ۳:

تصویر matlab-age-face_19608_3 تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب به همراه داکیومت

تصویر خروحی ۴:

تصویر matlab-age-face_19608_4 تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب به همراه داکیومت

تصویر خروحی ۵:

تصویر matlab-age-face_19608_5 تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب به همراه داکیومت

تصویر خروحی ۶:

تصویر matlab-age-face_19608_6 تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب به همراه داکیومت

تصویر خروحی ۷:

تصویر matlab-age-face_19608_7 تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب به همراه داکیومت


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده
انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    علیرضا دوشنبه , 25 اردیبهشت

    با سلام و عرض ادب، سایت شما بسیار عالی میباشد و پروژه های شما ارزش بیشتری از قیمت اعلام شده دارد اما برای یک دانشجو مبلغ زیادی می باشد تا از منابع آن استفاده نماید. با تشکر فراوان دیدار

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیدوشنبه , 25 اردیبهشت

      در صورت نیاز می تونیم این پروژه رو با تخفیف براتون تحویل بدیم

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    مهدی پنجشنبه , 23 آذر

    سلام ، خسته نباشین این مبلغ واسه من کمی سنگینه امکانش هست کمی تخفیف بدین ؟

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    الهام پنجشنبه , 11 بهمن

    سلام وقت بخیر این ترم من پردازش تصویر داریم استادم گفته باید مقاله در رابطه با پردازش تصویر ببرم و طبق اون شبیه سازی با متلب انجام بدم م در کلاس ارائه بدم، شما چه موضوعی رو پیشنهاد می کنید که سنگین هم نباشه و زود بشه ارائه داد ؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیپنجشنبه , 11 بهمن

      پروژه های مختلف پردازش تصویر در سایت داریم که بعضی ها مقاله دار هم هستن. هر پروژه در نوع خود بهتره و برای موضوع خاصی مناسب هست. بستگی به شما داره که در نهایت کدوم رو انتخاب کنید.

  4. تصویر آواتار کاربر 3349
    elham سه شنبه , 3 دی

    سلام ببخشید امکانش هست که یک مقدار برای این پروژه تخفیف بدهید؟(دانشجویی حساب کنید اگر میشه ممنونم...)

  5. تصویر آواتار کاربر 0
    معصومه فعال شنبه , 21 خرداد

    بسیار عالی بود خیلی ممنونم

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab