شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET

  • پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴
  • بازدید ۱,۰۶۲ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (219 امتیاز از 47 رای)
    Loading...

تصویر opnet_9_1 شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET

شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET

شبیه سازی مقاله Ad Hoc routing performance study using OPNET Modeler

یک شبکه ad hoc متحرک (Mobile Ad hoc Network) یک شبکه بدون زیر ساخت خود پیکربندی از دستگاه های متحرک می باشد که به صورت بی سیم به هم وصل شده اند. هر دستگاه در یک MANET جهت حرکت در هر جهتی استقلال و آزادی کامل دارد، به همین دلیل در بسیاری از موارد اتصال بین هر دستگاه متحرک با دیگر دستگاه ها مرتبا تغییر می یابد. چالش اصلی در ساختمان یک MANET این است که هر دستگاه به گونه ای مجهز شود که به طور متناوب، اطلاعات مورد نیاز برای ترافیک مسیر را به درستی نگهداری کند.

شبکه ادهاک موبایل در حال تبدیل شدن به عنصر محوری برای محققان است.شبکه های ادهاک موبایل یک سیستم خودمختار و همچنین طبقه بندی از ترمینال های مختلف پایانه های تلفن همراه است.چنین شبکه هایی چند گام ،خودسازماندهی،وشبکه خود پیکربندی است.در سناریوی در حال حاضر دو تغییرات از شبکه بی سیم موبایل وجود دارد.نوع اول به عنوان شبکه های زیرساخت وایستگاه های پایه شناخته شده است.این شبکه ارتباط در محدوده با نزدیکترین ایستگاه پایه نهفته است.

در این پست از سایت نوآوارن گرمی شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR و مقایسه عملکرد آنها در شبکه ad hoc با OPNET به همراه فیلم آموزش مرحله به مرحله فارسی را برای شما کاربران گرامی آماده ایم که جهت مطالعه توضیحات بیشتر، و مشاهده تصاویر خروجی، لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمائید.

TORA :

پروتکل مسیریابی TORA بسیار سازگار و بدون حلقه است که بر پایه مفهوم لینک معکوس بنا شده است. این پروتکل برای به حداقل ‌رساندن عکس ‌العمل به تغییرات توپولوژیکی طراحی شده است. نکته کلیدی در طراحی TORA این است که تولید پیام‌ های کنترلی بالقوه و دور از دسترس را، از تغییرات توپولوژیکی تفکیک می کند.

OLSR :

پروتکل مسیریابی OLSR یک پروتکل مسیریابی جدولی نقطه به نقطه است و براساس الگوریتم حالت لینک می‌ باشد. در یک پروتکل حالت لینک صرف، تمام مسیرهای ارتباطی بین گره‌های همسایه مشخص می‌شود و در سرتاسر شبکه پخش می‌شود. پروتکل OLSR بهینه شده یک پروتکل حالت لینک برای شبکه های ادهاک موبایل است.

AODV :

پروتکل مسیریابی AODV یک پروتکل بنابه درخواست می باشد که به کامپیوتر های سیار، یا گره ها، جهت انتقال پیام ها در میان همسایه خود اجازه میدهد تا با یکدیگر به صورت مستقیم ارتباط داشته باشند. AODV مثل دیگر پروتکل های نیازی راکتیو فقط در صورتی که مسیری نیاز باشد، مسیریابی را انجام میدهد و البته وقتی که مسیر یافته شد، تا زمانی که احتیاج باشد آن مسیر ذخیره شده باقی می ماند و پس از آن دیگر نگه داشته نشده و برای دفعه بعد باید دوباره یافته شود.

DSR :

پروتکل مسیریابی DSR به کلاس پروتکل ‌های مبتنی بر درخواست تعلق دارد و به گره ها اجازه میدهد تا به طور دینامیک و پویا یک مسیر را بین جهش های شبکه شناسایی کرده و به وسیله آن به مقصد برسد و مسیر رسیدن به برخی نقاط مقصد فقط زمانی تعیین خواهد دش که کسی درخواست ارسال اطلاعات به مسیر مذکور و مقصد مورد نظر را داشته باشد.

.

تصویر opnet_9_2 شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET تصویر opnet_9_3 شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET تصویر opnet_9_4 شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET تصویر opnet_9_5 شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET تصویر opnet_9_6 شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET تصویر opnet_9_7 شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET تصویر opnet_9_8 شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET تصویر opnet_9_9 شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET تصویر opnet_9_10 شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET تصویر opnet_9_11 شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET تصویر opnet_9_12 شبیه سازی پروتکل های TORA-OLSR-AODV-DSR با OPNET


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab