مقاله خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی به صورت PDF

  • دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
  • بازدید ۱,۴۵۷ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (163 امتیاز از 45 رای)
    Loading...

تصویر otmat_yadgir_sloli_1 مقاله خوشه بندی در شبكه های حسگر بی سيم با استفاده از آتوماتاهای يادگير سلولی به صورت PDF

دانلود مقاله خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی به صورت PDF

شبکه های حسگر بی سیم (WSN مخفف Wireless sensor network) که برای نظارت و کنترل یک محیط خاص مورد استفاده قرار می گیرند، از تعداد زیادی گره حسگر ارزان قیمت تشکیل شده اند که به صورت متراکم در یک محیط پراکنده می شوند. یکی از عمده ترین چالش ها در این نوع شبکه ها، محدودیت مصرف انرژی است که مستقیما طول عمر شبکه حسگر را تحت تأثیر قرار می دهد. خوشه بندی بعنوان یکی از روش های شناخته شده ای است که بطور گستردهای برای مواجه شدن با این چالش مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله روشی کارا برای خوشه بندی شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از تکنیک اتوماتای یادگیرسلولی ارائه شده است. روش ارائه شده در چند مرحله نودهای سرخوشه را بر اساس پارامترهای مختلف مثل میزان انرژی و تعداد همسایگان و…. شناسایی می نماید و خوشه هایی متوازن با سر خوشه هایی با انرژی بالاتر نسبت به نودهای معمولی ایجاد می نماید. جهت ارزیابی روش پیشنهادی، با استفاده از شبیه ساز J-sim آزمایشاتی انجام گرفته است و روش ارائه شده با تعدادی از بهترین الگوریتم های خوشه بندی مقایسه شده است. نتایج شبیه سازی عملکرد مطلوب روش ارائه شده را نشان می دهند.

توضیحات بیشتر و دانلود رایگان مقاله در ادامه مطلب …

.

تصویر otmat_yadgir_sloli_2 مقاله خوشه بندی در شبكه های حسگر بی سيم با استفاده از آتوماتاهای يادگير سلولی به صورت PDF

.

اطلاعات جمع آوری شده بوسیله حسگرها باید به یک ایستگاه پایه منتقل شوند. در ارسال مستقیم، هر حسگر مستقیما اطلاعات را به مرکز می فرستد. که به دلیل فاصله زیاد حسگرها از مرکز، انرژی زیادی مصرف می کنند. در مقابل طراحی هایی که فواصل ارتباطی را کوتاهتر می کنند، می توانند دوره حیات شبکه را طولانی تر کنند. و لذا ارتباط های چندگامی در این گونه شبکه ها مفیدتر و مقرون به صرفه تر از ارتباط های تکگامی هستند.

 .

تصویر otmat_yadgir_sloli_3 مقاله خوشه بندی در شبكه های حسگر بی سيم با استفاده از آتوماتاهای يادگير سلولی به صورت PDF

.

اما در ارتباط های چندگامی نیز بیشتر انرژی نودها صرف ایجاد ارتباط با حسگرهای دیگر می شود، که منجر به مصرف زیاد انرژی در حسگرها می گردد. یکی از راه حل های این مشکل، خوشه بندی گره ها است. خوشه بندی کردن به این صورت است که شبکه را به تعدادی خوشه های مستقل قسمت بندی می کنیم که هر کدام یک سر خوشه دارند که همه اطلاعات را از گره های داخل خوشه اش جمع آوری می کند.

سپس این سر خوشه ها اطلاعات را مستقیما یا به صورت گام به گام با تعداد گام های کمتر و صرفا با استفاده از نودهای سرخوشه به مرکز اصلی ارسال می کنند. خوشه بندی کردن می تواند به میزان زیادی هزینه های ارتباطی اکثر گره ها را کاهش دهد.

 .

تصویر otmat_yadgir_sloli_4 مقاله خوشه بندی در شبكه های حسگر بی سيم با استفاده از آتوماتاهای يادگير سلولی به صورت PDF

.

در این مقاله روشی کارا برای خوشه بندی شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از تکنیک اتوماتای یادگیر سلولی ارائه گردیده است. ادامه مقاله بدین صورت سازماندهی شده است در بخش ۲ خلاص های از کارهای انجام شده ارائه می گردد.

سپس آتوماتای یادگیرسلولی که بعنوان استراتژی اصلی یادگیری در الگوریتم پیشنهادی است، در بخش ۳ باختصار شرح داده می شود. در بخش ۴ الگوریتم پیشنهادی و در بخش ۵ نتایج شبیه سازی ها ارایه می شود. بخش پایانی مقاله نتیجه گیری می باشد. توضیحات بیشتر را با دانلود این مقاله از ادامه مطلب مطالعه بفرمایید.


خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab