پروژه طبقه بندی داده با شبکه عصبی SOM با متلب

  • شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴
  • بازدید ۱,۳۸۲ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (110 امتیاز از 27 رای)
    Loading...

تصویر matlab-clustering-data-som_11646_2 پروژه طبقه بندی داده با شبکه عصبی SOM با متلب

پروژه طبقه بندی داده با شبکه عصبی SOM با متلب

در این پست پروژه طبقه بندی داده با شبکه عصبی SOM با متلب را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم که در ادامه مطلب می توانید تصاویر و فیلم خروجی این پروژه را مشاهده نمائید.

الگوریتم خودسازمانده SOM نوعی شبکه عصبی با قابلیت خوشه بندی است که در سال های اخیر کاربرد های فراوانی را در زمینه های علوم مهندسی تا پزشکی، زیست شناسی و اقتصاد در میان پژوهشگران پیدا کرده است. الگوریتم خودسازمانده یا شبکه عصبی SOM از روش یادگیری رقابتی برای آموزش استفاده می کند و بر مبنای ویژگی های خاصی از مغز انسان توسعه یافته است.

نقشه خودسازمانده ابزار بسیار خوبی برای خوشه بندی داده هاست و می تواند روابط آماری غیرخطی بین داده های ورودی را به روابط هندسی ساده تبدیل کند. محاسبات این روش یک فرایند رگرسیونی بازگشتی نامتغیری (ناپارامتری) است که رگرسیون یک مجموعه مشخص از بردارهای مدل را به فضای بردارهای قابل مشاهده در قالب الگوریتمی تبدیل می کند.

توضیحات بیشتر و تصاویر و فیلم خروجی پروژه طبقه بندی داده با شبکه عصبی SOM با متلب در ادامه مطلب.

خوشه ها در یک فرایند یادگیری رقابتی نسبت به متغیر های ورودی منظم می شوند، محل خوشه های تنظیم شده در شبکه، به گونه ای نظم می یابد که برای متغیرهای ورودی، یک دستگاه مختصات معنی دار روی شبکه ایجاد شود.

بنابراین، یک نقشه خود سازمانده، یک نقشه توپوگرافی از متغیر های ورودی را تشکیل می دهد که در آن، محل قرار گرفتن خوشه ها، متناظر با ویژگی های ذاتی متغیرهای ورودی است در مطالعات علوم زمین، منطقه مورد مطالعه معمولا به صورت پیوسته و یکپارچه بررسی می شود. این در حالی است که ممکن است عواملی مانند نا پیوستگی، گسل و تغییر سازند باعث تقسیم منطقه به پهنه های مختلف، با ویژگی های متفاوت شده باشد.

بنابراین برای دستیابی به نتایج معتبر تر، ابتدا باید منطقه مورد مطالعه را به چند منطقه (خوشه) تقسیم کرد. بر اساس تعریف، در یک منطقه (خوشه)، متغیرهای مورد نظر باید با هم بیشترین شباهت و با مناطق دیگر، بیشترین تفاوت را داشته باشد.

یکی از مسایل کلیدی در خوشه بندی، تعیین مرز بین دو منطقه یا خوشه است، که بیانگر ناحیه گذار و نحوه تغییر متغیر مورد مطالعه بین دو پهنه است در بسیاری از موارد، برای ساده سازی مسئله، میانگین رفتار مناطق مختلف محاسبه و به صورت یک منطقه واحد در نظر گرفته می شود. این روش، ممکن است باعث تعدیل دروغین در عملیات برآورد شود که دارای خطای زیادی است. بنابراین در این موارد، تقسیم منطقه به پهنه های مختلف پیشنهاد می شود.

تصویر خروجی ۱:

تصویر matlab-clustering-data-som_11646_1 پروژه طبقه بندی داده با شبکه عصبی SOM با متلب

تصویر خروجی ۲:

تصویر matlab-clustering-data-som_11646_2 پروژه طبقه بندی داده با شبکه عصبی SOM با متلب

تصویر خروجی ۳:

تصویر matlab-clustering-data-som_11646_3 پروژه طبقه بندی داده با شبکه عصبی SOM با متلب

تصویر خروجی ۴:

تصویر matlab-clustering-data-som_11646_4 پروژه طبقه بندی داده با شبکه عصبی SOM با متلب


انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    الناز خلیلی چهارشنبه , 12 خرداد

    سلام ببخشید من این پروژرو خرید کردم می خوام دانلودش کنم Eror میده چی کار باید بکنم لطفا راهنماییم کنید ؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیچهارشنبه , 12 خرداد

      پروژه رو به ایمیلتون ارسال کردیم

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    مژگان فلاحی یکشنبه , 27 تیر

    سلام یه پروژه می خوام با متلب عنوانو براتون ایمیل می کنم لطف کنید هزینه و مدت زمانی رو که پروژه آماده میشه رو برام اعلام کنید اگه براتون زحمت نداره .

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    نگار شاکری پنجشنبه , 5 مرداد

    سلام دنبال مطلبی به صورت تحقيقاتی در رابطه با انتخاب ويژگی با شبکه عصبی som هستم که در پايان نامه ازش استفاده کنم. اگه داريد لطفا برام ايميل کنيد با تشکر

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab