پروژه کشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2

  • جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴
  • بازدید ۱,۳۴۸ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (129 امتیاز از 29 رای)
    Loading...

تصویر NS2_8857_10 پروژه كشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2

پروژه کشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2

چکیده:

شبکه های ویژه سیار شامل مجموعه ای از گره ها می باشد که می توانند به صورت آزاد، بدون داشتن هیچگونه زیر ساخت شبکه ای و از طریق فرکانس های رادیویی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. سرعت در برپایی و بدون ساختار بودن این شبکه ها باعث شده است که نقش بسیار مهمی را در زمینه های مختلف مانند کاربرد های نظامی و اضطراری، حوادث طبیعی، محیط های دانشگاهی و شهری ایفا کنند. مبحث امنیت در این شبکه ها امروزه یکی از مباحث مهم تحقیقاتی است. در این پیاده سازی و مقاله به امنیت در مسیر یابی AODV پرداخته ایم. آنچه در این مقاله ارائه می شود، بررسی حمله سیاه چاله جمعی در پروتکل مسیریابی AODV و ارائه راهکاری برای تشخیص و مقابله با آن می باشد.

توضیحات بیشتر، تصاویر خروجی و دریافت اصل مقاله این پروژه در ادامه مطلب …

مقدمه:

امروزه تمایل به استفاده از شبکه های بیسیم روز به روز در حال افزایش است، چون هر شخصی می تواند از هر جایی و در هر زمانی از آنها استفاده نماید. در سال های اخیر رشد شگرفی در فروش کامپیوتر های قابل حمل بوجود آمده است. این کامپیوتر های کوچک، به چندین گیگابایت حافظه روی دیسک، نمایش رنگی با کیفیت بالا و کارت های شبکه بیسیم مجهز هستند.

بعلاوه، این کامپیوتر های کوچک می توانند چندین ساعت فقط با نیروی باتری کار کنند. از اینرو کاربران آزادانه براحتی آنها را به هر طرف که می خواهند منتقل نمایند. زمانی که کاربران شروع به استفاده از کامپیوتر های متحرک نمودند، به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین کامپیوترها یک نیاز طبیعی را بوجود آورد. از جمله کاربردهای به اشتراک گذاری اطلاعات در مکان هایی نظیر سالن کنفرانس، کلاس درس، ترمینال های فرودگاه و همچین در محیط های نظامی است.

.

شبکه ویژه سیار مجموعه های ای از گره بیسیم است که می توانند بصورت پویا در هر مکان و در هر زمان بدون استفاده از هر زیرساخت شبک های تشکیل شوند. اغلب این گره ها در آن واحد هم به عنوان مسیریاب و هم به عنوان گره عمل می کنند. این خاصیت سبب شده که در موارد اضطراری که امکان تشکیل شبکه ای با ساختار ثابت و از پیش تعریف شده وجود ندارد، مانند موارد نظامی و یا وقوع سیل و …، بتوان از این شبکه ها استفاده کرد.

.

ارتباط میان گره ها در این شبکه شبکه از طریق امواج رادیویی صورت می گیرد و در صورتی که یک گره در برد رادیویی گره دیگر باشد همسایه آن گره به حساب می آید و در غیر این صورت در صورت نیاز به ارتباط میان دو گره که در برد رادیویی یکدیگر نیستند می توان از کمک گره های دیگر در این مورد استفاده کرد. بنابراین ارتباط میان گره ها در این شبکه به نوعی بر مبنای اعتماد و مشارکت میان گره ها صورت می گیرد.

.

مبحث امنیت در این شبکه ها امروزه یکی از مباحث مهم تحقیقاتی است. تحرک گره ها، بیسیم بودن ارتباطات، تغییر پویای ساختار شبکه، فقدان مدیریت متمرکز برای بررسی رفتارها و عملکردها، فقدان خطوط دفاعی مشخص و محدودیت در توان مصرفی گره ها، بستر مناسبی را برای حملات مختلف علیه این شبکه ها فراهم می کند.

.

به خاطر ساختار مسیریابی شبکه های ویژه سیار که به نوعی بر مبنای یک جور اعتماد میان گره ها استوار است فرصت خوبی را برای حمله کنندگان فراهم می سازد تا با شرکت در فرآیند مسیریابی به نوعی باعث اخلال در فرآیند مسیریابی شده و نهایتا امر مسیریابی را مختل می کنند. یکی از معروفترین پروتکل های ویژه، پروتکل AODV می باشد. که در بسیاری از تحقیقات تاثیر حملات مختلف بر روی آن بررسی شده است.

.

پروتکل مسیریابی بردار فاصله بنا به تقاضا (AODV) برای استفاده توسط گره های موبایل در یک شبکه Ad Hoc طراحی شده است.. در شبکه ادهاک ad hoc این پروتکل سازگاری سریعی با شرایط لینک های پویا، سربار حافظه، استفاده پایین از شبکه و مشخص کردن مسیرهای Unicast به مقصدها دارد. این پروتکل به منظور تضمین عدم وجود حلقه (پروتکل های بردار فاصله کلاسیک وجود داشت)، شماره ترتیب مقصد را مورد استفاده قرار می دهد. AODV با استفاده از یک چرخه پرس و جوی درخواست مسیر و پاسخ مسیرها را می سازد.

.

تصویر NS2_8857_1 پروژه كشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2(پارمتر های استفاده شده در شبیه سازی را نشان می دهد. پارمتر هایی از قبیل تعداد گره، نوع صف و زمان شبیه سازی و همچنین پروتکل مسیریابی و فضای شبیه سازی)

تصویر NS2_8857_2 پروژه كشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2

(نام فایل خروجی بعد از اجرای فایل را نشان میدهد. منظور از فایل خروجی همان فایلی است که با پسوند tr وجود دارد.)

تصویر NS2_8857_3 پروژه كشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2

(مسیر منبع گره ها و حرکت گره های موجود را نشان میدهد. گره ها در این سناریو بصورت تصادفی ایجاد شده است و فایل این گره ها در این مسیر کپی شده است.)

تصویر NS2_8857_4 پروژه كشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2

(گره های پخش شده را در فضای شبیه سازی را نشان میدهد. گره های قرمز رنگ گره های مخرب یا همان سیاه چاله هستند.)

تصویر NS2_8857_5 پروژه كشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2

(نحوه انتشار امواج گره ها برای مسیریابی بین گره ها را نشان می دهد.)

تصویر NS2_8857_6 پروژه كشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2

(تعدادی از گره ها را نشان می دهد که در حال حرکت و مکث هستند.)

تصویر NS2_8857_7 پروژه كشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2

(گره ها را بعد از بزرگ نمایی نشان می دهد.)

تصویر NS2_8857_8 پروژه كشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2

(ارسال بسته توسط گره ۶ به گره به ۲۴)

تصویر NS2_8857_9 پروژه كشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2

(ارسال بسته توسط گره ۲۰ به گره به ۱۵)

تصویر NS2_8857_10 پروژه كشف و حذف حمله سیاه چاله جمعی در شبکه ad hoc با NS2

(ارسال بسته توسط گره ۶ به گره به ۲۱)


شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

مشاهده پروژه ها و مقالات شبیه سازی شده
فیلم آموزش تصویری نرم افزار NS2 به زبان فارسی

فیلم آموزش تصویری نرم افزار NS2 به زبان فارسی

مشاهده آموزش NS2
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    مهدی فروغی چهارشنبه , 30 تیر

    سلام من این پروژرو خرید کردم تو دانلود این پروژه مشکل ایجاد شده هی خطا میده با لینک مستقیم هم امتحان کردم نشد می تونید کمک کنید گیر کارحل بشه ممنون .

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیچهارشنبه , 30 تیر

      یک لینک دانلود به ایمیل شما ارسال شد، اگر از پیوست ایمیل موفق به دانلود نشدید، از لینک ارسالی استفاده نمائید.

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    مهرداد بابایی یکشنبه , 29 مرداد

    با سلام و خسته نباشید من این پروژه شبیه سازی شبکه رو دانلود کردم ولی نحوه استفاده از توابع در داکیومنت آن کامل بیان نشده و مثلا مشخص نیست توابع maodv.cc , blackhole.cc , blackhole.h چطور باید استفاده شوند.

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمییکشنبه , 29 مرداد

      این پروژه رایگان است و فرصت نشده تا روی داکیومنت اون زمان زیادی صرف بشه.

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab