پایان نامه مقایسه پروتکل های مسیریابی AODV – DSR – OLSR با OPNET

تصویر document-manet-opnet_18667 پایان نامه مقایسه پروتکل های مسیریابی AODV – DSR – OLSR با OPNET

دانلود پایان نامه مقایسه پروتکل های مسیریابی AODV – DSR – OLSR

دانلود پایان نامه مقایسه پروتکل های مسیریابی به صورت رایگان را در این پست آماده کردیم که در آن سه پروتکل AODV – DSR – OLSR در شبکه MANET با نرم افزار OPNET مورد ارزیابی قرار گرفته اند. این پایان نامه شبکه های کامپیوتری به صورت جامع تهیه شده که تنها فایل داکیومنت آن به صورت PDF در دسترس است. در ادامه به معرفی این پایان نامه شبکه پرداخته و لینک دانلود به همراه فیلیمی از محتوای آن که به صورت آنلاین نیز قابل مشاهده می باشد، قرار داده شده است.

شبکه های اقتضایی متحرک (MANET):

شبکه های اقتضایی (MANET – ad hoc) به منظور مسیریابی از هیچ عنصر کمکی شبکه ای بهره نمی برد، بلکه خود گره های شرکت کننده در شبکه، وظیفه مسیریابی را عهده دار هستند. این شبکه ها متشکل از مجموعه ای از گره های توزیع شده می باشند که بدون پشتیبانی کنترل مرکزی، یک موقت را ساخته و به صورت بی سیم با هم ارتباط ایجاد می کنند.

معرفی پایان نامه مقایسه پروتکل های مسیریابی:

در این پایان نامه مقایسه پروتکل های مسیریابی، سه پروتکل AODV – DSR – OLSR را در محیط شبکه های ادهاک آنالیز کرده و نتایج آنها را با پارامتر های میزان تاخیر، میزان سربار، بار شبکه و توان عملیاتی شبکه بدست آورده ایم. محیط شبکه مورد نظر شامل ۲۰ نود متحرک می باشد و به جهت مقایسه پروتکل ها در مواجه با تغییرات، ۵ محیط دیگر با نود های متحرک و شرایط متفاوت هم شبیه سازی شده اند.

توضیحات بیشتر، فیلم و لینک دانلود پایان نامه مقایسه پروتکل های مسیریابی شبکه MANET در ادامه مطلب.

شبیه سازی پایان نامه مقایسه پروتکل های مسیریابی:

در شبیه سازی این پایان نامه که با شرایط و پارامتر مختلف بود، نتیجه می گیریم که پروتکل OLSR از عملکرد بهتری برخوردار می باشد اما با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات، هریک از این پروتکل ها در جای خود بهترین عملکرد را دارند اما احتمال دارد در شرایط دیگری، نتایج مختلفی داشته باشند.

در شبیه سازی این پایان نامه ۴ محیط تعرفی شده که هر محیط برای هر سه پروتکل AODV – DSR – OLSR ایجاد شده که در مجموعه این پروژه دارای ۱۲ سناریو می باشد که هر کدام به شرح زیر پیاده سازی شده است:

  1. ایجاد ۲۰ نود متحرک موبایل با سرعت ۱۰km/h (2.77m/s) و یک سرور ثابت و نرخ ارسال داده ۱۱Mbps و آدرس دهی IPv4 و استفاده ار پروتکل FTP می باشد. همچنین نودها به صورت برداری و متحرک در حال حرکت می باشند.
  2. با همان مشخصات محیط اول، با این تفاوت که ۴ حالت جدید برای ۴ نود تعریف شده کخ در فواصل زمانی مشخص در یک مسیر مشخص از قبل تعرف شده در حال حرکت می باشند. این محیط برای این منظور تعریف شده که پروتکل های مسیریابی نام برده در مواجهه با تغییرات توپولوژی عملکردشان چگونه است.
  3. در این محیط ۵ نود متحرک حذف شده و با همان مشخصات قبلی با ۱۵ نود، عملکرد پروتکل ها بررسی می شود.
  4. در اینجا محیط دوم ایجاد شده، با این تفاوت که سرعت حرکت نودها دو برابر شده و ۲۰km/h (5.55m/s) می باشد.

پس از ایجاد کردن ۱۲ سناریو، باید شبیه سازی را ایجاد کنیم. برای دیدن نتایج ما در اینجا شبیه سازی را در مدت ۵ دقیقه اجرا کردیم و نتایج شبیه سازی را بدست آوردیم که در ادامه توضیحات پایان نامه به بررسی آنها پرداخته شده است.

توضیحات بیشتر و کامل تر را با دانلود رایگان پایان نامه مقایسه پروتکل های مسیریابی AODV – DSR – OLSR با آپنت مطالعه نمایئد.


مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    ارمان محمدنیا سه شنبه , 30 خرداد

    سلام دوستان من نیاز به شبیه سازی پروتکل olsr در آپنت دارم منتها می خوام فیلم آموزشی هم داشته باشه.

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    ایوب یکشنبه , 17 تیر

    تشکر از مطالب و نحوه دسته بندی عالی شما

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab