طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر با الگوریتم PCA و لبه یابی با Canny در متلب

  • جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • بازدید ۱,۵۰۲ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (85 امتیاز از 18 رای)
    Loading...

تصویر matlab-skin_20088_1 طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر با الگوریتم PCA و لبه یابی با Canny در متلب

پروژه طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر با نرم افزار MATLAB

پروژه طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر با استفاده از الگوریتم تحلیل مولفه‌ های اصلی (Principal component analysis – PCA) و آشکارسازی لبه ها به کمک الگوریتم لبه یابی کنی (canny) را در نرم افزار MATLAB آماده کردیم که یک پروژه مناسب مهندسی پزشکی، پردازش تصویر و بینایی ماشین است. در ادامه به توضیحاتی در مورد سرطان پوست پرداخته و فیلم و تصاویری از خروجی این پروژه قرار داده شده که فیلم خروجی به صورت آنلاین نیز قابل مشاهده است.

سرطان پوست:

سرطان پوست یکی از کشنده ترین انواع سرطان می باشد که در سال های اخیر رشد فزاینده ای در سراسر جهان داشته است. با این حال اگر این سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود، امکان بهبودی بسیار افزایش می یابد و در اغلب موارد با یک تکه برداری ساده از رشد سرطان جلوگیری می شود.

روش مرسوم تشخیص سرطان پوست مشاهده توسط متخصص امراض پوستی و سپس نمونه برداری و آزمایش می باشد. به دلیل وجود انواع مختلف ضایعه های پوستی (سرطانی و غیر سرطانی) و همچنین تشابه شکل ظاهری آنها، گاهی متخصصین ماهر نیز دچار تشخیص اشتباه می شوند. از طرف دیگر نمونه برداری و تست آزمایشگاهی بسیار پر هزینه و زمانبر بوده و باعث ناراحتی بیمار می شود.

بنابراین طراحی سیستمی (کامپیوتری) که توانایی تشخیص ضایعه های بدخیم را داشته باشد، بسیار مفید خواهد بود. در پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد عملکرد سیستم تشخیص کامپیوتری با تشخیص پزشک متخصص مقایسه شد و نتایج نشان داد که سیستم کامپیوتری، از دقت بالاتری برخوردار می باشد.

توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر در ادامه مطلب.

سرطان ملانوم (CMM):

یکی از رایجترین و خطرناکترین انواع سرطان های پوست، سرطان ملانوم (Cutaneous Malignant Melanoma – CMM) است. سالانه از بین ۲۰ میلیون نفر بیمار مشکوک ۳٫۵ میلیون نفر مبتلا به ملانوم تشخیص داده می شوند. ملانوم یک تومور کشنده ملانوسیتی است که از تولید نامنظم رنگدانه های تیرهای به نام ملانین تولید می شود و در صورتی که درمان نشود، از طریق خون به تمام نقاط بدن منتقل می شود.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۹، در بین کارگران کشور نیوزلند که در معرض نور خورشید بودند، ملانوم به مرگ حدود ۴۸ هزار نفر منجر شد. بهترین شیوه درمان این سرطان، تشخیص در مراحل اولیه و جلوگیری از گسترش ضایعه با کمک جراحی است. تشخیص و درمان زود هنگام سرطان ملانوم از روی تصاویر پوستی، سبب کاهش چشمگیر مرگ و میر مبتلایان می گردد. اگرچه ملانوم پوستی بسیار خطرناک است، تشخیص بموقع و درمان مناسب، در ۹۰ درصد موارد، باعث جلوگیری از مرگ مبتلایان می شود.

تصاویری از خروجی پروژه طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر:

تصویر خروجی ۱:

تصویر matlab-skin_20088_2 طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر با الگوریتم PCA و لبه یابی با Canny در متلب

تصویر خروجی ۲:

تصویر matlab-skin_20088_3 طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر با الگوریتم PCA و لبه یابی با Canny در متلب

تصویر خروجی ۳:

تصویر matlab-skin_20088_4 طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر با الگوریتم PCA و لبه یابی با Canny در متلب

تصویر خروجی ۴:

تصویر matlab-skin_20088_5 طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر با الگوریتم PCA و لبه یابی با Canny در متلب

تصویر خروجی ۵:

تصویر matlab-skin_20088_6 طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر با الگوریتم PCA و لبه یابی با Canny در متلب

تصویر خروجی ۶:

تصویر matlab-skin_20088_7 طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر با الگوریتم PCA و لبه یابی با Canny در متلب

تصویر خروجی ۷:

تصویر matlab-skin_20088_8 طبقه بندی ضایعه های پوستی از تصاویر با الگوریتم PCA و لبه یابی با Canny در متلب


انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

انجام پروژه ها و شبیه سازی مقالات و پایان نامه ها با متلب

مشاهده انجام پروژه با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab